De skulle alle op til orienterende køreprø~
Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 26-11-03 22:42

Hej NG

Lige et surt opstød...........
Det betyder ikk' en sk.. om hastighedsgrænserne sættes op i 2004, for på den
måde som flertallet af de danske bllister idag anvender motorvejene så kan
vi slet ikke (ihvertfald i dagtimerne) køre mere end 110.

Idag kørte jeg et lille smut fra Esbjerg til Slagelse... (kl 7.10 - 9.00)
Esbjerg - Kolding : Ingen problemer (har næsten vejen for mig selv)
Kolding -Nyborg: Alle synes åbenbart at det er vildt fedt at placere sig i
venstre vognbane og så nulre afsted med 100- 110 km/t
Er det bare fordi Fynboer og Sjællændere ikke vil gi plads ????
Jeg kørte faktisk mange gange i højre bane og kunne se meeeget langt frem
hvor der ikke var biler.
Der er vist en eller anden regel der siger at man skal holde til højre,
hvilket må betyde at man SKAL trække ind efter overhaling, også selvom man
om 1 minuts tid forventer at skulle overhale igen og det retfærdiggøres ikke
af at man leger Laurits Betjent og tænker:
"Når jeg nu kører 110, så er der ihvertfald ikke nogen der skal have lov til
at køre stærkere....
For det må de ikke .........."

Til det vil jeg sige, at vi har masser af offentlige ansatte der gør en stor
indsats for at holde øje med netop det med farten , så lad dem om det, og
giv plads

Problemet var iøvrigt det samme på turen hjem

mvh

Lars

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 22:55

<klip en lang historie>

> Problemet var iøvrigt det samme på turen hjem

Jeg oplever nøjagtig det samme HVER DAG!!!
Jeg kører 120 km/t og lægger mig hver gang efter en overhaling med mindre
jeg kan se en lastbil eller noget mindre end 100m længere fremme. Ellers
lægger jeg mig ind. og kan blive irrerteret over folk der ligger og soler
sig i midterbanen (hvis det er en 3 sporet) og det er selvom der ikke er
noget trafik i det inderste spor. Jeg kører hver anden uge kl 5 om morgenen
fra malmö til hedehusene. jeg er næsten den eneste der ligger der men
alligevel dem jeg møder ligger i midterbanen. Jeg forstår det ikke.De
generer ikke nogen der kl 5. men det er tankegangen bag det for de lægger
sig heller ikke ind i det inderste når der er flere biler og de rent faktisk
er til gene for andre.
Så jeg er også godt trætte af dem

Mvh Brian

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 26-11-03 23:04

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
<klip>

> Så jeg er også godt trætte af dem

Ja jeg ved ikke hvad der foregår i hovedet på folk.
Det sker ofte at jeg kan køre helt op bag ved en der ligger i
overhalingsbanen, uden at der er skyggen af biler at overhale. Når man så
lufter det lange lys vågner vedkommende op med et sæt og river øsen ind i
højre side....

Manglende koncentration/opmærksomhed/dumhed eller Hwa ???

Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-11-03 23:23

Lars Hørlyck Sørensen wrote:

> Manglende koncentration/opmærksomhed/dumhed eller Hwa ???

En blanding... eller bare ren og skær ligegyldighed.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 23:34

> [...]
> højre side....
>
> Manglende koncentration/opmærksomhed/dumhed eller Hwa ???

Folk kan mene hvad de vil om det jeg gør. Men når jeg ligger i inderbanen og
kan se folk ligger med deres 110 i midten ( eller langsomere) så overhaler
jeg indenom, eller kald det en forbi kørsel. Tit reagerer folk ikke engang
på det og trækker ind.
Så jeg ved ikke hvad der så skal til.

Mvh Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-11-03 23:45

> [...]

>jeg indenom, eller kald det en forbi kørsel. Tit reagerer folk ikke engang

Noget der kan virke (prikke til deres sløvsind) er at liste sig op på
deres side (højre) - få øjenkontakt, ryste på hovedet, og suse videre
ud i tilværelsen ....

lovligt - nok egentligt ikke, men hidse sig op over dem, gider jeg
sgutte .... har jeg god tid, leger vi cirkus ;)

Overhaler venstre om, trækker helt ind i højresporet igen, og så
fremdeles.

