Opel Kadett og tandrem
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 26-11-03 22:39

Hvad sker der hvis tandremmen på en Opel Kadett 1.6i (C16NZ) knækker?

Jeg har hørt flere sige at der ikke sker noget på Opel 1.6 motorer. Er det
korrekt?

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : Morten Trab

Dato : 27-11-03 07:50

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bq36i1$shp$1@sunsite.dk...
> Hvad sker der hvis tandremmen på en Opel Kadett 1.6i (C16NZ) knækker?

Ingen ting (i mit tilfælde i hvert fald)

> Jeg har hørt flere sige at der ikke sker noget på Opel 1.6 motorer. Er det
> korrekt?

Ja...Der sidder nogle mærker på motorblokken, og på et af "tandhjulene", som
skal stå ud for hinanden når du sætter den nye tandrem på, og så er tænding
og det hele hvor det altid har været...Tog 10 minutter at sætte en ny på min
1,6s'er, sidste år da den knak...

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-11-03 08:07

Thu, 27 Nov 2003 07:50:20 +0100, skrev Morten Trab, på 25 linier, i
<bq46pl$ha2$1@svr-1.homedir.dk>, :

> [...]
>og det hele hvor det altid har været...Tog 10 minutter at sætte en ny på min

På 10 min ? så er den sikkert heller ikke strammet rigtigt op.
Men ja på 8v 16L motor sker der ikke noget hvis remmen smutter.
Kun at bilen ikke vil køre længere.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Morten Trab

Dato : 27-11-03 11:47

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse

> På 10 min ? så er den sikkert heller ikke strammet rigtigt op.
> Men ja på 8v 16L motor sker der ikke noget hvis remmen smutter.
> Kun at bilen ikke vil køre længere.

Det tog vitterligt ikke mere end 10 minutter...Det var godt nok ikke mig
selv der skiftede den, jeg vidste nemlig ikke det med mærkerne den gang, men
en kammerat der er mekaniker...

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 14:14

> [...]
>
> På 10 min ? så er den sikkert heller ikke strammet rigtigt op.
> Men ja på 8v 16L motor sker der ikke noget hvis remmen smutter.

Min mekker tog 252,50 kroner incl. rem for at skifte den på min gamle
13s'er...

For den lille sum penge gider jeg ikke engang overveje at få beskidte
fingre.

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Special

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-11-03 17:27

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message
> [...]
> 13s'er...
>
> For den lille sum penge gider jeg ikke engang overveje at få beskidte

Er det altid så enkelt? Jeg har hørt noget om, at man skal have motoren
pillet ud eller skilt meget ad for at kunne sætte en ny tandrem i. Jeg har
ingen forstand på det selv, men har blot hørt det. Endvidere at det koster
ca. 3000 kr.

Det er på en Audi A6, 2.6 liter, jeg har forhørt mig.

Hilsen Henrik.

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 27-11-03 18:29

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> ca. 3000 kr.
>
> Det er på en Audi A6, 2.6 liter, jeg har forhørt mig.

Well.. nu er du jo så "uheldig" at eje en bil hvor motorrummet er fyldt til
randen.. har selv skiftet tandrem på en audi A4 TDI, og det tog det meste af
en arbejdsdag. man skal nemlig have hele fronten skilt ad for at komme til
uden at pille motoren ud. Det skal så siges at Audi'erne er lavet til at
fronten skal tages ud..

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..

Fra : TGD

Dato : 01-12-03 01:34

> [...]
> Hvad sker der hvis tandremmen på en Opel Kadett 1.6i (C16NZ) knækker?
>
> Jeg har hørt flere sige at der ikke sker noget på Opel 1.6 motorer. Er det

Det er sket på min 1,3 der skete ikke noget.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 09:45

Jeppe Ladefoged wrote:

> Hvad sker der hvis tandremmen på en Opel Kadett 1.6i (C16NZ) knækker?

På alle Opels 8V-motorer sker der meget sjældent noget ved at tandremmen
springer. Det gælder også 2,0´eren (20NE).

--
Jan W Nielsen