/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Pressemeddelelse: Audi A8
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-03 12:41

Audi dominerer endnu engang luksusklassen

Med introduktionen af den 12-cylindrede 6.0 liter motor har mærket med de fire
ringe nok engang indtaget førerpositionen som producent af verdens sportsligste
luksuslimousine. Tolv cylindre, 450 hk og et drejningsmoment på 580 Nm - hvilket
er forbedring på henholdsvis 30 hk og 20 Nm i forhold til forgængeren - gør, at
Audi A8L 6.0 quattro ikke går uagtet hen.

Audi A8L 6.0 quattro accelererer fra 0-100 km/t på blot 5,2 sekunder og fra 0-200
km/t på 17,4 sekunder. Det er bemærkelsesværdigt, hvor hurtigt og spontant denne 6-
liters motor accelerer ved blot et lille tryk på gaspedalen. Samtidig er mere end
95 procent af motorens maksimale drejningsmoment på 580 Nm til rådighed mellem
2.500 og 5.300 omdr./min, hvilket er en optimal forudsætning for en suveræn
trækkraft uanset hastighed.

Den 6-trins automatgearkasse med tiptronic funktion sørger konstant for at
overføre den rette mængde motorkraft. Automatgearkassen er desuden udstyret med
sportsprogram, og aktiverer man dette program, skifter gearkassen gear ved højere
omdrejningstal og nedgearing sker hurtigere og tillader hermed at udnytte det
fulde moment.

Aluminiumskarrosseriet i Audi A8 er bygget ud fra Audi Space Frame konceptet og
giver en meget lav vægt. Dette kombineret med motoren og gearkassen resulterer i
fremragende præstationer og en meget fornuftig brændstoføkonomi.

Audis permanente firehjulstræk, quattro, er med til at omsætte motorydelsen til
fremdrift. Aluminiumskarrosseriet med luftaffjedring er, som på de øvrige A8
versioner, standard på den nye Audi A8L 6.0 quattro. Den elektroniske
luftaffjedring har trinløst adaptivt dæmpningssystem på alle fire hjul og
reducerer karrosseriets bevægelser samtidig med, at det konstant optimerer vejgreb
og kørekomfort. Via Audis MMI-system kan føreren vælge mellem fire definerede
indstillingsmuligheder - fra udpræget sportslighed til højeste komfortaffjedring.

Audi A8L 6.0 quattro bliver første seriebil med den nydesignede frontgrill, som
viser Audis nye formsprog. Det centrale element i den nye front er den
trapezformede Singleframe kølergrill med de store luftindtag på højre og venstre
side.

Bag de klare forlygteglas befinder sig en avanceret lysteknologi. Den 12-
cylindrede Audi A8 råder, som den eneste bil på markedet, over adaptive light med
LED-kørelys. De karakteristiske femstjernede lygteelementer består af lysdioder.
Fordelen ved lysdioder er, at opvarmningstiden af dem er betydelig kortere end ved
en normal glødelampe. Dette resulterer i mindre strømforbrug og dermed et mindre
brændstofforbrug. Lysdioderne er med til at gøre lysstyrken i forlygterne er endnu
mere intensiv, hvilket optimerer sikkerheden.

Audi A8 6.0 quattro forventes til Danmark i marts måned næste år. Prisen er
2.341.800 kr., og for den lange version 2.516.000 kr.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
Ukendt (26-11-2003)
Jensn (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Jensn


Dato : 26-11-03 13:05


<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:010601c3b412$de0b9d60$10ffaad5@autoatlas.local...
>
> http://www.semler.dk/press/pressimages/1645-a8front1.lille.jpg


Det går den rigtige vej for Audi - men jeg kan altså godt nok ikke
li' den dér forchromede "mund" som de har knaldet på den

Men ellers - lækker vogn, alt i alt

Mvh.
Brian S Jensen



ThomasS (26-11-2003)
Kommentar
Fra : ThomasS


Dato : 26-11-03 14:00

Jan W Nielsen wrote:

> http://www.semler.dk/press/pressimages/1647-6.0motor.lille.jpg

Øv... Hvorfor al den plast i motorrummet?
Så skal man bruge en hulens masse tid på at det skide plast sjold hvergang
man skal piller lidt ved strømfordeleren eller skifte tænsrør


/ThomasS



jan@stevns.net (26-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-11-03 14:04

"ThomasS" <TVS@mail.dk> skrev :

>Øv... Hvorfor al den plast i motorrummet?

Folk skulel jo nødigt gå hen og tro der også følger en motor med i
prisen ......

>Så skal man bruge en hulens masse tid på at det skide plast sjold hvergang
>man skal piller lidt ved strømfordeleren eller skifte tænsrør

Og så rasler sådan noget plast ad helvede til - bare spørg en bestemt
Fiat mand, der var ude i Bella 2002 - Hold op han blev sur ;)

Han klappede sgu' i, og det gjorde motorhjælmen også - til stor
morskab for hele selskabet.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

EjS (26-11-2003)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 26-11-03 14:34

> Folk skulel jo nødigt gå hen og tro der også følger en motor med i
> prisen ......

