Forkert regstrering
Fra : Msp

Dato : 23-11-03 21:11

Hej. Nu er jeg her igen.

Mig reg. attest siger at jeg har en CX500, men virkeligheden (ifølge
typepladen på motorcyklen) er det en GL500I.
Er det sket fordi det har været nemmere da den skulle importeres og hvad vil
det indebære at få dette forhold bragt i orden ved syn af motorcyklen. Har
motor-registeret en typegodkendelse på en GL500I, det er jo en importeret
model?

Mogens

Fra : jesper

Dato : 24-11-03 17:59

> [...]
> motor-registeret en typegodkendelse på en GL500I, det er jo en importeret

Jeg går ud fra at det er en custom model du har...
Hvis din MC har 2 støddæmpere bagpå er det en CX'er hvis ikke er den
en GL.
Forgaflen på en GL er luftunderstøttet og har en diameter på 41mm mod
CX'erens 39mm.
Desuden er sideskjoldene anderledes. På GL'eren går de helt hen og
lidt længere end til kanten af tanken...

Hvis du har en GL'er ved jeg ikke hvad du skal gøre, men jeg er sikker
på at motorkontoret kan hjælpe dig.

Men ligegyldigt hvad så nyd din maskine, for den motor der sidder på
er bare en perle

Mvh
Jesper Pedersen
(ex CX500 og GL500i ejer)

Fra : Richard

Dato : 24-11-03 19:31

jesper wrote:

> Hvis du har en GL'er ved jeg ikke hvad du skal gøre, men jeg er sikker
> på at motorkontoret kan hjælpe dig.

Jeg tvivler på, at de (Motorkontoret hhv ToldSkat) går så højt op i det,
så længe stelnummeret passer, det er jo i sidste ende det, godkendelsen
går på.

Min GB500 endte med at stå på reg.attesten som
(D) Mærke
Honda
500
CCM

ganske eentydigt, ikke - jeg havde ellers møjsommeligt havde anført både
model GB500 og type PC16 på papirerne for at skære det ud i pap.
Toldvæsenets anmelelse havde plads til både model og type, men ikke
motorkontorets - allerede det er vel et tegn på, hvor lidt vigtigt det
er. Men spørg hellere Motorkontoret for en sikkerheds skyld

Iøvrigt kunne TopDK heller ikke finde ud af det rigtige modelnavn. Selv
om jeg havde skrevet et brev og udtrykkeligt forklaret dem om forskellen
på GB og XBR, som de godt kendte, valgte de alligevel at kalde den
XBR500 på policen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade