|
 | Mazda 626 Fra : karsten nilsson |
Dato : 27-11-03 09:16 |
|
Hej derude
Er der nogen som kan fortælle mig hvor mange HK en mazda 626 2.0 12v fra
1988 har, og om det er lovligt at sætte en 2.0 16v motor i.
Da motoren der sidder i driller mig lidt.
Hilsen Karsten Nilsson
| |
Ukendt (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-11-03 09:55 |
|
> Er der nogen som kan fortælle mig hvor mange HK en mazda 626 2.0 12v fra
> 1988 har, og om det er lovligt at sætte en 2.0 16v motor i.
> Da motoren der sidder i driller mig lidt.
Den har 110 hk - og det er dermed ikke lovligt at sætte 16V´eren i.
Der må kun forekomme 20 procents effektstigning ved motorskifte.
/Jan W Nielsen
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Max[DK] (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Max[DK] |
Dato : 27-11-03 10:50 |
|
> Den har 110 hk - og det er dermed ikke lovligt at sætte 16V´eren i.
>
> Der må kun forekomme 20 procents effektstigning ved motorskifte.
Hvad har 2,0 12v eren da?
/Max
| |
karsten nilsson (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : karsten nilsson |
Dato : 27-11-03 10:57 |
|
Hej igen
Hvor mange heste har en2.0 16v motor da siden det ikke er lovligt.
Hilsen Karsten Nilsson
<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:011d01c3b4c4$1270d500$10ffaad5@autoatlas.local...
>
> > Er der nogen som kan fortælle mig hvor mange HK en mazda 626 2.0 12v fra
> > 1988 har, og om det er lovligt at sætte en 2.0 16v motor i.
> > Da motoren der sidder i driller mig lidt.
>
> Den har 110 hk - og det er dermed ikke lovligt at sætte 16V´eren i.
>
> Der må kun forekomme 20 procents effektstigning ved motorskifte.
>
> /Jan W Nielsen
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra
IP:195.137.194.64)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>
| |
 Mogens Knudsen (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 27-11-03 11:02 |
|
On Thu, 27 Nov 2003 10:56:39 +0100, "karsten nilsson"
<knilsson@tdcadsl.dk> wrote:
>> > Er der nogen som kan fortælle mig hvor mange HK en mazda 626 2.0 12v fra
>> > 1988 har, og om det er lovligt at sætte en 2.0 16v motor i.
>> > Da motoren der sidder i driller mig lidt.
>> Den har 110 hk - og det er dermed ikke lovligt at sætte 16V´eren i.
>> Der må kun forekomme 20 procents effektstigning ved motorskifte.
>Hvor mange heste har en2.0 16v motor da siden det ikke er lovligt.
Nævn præcis hvilke motorer, der er tale om (årgang, modelbetegnelse).
Mazda har jo bygget "et hav af..." 2.0 16V
/Mogens
| |
  karsten nilsson (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : karsten nilsson |
Dato : 27-11-03 11:43 |
|
Hej
Det drejer sig om en 1991 GLX har jeg fået at vide at motoren har siddet i.
Hilsen Karsten
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:upibsv495bul4lj5c2qrbsseigghgbvg9p@4ax.com...
> On Thu, 27 Nov 2003 10:56:39 +0100, "karsten nilsson"
> <knilsson@tdcadsl.dk> wrote:
>
> >> > Er der nogen som kan fortælle mig hvor mange HK en mazda 626 2.0 12v
fra
> >> > 1988 har, og om det er lovligt at sætte en 2.0 16v motor i.
> >> > Da motoren der sidder i driller mig lidt.
>
> >> Den har 110 hk - og det er dermed ikke lovligt at sætte 16V´eren i.
> >> Der må kun forekomme 20 procents effektstigning ved motorskifte.
>
> >Hvor mange heste har en2.0 16v motor da siden det ikke er lovligt.
>
> Nævn præcis hvilke motorer, der er tale om (årgang, modelbetegnelse).
> Mazda har jo bygget "et hav af..." 2.0 16V
>
>
> /Mogens
| |
   Mogens Knudsen (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 27-11-03 11:45 |
|
On Thu, 27 Nov 2003 11:43:27 +0100, "karsten nilsson"
<knilsson@tdcadsl.dk> wrote:
>> >> > Er der nogen som kan fortælle mig hvor mange HK en mazda 626 2.0 12v
>> >> > fra 1988 har, og om det er lovligt at sætte en 2.0 16v motor i.