:)

> Og så rasler sådan noget plast ad helvede til - bare spørg en bestemt
> Fiat mand, der var ude i Bella 2002 - Hold op han blev sur ;)

Du kan godt lide at genere folk ;)

> Han klappede sgu' i, og det gjorde motorhjælmen også - til stor
> morskab for hele selskabet.

Plastskjoldet ovenpå en HDi blok tager de første 2-3 dB af lydniveauet
ifølge Peugeot. Så nogen gange har det også en funktion. Produktion af biler
skal være så kost effektiv at der simpelt hen ikke sidder noget som ikke
skal sidde der. De regner i øre størrelse når komponenter vælges. Måske knap
så meget på dyre modeller...

MVH EjS



jan@stevns.net (26-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-11-03 19:40

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev :

>> Og så rasler sådan noget plast ad helvede til - bare spørg en bestemt
>> Fiat mand, der var ude i Bella 2002 - Hold op han blev sur ;)

>Du kan godt lide at genere folk ;)

Kun folk der er kæphøje, eller direkte taler mod bedre vidende !

Denne Fiat sælger look_a_like, stod og braldrede op om hvor støjsvag
bilen var, og alle de anstrengelser de havde gjort sig.

Da jeg prikkede lidt til et plastskjold, og det derefter raslede ad
helvede til (flaprede), blev han sgu' sur ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

EjS (26-11-2003)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 26-11-03 20:47

> Denne Fiat sælger look_a_like, stod og braldrede op om hvor støjsvag
> bilen var, og alle de anstrengelser de havde gjort sig.
>
> Da jeg prikkede lidt til et plastskjold, og det derefter raslede ad
> helvede til (flaprede), blev han sgu' sur ;)

Ja, han var selv ude om det så. Jeg har iøvrigt heller ikke det fjerneste
imod at svine folk til hvis de spiller smarte - eller opfører sig som
bonderøve. Det sidste optræder hyppigst i den landsdel jeg kommer fra ;)

MVH EjS



bme (26-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 26-11-03 21:01


>
> Ja, han var selv ude om det så. Jeg har iøvrigt heller ikke det fjerneste
> imod at svine folk til hvis de spiller smarte - eller opfører sig som
> bonderøve. Det sidste optræder hyppigst i den landsdel jeg kommer fra ;)
>

Når nu vi er igang med at pille de sælgere ned der er højrøvede, skal i
næsten have denne historie.

De gamle har nogle gode venner der har godt med penge, men er helt nede på
jorden.
De havde en gammel stavad peugeot som ikke kunne mere og havde besluttet sig
for at skifte den ud med en fabriksny audi 100.

Manden og konen tog til den lokale VAG-forhandler (manden i hans arbejdstøj
og konen i hendes malertøj, da de ikke havde tid til at skifte).
Forhandleren udleverede allernådigst en brochure på en audi 100 og en
prisliste, men mere service kunne der ikke blive tale om, da de jo af
udseende sikkert ikke havde råd til bilen.

De kørte så til Aalborg og købte bilen.

Tre uger senere da de havde fået bilen, kørte de ud til den lokale
forhandler og afleverede brochuren til ham og sagde tak for lån, for som de
sagde "brochurer er jo dyre idag!".

sælgeren var noget lang i ansigtet da han blev hentet ind til en kammeratlig
samtale med chefen.....

Se det er god værkstedshumor

/bo




jan@stevns.net (26-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 26-11-03 21:22

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev :

>sælgeren var noget lang i ansigtet da han blev hentet ind til en kammeratlig
>samtale med chefen.....

>Se det er god værkstedshumor

Jep ...

Jeg lavede selv nummeret med Scaniadam i Gladsaxe : kiggede på en ny
bil (Granada), men havde kun laser og pjalter på ;) Hovskisnovski
sælgeren antydede noget med at jeg måske burde sigte efter noget
billigere, hvorefter jeg gik over på den anden side af vejen og købte
en ny Rekord - og det kontant.

Fordmanden så lidt underlig ud i ansigtet, da Opelmanden takkede ham
for en god handel ;)

(Den nye Rekord blev desværre stjålet 3 uger efter, så jeg fik
alligevel en Granada , men den blev ikke købt i Gladsaxe)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Henrik B. (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-11-03 18:26

jan@stevns.net wrote:
:: Og så rasler sådan noget plast ad helvede til - bare spørg en
:: bestemt Fiat mand, der var ude i Bella 2002 - Hold op han blev sur
:: ;)
::
:: Han klappede sgu' i, og det gjorde motorhjælmen også - til stor
:: morskab for hele selskabet.

*LOL* Det "næsten" synd - men også kun næsten. ))

M.v.h.