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 23:47

> [...]
> sgutte .... har jeg god tid, leger vi cirkus ;)
>
> Overhaler venstre om, trækker helt ind i højresporet igen, og så

Nogen gange ænser jeg dem ikke et blik for at signalerer at det er da det
mest naturlige at overhale indenom. har også brugt den med at venstre om
også HELT ind i inderste spor igen så de kan se at det ikke er farligt at
køre i inderste spor.

Mvh Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-11-03 23:52

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev :

>Nogen gange ænser jeg dem ikke et blik for at signalerer at det er da det
>mest naturlige at overhale indenom.

Det gør jeg nu - mest for at sikre mig at de nu også *er* klar over at
der til højre for deres gople befinder sig et andet køretøj

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 23:53

> Det gør jeg nu - mest for at sikre mig at de nu også *er* klar over at
> der til højre for deres gople befinder sig et andet køretøj

Har faktisk oplevet den ene dag i lastbilen hvor jeg faktisk kun kørte 80 at
på strækningen fra tåstrup til hedehusene hvor der er 3 spor overhalede jeg
en dame i sin lille polo der havde travlt med at sms'e i midtersporet. hun
fattede ikke at der nok var noget galt da en lastbil overhalede hende
indenom....

Mvh Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-11-03 23:56

> [...]

>en dame i sin lille polo der havde travlt med at sms'e i midtersporet. hun
>fattede ikke at der nok var noget galt da en lastbil overhalede hende

sådanne halvhjerner plejer at indkassere et trut i trompeten ;)

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 23:57

hun

> sådanne halvhjerner plejer at indkassere et trut i trompeten ;)

Hvis jeg dyttede af hende der vidste jeg at hun ville flyve ind under mit
forhjul og det gad jeg sq ikke..for så var det bare endt med at jeg fik
skylden...

Mvh Brian

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-11-03 11:09

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> hun

> Hvis jeg dyttede af hende der vidste jeg at hun ville flyve ind under mit
> forhjul og det gad jeg sq ikke..for så var det bare endt med at jeg fik
> skylden...

Enten mangler der en smiley, eller også trænger dit menneskesyn til et
check. Trafik over liv? Føj for pokker.

Torben

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 12:25

> Enten mangler der en smiley, eller også trænger dit menneskesyn til et
> check. Trafik over liv? Føj for pokker.

Der mangler en smiley for selvfølgelig skal der ikke ofres menneskeliv. Men
hun var seriøst i en anden verden da hun sad med sin mobil i hånden så jeg
tør ikke tænke på hvad der sket hvis jeg havde fyret kompressoren af lige
ved siden af hende.

Mvh Brian

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-11-03 13:24

> [...]
> tør ikke tænke på hvad der sket hvis jeg havde fyret kompressoren af lige

Fint nok - hun satte så kommunikation over trafik (og dermed liv) - gys!

Alle bør færdes på så mange forskellige måder så tit som muligt og i al
slags vejr - dét ville øge opmærksomheden, tolerancen og fjerne en del
".enellerandentrafikgruppe. er idioter" citater.

vh
Torben

Fra : Jens Lønborg

Dato : 27-11-03 15:36

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse ..for så var det bare
endt med at jeg fik
> skylden...
>
> Mvh Brian

Hej Brian
Ja du havde helt sikkert fået skylden, når du KUN kørte 80 i lastbil
Jens

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 16:03

> Hej Brian
> Ja du havde helt sikkert fået skylden, når du KUN kørte 80 i lastbil
> Jens

Tro det eller lad være. Men for det meste kører jeg kun 80 på motorvejen. 70
på landevejene og 50 i byerne. til stor gene for andre. Men min mester gider
sq ikke betale mine bøder og han siger faktisk selv vi SKAL overholde
reglerne, og jeg er på timeløn så hvorfor skulle jeg for stærkt. Men engang
imellem kører jeg 90 på motorvejene. men jeg tror ikke engang det er 10 % af
tiden jeg gør det over et år.