>> >> Den har 110 hk - og det er dermed ikke lovligt at sætte 16V´eren i.
>> >> Der må kun forekomme 20 procents effektstigning ved motorskifte.
>> >> Hvor mange heste har en2.0 16v motor da siden det ikke er lovligt.
>> Nævn præcis hvilke motorer, der er tale om (årgang, modelbetegnelse).
>> Mazda har jo bygget "et hav af..." 2.0 16V
>Det drejer sig om en 1991 GLX har jeg fået at vide at motoren har siddet i.
Se nu bliver det rigtigt spændende, fordi dén motor er fra en tid,
hvor den almindelige topmodel var 2.2i. Derfor er motoren fra '91 2.0
GLX kun på 90 hk !!
/Mogens
| |
    Mogens Knudsen (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 27-11-03 11:47 |
|
On Thu, 27 Nov 2003 11:44:39 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>Se nu bliver det rigtigt spændende, fordi dén motor er fra en tid,
>hvor den almindelige topmodel var 2.2i. Derfor er motoren fra '91 2.0
>GLX kun på 90 hk !!
Du vil altså miste 20 hk samt 12 Nm !
Nuværende = 110 hk/165 Nm
'91 2.0 GLX = 90 hk/153 Nm
Find en anden motor, hvis du behøver lidt kræfter til din transport!
/Mogens
| |
     karsten nilsson (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : karsten nilsson |
Dato : 27-11-03 12:04 |
|
Hvilken motor kan du så foreslå som jeg kan bruge og som er lovlig.
Det er vist svært at finde en 2.0 12v motor.
Karsten
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1elbsv46glr07mec2t3jatuvnvrsf18r3t@4ax.com...
> On Thu, 27 Nov 2003 11:44:39 +0100, Mogens Knudsen
> <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>
> >Se nu bliver det rigtigt spændende, fordi dén motor er fra en tid,
> >hvor den almindelige topmodel var 2.2i. Derfor er motoren fra '91 2.0
> >GLX kun på 90 hk !!
>
> Du vil altså miste 20 hk samt 12 Nm !
> Nuværende = 110 hk/165 Nm
> '91 2.0 GLX = 90 hk/153 Nm
>
> Find en anden motor, hvis du behøver lidt kræfter til din transport!
>
>
> /Mogens
| |
      Mogens Knudsen (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 27-11-03 12:13 |
|
On Thu, 27 Nov 2003 12:04:03 +0100, "karsten nilsson"
<knilsson@tdcadsl.dk> wrote:
>Hvilken motor kan du så foreslå som jeg kan bruge og som er lovlig.
Du kan indenfor lovens rammer anvende en 2.2i m/115 hk, men jeg aner
ikke, om motorstyring, kabler, drivline samt ophæng passer ift. din
nuværende...
>Det er vist svært at finde en 2.0 12v motor.
Mærkeligt nok er der ikke nogen på www.dataophug.dk
Bolbro har en 2.0 12V - www.bolbro.dk/03-Bolbro-ophug.htm
/Mogens
| |
       anders majland (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 27-11-03 13:44 |
|
> Du kan indenfor lovens rammer anvende en 2.2i m/115 hk, men jeg aner
> ikke, om motorstyring, kabler, drivline samt ophæng passer ift. din
> nuværende...
Den har ikke samme drivaskler som 2.0 samme årgang. Den bruger de samme
kraftigere som den samtidige diesel. Det snød min mekker....
--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid
Yamaha XT 600 Z Tenere (3DS m. 3AJ motor) 1988 38Mm
Aprilia Leonardo 150 1998 63Mm (holder "pause")
Mazda 626 2,2i GLX st.car 90' 320Mm
| |
     Michael Kirkegaard (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 27-11-03 20:49 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1elbsv46glr07mec2t3jatuvnvrsf18r3t@4ax.com...
> On Thu, 27 Nov 2003 11:44:39 +0100, Mogens Knudsen
> <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>
> >Se nu bliver det rigtigt spændende, fordi dén motor er fra en tid,
> >hvor den almindelige topmodel var 2.2i. Derfor er motoren fra '91 2.0
> >GLX kun på 90 hk !!
>
> Du vil altså miste 20 hk samt 12 Nm !
