Handicap venlig bil til el scooter
Fra : junk@studs.dk

Dato : 27-11-03 21:42

Hej Alle.

Mine svigerforældre mangler en ny handicap venlig bil (under 300.000 kr., jo
billigere jo bedre).

Den skal gerne kunne indeholde en forholdsvis stor el 3-hjulet scooter bag
i.
Da scooteren er for tung til at blive løftet skal gerne kunne køres op.

Derudover skal den havde plads til mindst 4 personer og være på hvide
plader.

Svigermor har ret mange parkerings skader og derfor ville det være rart,
hvis den var forholdsvis let at parkere og havde et godt udsyn.

Er der nogle der har erfaringer eller evt. kan foreslå modeller der kunne
være relevante.

På forhånd tak

Bjørn Studsgaard Larsen
Junk@studs.dk
Email adressen bliver læst hvis nogle vil skrive privat.

Fra : Allan Møller

Dato : 27-11-03 21:51

> Mine svigerforældre mangler en ny handicap venlig bil (under 300.000 kr.,
jo
> billigere jo bedre).

Er det som invalidebil ?
Hvilket er ret væsentligt mht. registreringafgiften.

> [...]
> Da scooteren er for tung til at blive løftet skal gerne kunne køres op.
>
> Derudover skal den havde plads til mindst 4 personer og være på hvide

Altså en minibus med lift ?! Alt andet vil jo være umuligt med sådan en
scooter & 4 sidderpladser.

> [...]
> hvis den var forholdsvis let at parkere og havde et godt udsyn.

> Er der nogle der har erfaringer eller evt. kan foreslå modeller der kunne

Sprinter, Ducato, Transit, Partner osv. osv.
Jeg har prøvekørt de fleste da der skulle vælges bil.

Sprinteren er efter min mening den klart bedste i denne klasse.
Sådan en kører jeg selv til hverdag. Der er noget med Mercedes - så er
det lige meget om det er minibus eller personbil.

Mvh. Allan

Fra : junk@studs.dk

Dato : 27-11-03 22:09

Hej Allan

Jeg tror ikke de kan få mulighed for at købe den som invalide bil. Sådan som
svigermor siger er det vist noget med at den invalide skal kunne køre bilen.
Det kan han desværre ikke og realistisk set kommer aldrig til det.

Bilen skulle helst være en personbil ellers forstiller svigermor sig "buler"
inden den er købt pga. størrelsen.

Svigermor er 1,5 høj og skal kunne kører i den til hverdag og samtidig se
over rattet.

Mvh,
Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 27-11-03 23:12

<junk@studs.dk> wrote:

> [...]
>svigermor siger er det vist noget med at den invalide skal kunne køre bilen.
>Det kan han desværre ikke og realistisk set kommer aldrig til det.

Nej, det er nu ikke nødvendigt at han selv kan køre bilen, men der
skal være et formål med kørslen og et kørselsbehov af en vis
størrelse. Er der ikke et arbejde at køre til kaldes det en
trivselsbil og det bliver det ikke nemmere af. Og da det er den
sociale lovgivning er alt et skøn, så det er umuligt at forudse svaret
på en ansøgning.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Allan Møller

Dato : 27-11-03 23:14

> [...]
bilen.
> Det kan han desværre ikke og realistisk set kommer aldrig til det.

Nej men jeg kører med flere "kunder" som aldrig kan komme til at køre bil
men som har
en "personlig hjælper" - ansat af komunen som kører bilen for dem.
Denne hjælper kan godt være familie.

Men det er der en masse lokale regler om jeg kender dem ikke -
men sikkert værd at undersøge. Bla. kan en invalidebil finanseres rentefrit.

> Bilen skulle helst være en personbil ellers forstiller svigermor sig
"buler"
> inden den er købt pga. størrelsen.

Er det sådan en "shopscooter" på fire hjul ?
Den største stationcar jeg kender til er en Volvo V70 og ikke engang der
ville en el-scooter kunne være.
Slet ikke med 4 personer.

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 28-11-03 00:07

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote:

>Bla. kan en invalidebil finanseres rentefrit.

Ja, hvis du kan finde en til max. 132.000 kr.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-11-03 22:15

>Sprinter, Ducato, Transit, Partner osv. osv.
>Jeg har prøvekørt de fleste da der skulle vælges bil.

En Ford Transit har da nix godt udsyn.
Flemming Jacobsen

Fra : Leonard

Dato : 27-11-03 23:09

>Sprinter, Ducato, Transit, Partner osv. osv.

Og alle disse modeller kan snildt være i en almindelig parkeringsbås ?
not

Fra : Allan Møller

Dato : 27-11-03 23:27

> Og alle disse modeller kan snildt være i en almindelig parkeringsbås ?
> not

Jeg parkerer da min stort set hver dag i Kvickly's parkeringsbåse uden
problemer -
ikke snildt men det går da

Men det er til gengæld de eneste biler jeg kender hvor der kan være 4
personer og en el-scooter.

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 28-11-03 00:13

<junk@studs.dk> wrote:

>Den skal gerne kunne indeholde en forholdsvis stor el 3-hjulet scooter bag
>i.
>Da scooteren er for tung til at blive løftet skal gerne kunne køres op.

Spørg hos et eller flere af bilindretningsfirmaerne:

http://www.handiconsult.dk/
http://www.sahva.dk/produkter/auto/
http://www.handi-mobil.dk/
http://www.langhoej.dk/

blot eksempler, der findes flere, men de ved som regel hvad der kan
lade sig gøre.