lygteproblemer i Peugeot 306
Fra : Kim Frellsen

Dato : 27-11-03 18:40

Hej kloge bilnørder

Mine forlygte pærer i min Peugeot 306 (fra DEC96) har siden har har haft
den (lidt over et år) sprunget 6 forlygepærer. Er det ikke lidt for
mange. Der er ikke sprunget andre pærer i bilen og der er heller ikke
problemer med elsystemet.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ? Kan det være dårligt lygte
ophæng der skaber rystelser, køber jeg alt for billige pærer(thansen.dk) ?

Det skal siges at på alle pærer har det været glødetråden der er brændt
over. Man kan tydeligt se at den er smeltet.

Håber der er nogen der har en god løsning.

mvh
Kim

Fra : .Møller

Dato : 27-11-03 19:19

"Kim Frellsen" <kf@normas.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ? Kan det være dårligt lygte
> ophæng der skaber rystelser, køber jeg alt for billige pærer(thansen.dk) ?

Køb mærkevare.
Jeg har brugt Philips Vision Plus i 2 år og de holder da endnu

Bilen 306 fra 06 98 har faktisk kun sprunget en pære i forlygten, det var på
det korte lys og den var fabriksmonteret. Nærlyses er jo tændt konstant.

se evt:
http://www.aftonbladet.se/bil/0102/12/lamptest.html
--
Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-11-03 15:00

> [...]
> den (lidt over et år) sprunget 6 forlygepærer. Er det ikke lidt for
> mange. Der er ikke sprunget andre pærer i bilen og der er heller ikke

Det startede min også med før jeg fattede at laderegulatoren var kaput.
Check lige spændingen over batteriet med lidt omdrejninger - ikke meget over
14 volt. Mine andre pærer og andet udstyr klarede mosten fint..

vh
Torben