> Nuværende = 110 hk/165 Nm
> '91 2.0 GLX = 90 hk/153 Nm
>
Mærkeligt for min søsters Mazda 626 1.8 fra 91 havde også 90 HK. Jeg kan
ikke tro at en 2.0 'er har den samme effekt.
Jeg havde selv en 626 2.0 fra 86, den havde 101 HK, så der er noget som ikke
stemmer. Jeg tror mere på at en 91, 2.0 har 110-115 HK
Michael
| |
      Mogens Knudsen (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 27-11-03 21:20 |
|
On Thu, 27 Nov 2003 20:49:21 +0100, "Michael Kirkegaard"
<mki@MASTERtele2adsl.dk> wrote:
>Mærkeligt for min søsters Mazda 626 1.8 fra 91 havde også 90 HK. Jeg kan
>ikke tro at en 2.0 'er har den samme effekt.
>Jeg havde selv en 626 2.0 fra 86, den havde 101 HK, så der er noget som ikke
>stemmer. Jeg tror mere på at en 91, 2.0 har 110-115 HK
Som sagt før - du kan ikke dømme udelukkende på årgangen. Dét
fortæller intet. 1.8 fandtes ikke i '91 på samme tidspunkt som 2.2i
Sådan lå modellerne ift. hinanden:
1.8 og 2.0
2.0 og 2.2
/Mogens
| |
       Torsten A. Laursen (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Torsten A. Laursen |
Dato : 27-11-03 23:31 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:a1ncsvob7kco6bkrem467elvo8sjb8e6ck@4ax.com...
> On Thu, 27 Nov 2003 20:49:21 +0100, "Michael Kirkegaard"
> <mki@MASTERtele2adsl.dk> wrote:
>
> >Mærkeligt for min søsters Mazda 626 1.8 fra 91 havde også 90 HK. Jeg kan
> >ikke tro at en 2.0 'er har den samme effekt.
> >Jeg havde selv en 626 2.0 fra 86, den havde 101 HK, så der er noget som
ikke
> >stemmer. Jeg tror mere på at en 91, 2.0 har 110-115 HK
>
> Som sagt før - du kan ikke dømme udelukkende på årgangen. Dét
> fortæller intet. 1.8 fandtes ikke i '91 på samme tidspunkt som 2.2i
>
> Sådan lå modellerne ift. hinanden:
> 1.8 og 2.0
> 2.0 og 2.2
>
>
> /Mogens
Så vidt jeg lige husker var det noget med inførelsen af katalysator. Mazda
havde sovet lidt i timen med både 323 og 626 modellerne og indførelsen af
katalysatoren kostede en del effekt fra motorene. Dette klarede man let og
elegant på 626-modellerne ved at forøge volumen med 200 ccm og bibeholdt på
den måde effekten. Men selvfølgelig - jeg kan jo huske galt....
Torsten
| |
      Johnny B [2000 Frb.] (27-11-2003)
 | Kommentar Fra : Johnny B [2000 Frb.] |
Dato : 27-11-03 21:22 |
|
har en 626 fra 89 med 1,8 (90hk) og har en ven der har en 626 2,0 (90hk)
forskellen er umiddelbart 200ccm og servostyring samt en del
modelbetegnelser
johnny
--
slet FJERN for direkte mail
"Michael Kirkegaard" <mki@MASTERtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Uysxb.7409$Je1.7385@news.get2net.dk...
>
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:1elbsv46glr07mec2t3jatuvnvrsf18r3t@4ax.com...
> > On Thu, 27 Nov 2003 11:44:39 +0100, Mogens Knudsen
> > <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
> >
> > >Se nu bliver det rigtigt spændende, fordi dén motor er fra en tid,
> > >hvor den almindelige topmodel var 2.2i. Derfor er motoren fra '91 2.0
> > >GLX kun på 90 hk !!
> >
> > Du vil altså miste 20 hk samt 12 Nm !
> > Nuværende = 110 hk/165 Nm
> > '91 2.0 GLX = 90 hk/153 Nm
> >
>
> Mærkeligt for min søsters Mazda 626 1.8 fra 91 havde også 90 HK. Jeg kan
> ikke tro at en 2.0 'er har den samme effekt.
> Jeg havde selv en 626 2.0 fra 86, den havde 101 HK, så der er noget som
ikke
> stemmer. Jeg tror mere på at en 91, 2.0 har 110-115 HK
>
> Michael
>
>
| |
|
|