Mvh Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-11-03 16:50

On Thu, 27 Nov 2003 16:02:40 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>imellem kører jeg 90 på motorvejene. men jeg tror ikke engang det er 10 % af

Siden du kører ud fra Hedehusene, og kører med 48 tons, går jeg ud fra
at det er olieprodukter, og ikke Rockwool du kører med.

Traditionelt har det vel også altid været sådan at tankbilchauffører
har hørt til i den ende af chaufførbranchen der kører pænest. Bliv
endelig ved med det.

Efter at jeg er kommet tilbage i branchen har det iøvrigt slået mig,
at gennemsnitsalderen på truckere er steget betydeligt gennem årene.
(Baseret på iagttagelser i chaufførafdelingen på diverse færger).

Unge mennesker nu om dage vil ikke finde sig i arbejdstiderne. Det kan
godt blive et problem i fremtidens logistik.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 18:01

> Siden du kører ud fra Hedehusene, og kører med 48 tons, går jeg ud fra
> at det er olieprodukter, og ikke Rockwool du kører med.

Rigtigt iagtaget. Statoils det bedste

> Traditionelt har det vel også altid været sådan at tankbilchauffører
> har hørt til i den ende af chaufførbranchen der kører pænest. Bliv
> endelig ved med det.

Har ikke planer om at lave om på det.

> Efter at jeg er kommet tilbage i branchen har det iøvrigt slået mig,
> at gennemsnitsalderen på truckere er steget betydeligt gennem årene.
> (Baseret på iagttagelser i chaufførafdelingen på diverse færger).

Nu holder vi os jo for det meste på vores egen side af broerne så os ser du
ikke. Men hos os er der 3-4 stykker på min alder (26) Men største delen er i
den højere ende af alders skalaen

> Unge mennesker nu om dage vil ikke finde sig i arbejdstiderne. Det kan
> godt blive et problem i fremtidens logistik.

Tja har det nu ok med skiftehold og 4 dage om ugen.

Mvh Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 18:13

Brizz wrote:
:: andre. Men min mester gider sq ikke betale mine bøder og han siger
:: faktisk selv vi SKAL overholde reglerne, og jeg er på timeløn så
:: hvorfor skulle jeg for stærkt.

Hmmm, hos os, får vi sgu selv lov at punge ud...!

Men engang imellem kører jeg 90 på
:: motorvejene. men jeg tror ikke engang det er 10 % af tiden jeg gør
:: det over et år.

Hov, hov! Man overtræder nok ADR-bestemmelserne - begrænseren må max stå til
85 km/t på en oliebil....

M.v.h.

Fra : Brizz

Dato : 29-11-03 18:15

> Hov, hov! Man overtræder nok ADR-bestemmelserne - begrænseren må max stå
til
> 85 km/t på en oliebil....

Ja der står også et fint klistermærke om at den er begrænset til 85 og jeg
skal lige afprøve det hver dag men det virker ikke
Den kører 91.

Mvh Brian

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 18:50

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote:

>Ja der står også et fint klistermærke om at den er begrænset til 85 og jeg
>skal lige afprøve det hver dag men det virker ikke

Det vile også være meget forlangt af et klistermærke
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 18:52

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hov, hov! Man overtræder nok ADR-bestemmelserne - begrænseren må max stå til
>85 km/t på en oliebil.

Er der forskel på hvilken hastighed begrænseren skal virke ved på
forskellige typer lastbiler?
- hvad er begrundelsen for det?

Og hvad er egentlig grunden til at det ikke bare er ved 80 km/t at
begrænseren virker?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 19:05

Leonard wrote:
:: Er der forskel på hvilken hastighed begrænseren skal virke ved på
:: forskellige typer lastbiler?
:: - hvad er begrundelsen for det?

Ja, færdselsloven siger at en lastbils fartbegrænser maks må stå til 90
km/t.

SDR-konventionen (farliggods) siger at en farliggodsbils fartbegrænser maks
må stå til 85 km/t.

:: Og hvad er egentlig grunden til at det ikke bare er ved 80 km/t at
:: begrænseren virker?

Hvad så hvis man kører til andre lande, hvor hastighedsgrænsen for lastbiler
er højere? Hvad med en hurtig og sikker overhaling? Det er nødvendigt med
noget "sikkerhed" -eller headroom om du vil...

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 19:18

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hvad så hvis man kører til andre lande, hvor hastighedsgrænsen for lastbiler
>er højere?

Er tallene så de samme i hele EU eller ?

>Hvad med en hurtig og sikker overhaling?

Lastbiler og hurtige overhalinger er ord der ikke passer i samme
sætning. Desuden synes jeg det er noget vrøvl, for hvis man ved at man
ikke kan køre hurtigere, så må man jo lade være med at begynde på
overhalingen.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 19:38

Leonard wrote:
::: Hvad med en hurtig og sikker overhaling?
::
[...]

Tak f.eks. på motorvejen - her overhaler jeg ofte blokvognstranspoter eller
mobilkraner. Sker dette med 90 km/t går det nu engang hurtigere end med 80
km/t.

Og værre endnu - overhalinger på landevej. De forekommer jo altså også, og
hér er det selvfølgelig med at kunne komme forbi så hurtigt så muligt...

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 20:00

> [...]

>mobilkraner. Sker dette med 90 km/t går det nu engang hurtigere end med 80

Med det argument skulle du jo have lov til og mulighed for at kunne
køre 100 eller 200 km/t, for så vil en overhaling være endnu hurtigere
(og du mener vel også at den er sikrere jo hurtigere den er).

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 21:14

Leonard wrote:
[...]

Nej!

M.h.t. hurtighed, så ja, hvis udgangspunktet er at begge biler kører lige
efter hinanden med samme hastighed, så jo hurtigere jo bedre...

M.v.h.

Fra : Julie Thode

Dato : 27-11-03 09:45

<jan@stevns.net> wrote in message

> Noget der kan virke (prikke til deres sløvsind) er at liste sig op på
> deres side (højre) - få øjenkontakt, ryste på hovedet, og suse videre
> ud i tilværelsen ....

Latterligt. Indenom overhalning er lige så dumt at ligge og spærre istedet
for at trække til højre. Hvis man synker så lavt, så kig i spejlet få
øjenkontakt, ryste på hovedet, og suse videre ud i tilværelsen.

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 10:57

> Latterligt. Indenom overhalning er lige så dumt at ligge og spærre istedet
> for at trække til højre. Hvis man synker så lavt, så kig i spejlet få
> øjenkontakt, ryste på hovedet, og suse videre ud i tilværelsen.

Muligt det er latterligt men mindst lige så latterligt at som at ligge i
midtersporet med 100 eller bare 110 km/t for man hører ikke hjemme der!!

Mvh Brian
....der stadig vil overhale indenom i protest

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-11-03 20:22

"Julie Thode" <har_ikke_nogen@har_ikke_nogen.invalid> skrev :

>Latterligt. Indenom overhalning er lige så dumt at ligge og spærre istedet
>for at trække til højre.

Det har du lov til at synes det er.

>Hvis man synker så lavt......

Puds lige glorien - hva' ?

>så kig i spejlet få øjenkontakt, ryste på hovedet, og suse videre ud i tilværelsen.

Tidsspilde - vedkommende har jo ikke en anelse om årsagen til man
ryster på hovedet - det bliver de temmeligt klar over når man triller
forbi dem.

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-11-03 10:44

On Thu, 27 Nov 2003 20:21:39 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det har du lov til at synes det er.

Har da selv oplevet, at det har været nødvendigt at overhale højre om
for at undgå en kollision.

>Puds lige glorien - hva' ?

Jeg gi'r ham nu ret i, at det er at synke meget lavt, når man opholder
sig konstant i midtersporet...

Yup.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Emil Jensen

Dato : 26-11-03 23:53

> [...]
> jeg indenom, eller kald det en forbi kørsel. Tit reagerer folk ikke engang

Brizz, du er ikke alene om det, jeg laver også "forbikørsel" højre om biler
som kører på midtersporet til trods for de ikke er igang med en overhaling.

En sjælden gang når jeg kører på en tresporet motorvej og jeg gider/kan, så
lige før jeg kører forbi bilisten som ligger på midtersporet trækker jeg fra
yderste højre spor til sporet yderst til venstre og laver en lovlig
overhaling, og så snart jeg har passeret "osteklokken" i midtersporet
trækker jeg hurtigt til sporet yderst til højre. Nogle reagerer og trækker
til højre, andre gør ikke...

Mvh

Emil

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 23:56

> [...]

> overhaling, og så snart jeg har passeret "osteklokken" i midtersporet
> trækker jeg hurtigt til sporet yderst til højre. Nogle reagerer og trækker

Du mener vel de fleste reagerer ikke på det.

Mvh Brian

Fra : Emil Jensen

Dato : 27-11-03 00:33

> Du mener vel de fleste reagerer ikke på det.

Ja, det er nok kun hver femte bilist som efter min manøvre forstår mit vink
med et vognstang, resten forsætter i osteklokken...

Emil

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-11-03 23:56

Brizz wrote:

> [...]
> og kan se folk ligger med deres 110 i midten ( eller langsomere) så
> overhaler jeg indenom, eller kald det en forbi kørsel. Tit reagerer folk

Gør jeg også - ulovligt eller ej. Nogle blinker af mig, andre skynder sig at
trække ind mens flest af alle bare bliver liggende...sinker.

> Så jeg ved ikke hvad der så skal til.

Der er ikke noget, at gøre. Den type folk der død og pine _vil_ ligge der,
tror det er dig, som er en idiot hvis du prøver, at signalere et eller
andet.. sløvsind kan man måske kalde det.

Fra : Emil Jensen

Dato : 27-11-03 00:38

> Der er ikke noget, at gøre. Den type folk der død og pine _vil_ ligge der,
> tror det er dig, som er en idiot hvis du prøver, at signalere et eller
> andet.. sløvsind kan man måske kalde det.

Ja, eller også kan folk ikke se ud over sin egen næse. Hvad de andre tænker
er så frygteligt uvedkommende for en selv!

Det er et generelt samfundsproblem her i år 2003, og det bliver værre. Og
det gælder ikke kun i trafikken, men også i resten af civilisationen: MIG
MIG og atter MIG!

Mvh

Emil

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-11-03 11:07

> [...]
> jeg indenom, eller kald det en forbi kørsel. Tit reagerer folk ikke engang

Det eneste jeg kender der hjælper er ved midterbaneryttere (og kun af og
til) - kør i inderbanen indtil du skal overhale - skift 2 vognbaner med
blink hele vejen - efter overhaling skiftes de 2 baner ind igen. Altså følg
loven uden andre tilkendegivelser.

Torben

Fra : JBH

Dato : 27-11-03 00:40

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde som flertallet af de danske bllister idag anvender motorvejene så kan
> vi slet ikke (ihvertfald i dagtimerne) køre mere end 110.

Snip..

Ja, jeg syntes også det er pisse træls at folk ikke placerer sig korrekt på
vejen, MEN hvem er det lige der er mest kriminel. Bilisten som kører det han
må, men ikke trækker ind til højre, eller bilisten som vælger at køre
stærkere end loven tillader og tilmed overhale indenom ?

Noget som dagligt irriterer mig, er at nogen bilister bare SKAL bare frem i
trafikkken, jeg ser det hver dag i forbindelse med en sammenfletning af 2
vognbaner. Hold kæft hvor er der ind i mellem nogle spader som hverken
kender til fletteregel eller almindelig god opførsel i trafikken.

Forresten...
En klaphat som virkelig irriterede mig her for nylig, var en lastbilchauffør
i en stor sættevogn. Den kunne lige nolldre op af bakkerne med 50-60 kmt,
hvor folk alligevel ikke ikke kunne overhale. Når vejen så gik ligeud og der
var oversigt til at overhale, kørte spaden 100kmt.

Det var mit brok
mvh
JBH

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 00:49

> [...]
der
> var oversigt til at overhale, kørte spaden 100kmt.

Det har nok at gøre med han var læsset alt hvad han kunne og lidt til. også
at sikringen til fart begrænseren ærgeligt nok var sprunget som er sikring 1
på en scania 124 ......har jeg hørt

Mvh Brian

Fra : Klaus A

Dato : 27-11-03 06:02

> [...]
også
> at sikringen til fart begrænseren ærgeligt nok var sprunget som er sikring

Vil det sige, at der ikke skal andet end en ikke eksisterende spænding til
at sætte systemet ud af kraft?
Jeg troede det lå i bilernes styrebox... Jeg har på et tidspunkt lavet
noget styring af akslerne (den bagerste) til 3-akslede sættevogne. Der var
der en fartbegrænsning (10km/t ca.) der kunne slås til og fra. Så simpelt er
90km/t grænsen vel ikke lavet, når det nu er lovkrav?

Klaus A

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 10:56

> [...]
er
> 90km/t grænsen vel ikke lavet, når det nu er lovkrav?

Uj så kunne jeg godt tænke mig et par alvors ord med dig. Vi har 3
sættevogne med styrbare 3 aksel på sættevognen og hold da kæft det spær der
ligger når man skal bakke så den ikke drejer med der det virker af lortens
til. Men ja på 3 af vores 124. er det sikring 1.

Mvh Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 18:16

Brizz wrote:
[...]

Hmmm....kan sgutte lige huske - hvad dækker den sikring ellers? Ud over
begrænseren?

M.v.h.

Fra : Brizz

Dato : 29-11-03 18:43

> Hmmm....kan sgutte lige huske - hvad dækker den sikring ellers? Ud over
> begrænseren?

Der står ABS men det gør den ikke...for den sidder også henne omkring 22
stykker...og der sker absolut intet ved at fjerne den ud over man kan køre
stærkt.....Har jeg hørt

Mvh Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 18:48

Brizz wrote:
[...]

Hmmmm.........

M.v.h.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-11-03 20:05

On Sat, 29 Nov 2003 18:42:40 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>stykker...og der sker absolut intet ved at fjerne den ud over man kan køre

Jeg har hørt en lille fugl synge om, at alle instrumenterne går i
sort, men det er måske et løst rygte. Der kan vel også være forskelle
fra det ene mærke til det andet?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-11-03 07:25

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Bilisten som kører det han
>må, men ikke trækker ind til højre, eller bilisten som vælger at køre
>stærkere end loven tillader og tilmed overhale indenom ?

Sådan er det ikke altid, du kan ofte forbikøre indenom med blot
110km/t.

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-11-03 11:33

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> var oversigt til at overhale, kørte spaden 100kmt.

Jeg oplever *tit* noget tilsvarende med personbiler på vejen mellem Roskilde
og Jylling. Der er strækninger hvor man ikke må/kan overhale, og nogle
steder er den så lavet 2-sporet, så man kan komme uden om langsom trafik.
Jeg oplever tit, at der er en aller anden, der ligger og tøffer afsted med
70, hvor man må kører 80. Når de så kommer til den 2-sporede
"overhalingsvej", så sætter de sgu hastigheden op på 80, og når den slutter,
så kommer hastigheden ned igen. Jeg fatter simpelthen ikke sådanne nogle
mennesker. Når jeg så overhaler dem bagefter, og skælder dem ud med hornet,
så ser nogen af dem ud som om, at de ikke ved, hvorfor jeg er sur på dem, og
jeg kan så formode, at de nok tænker, at jeg er en idiot

Fra : Brizz

Dato : 27-11-03 12:28

> [...]
og
> jeg kan så formode, at de nok tænker, at jeg er en idiot

Kender godt stykket og kører lidt på samme måde selv men det er altså fordi
jeg kører med 48 tons på ryggen og det passer sq altid med at når der er 1
spor går det op ad bakke og når der er 2 så er der fladt eller går nedad.
Men dem der gør det overlagt kan jeg også blive sure over....for hvorfor?

Mvh Brian