Ukendt (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-03 23:12


"ThomasS" <TVS@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc4a3c9$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jan W Nielsen wrote:
>
> > http://www.semler.dk/press/pressimages/1647-6.0motor.lille.jpg
>
> Øv... Hvorfor al den plast i motorrummet?
> Så skal man bruge en hulens masse tid på at det skide plast sjold hvergang
> man skal piller lidt ved strømfordeleren eller skifte tænsrør
>
Øhh. Nu er der jo ikke ret meget af det du ser på billedet der er plastik,
det er faktisk indsugnings manufoldene (i aluminium) som der er mest af.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Michael Olesen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 27-11-03 08:44

> > > http://www.semler.dk/press/pressimages/1647-6.0motor.lille.jpg
> >
> > Øv... Hvorfor al den plast i motorrummet?
> > Så skal man bruge en hulens masse tid på at det skide plast sjold
hvergang
> > man skal piller lidt ved strømfordeleren eller skifte tænsrør
> >
> Øhh. Nu er der jo ikke ret meget af det du ser på billedet der er plastik,
> det er faktisk indsugnings manufoldene (i aluminium) som der er mest af.

Med mindre Audi har lavet det helt om, så er alt det man ser på billedet
plastik... Jeg havde også en utrolig flot indsugningsmanifold i aluminium på
min gamle Audi A4 2.6 V6 - troede jeg... det var bare en plastikskal malet
som aluminium... det samme er tilfældet på den ny A4 2.4 V6...

/Michael



Ukendt (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-11-03 22:13


"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
news:bq49ri$ji5$1@sunsite.dk...
> > > > http://www.semler.dk/press/pressimages/1647-6.0motor.lille.jpg
> > >
> > > Øv... Hvorfor al den plast i motorrummet?
> > > Så skal man bruge en hulens masse tid på at det skide plast sjold
> hvergang
> > > man skal piller lidt ved strømfordeleren eller skifte tænsrør
> > >
> > Øhh. Nu er der jo ikke ret meget af det du ser på billedet der er
plastik,
> > det er faktisk indsugnings manufoldene (i aluminium) som der er mest af.
>
> Med mindre Audi har lavet det helt om, så er alt det man ser på billedet
> plastik... Jeg havde også en utrolig flot indsugningsmanifold i aluminium

> min gamle Audi A4 2.6 V6 - troede jeg... det var bare en plastikskal malet
> som aluminium... det samme er tilfældet på den ny A4 2.4 V6...
>

Jeg tror godt at du kan regne med denne motor ikke har plastik manifold -
men indrømmet min Bora har også sølvlakeret plastik manifold.
Men hvad går det, den vejer ingenting. Jeg tror der er gået lidt mode i
rakke ned på plastikindækningerne på nye motorer.
Jeg synes da at det er meget pænt. Og skal man ind under ja så er det som
regel bare en - to - vupti af med toppen og så ligner det hele sig selv.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Michael Olesen (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 28-11-03 09:49

> > min gamle Audi A4 2.6 V6 - troede jeg... det var bare en plastikskal
malet
> > som aluminium... det samme er tilfældet på den ny A4 2.4 V6...
> >
>
> Jeg tror godt at du kan regne med denne motor ikke har plastik manifold -
> men indrømmet min Bora har også sølvlakeret plastik manifold.
> Men hvad går det, den vejer ingenting. Jeg tror der er gået lidt mode i
> rakke ned på plastikindækningerne på nye motorer.
> Jeg synes da at det er meget pænt. Og skal man ind under ja så er det som
> regel bare en - to - vupti af med toppen og så ligner det hele sig selv.

Det var bestemt ikke for at rakke plastik i motorrummet ned... jeg synes der
er godt med lidt plastik i motorrummet - min Audi var ikke speciel køn under
plastikskjoldet, så jeg var kun glad for at det var der... Det eneste jeg
skrev, var at man ikke kunne regne med at det var indsugningsmanifolden man
kunne se på billedet, da det ligeså godt kunne være et plastikskjold malet i
aluminiumsfarve...

/Michael



Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 08:04

"ThomasS" <TVS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Øv... Hvorfor al den plast i motorrummet?
> Så skal man bruge en hulens masse tid på at det skide plast sjold hvergang
> man skal piller lidt ved strømfordeleren eller skifte tænsrør


Hvis du har en Audi A8 til 2,5 mio.. piller du sgute selv ved motoren
alligevel..

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Henrik B. (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-11-03 18:26

ThomasS wrote:
:: Jan W Nielsen wrote:
::
::: http://www.semler.dk/press/pressimages/1647-6.0motor.lille.jpg
::
:: Øv... Hvorfor al den plast i motorrummet?
:: Så skal man bruge en hulens masse tid på at det skide plast sjold
:: hvergang man skal piller lidt ved strømfordeleren eller skifte
:: tænsrør

Strømfordeler???? Hvilket århundrede lever du i? )))

M.v.h.



jan@stevns.net (29-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-11-03 18:38

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Strømfordeler???? Hvilket århundrede lever du i? )))

Harhhhh !!!! Det er sgu' mere medgørligt end det dersens saab-noget

Et rigtigt strømfordelerdæksel har da 8 udtag , eller hür ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Henrik B. (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-11-03 18:46

jan@stevns.net wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :
::
::: Strømfordeler???? Hvilket århundrede lever du i? )))
::
:: Harhhhh !!!! Det er sgu' mere medgørligt end det dersens saab-noget
::
:: Et rigtigt strømfordelerdæksel har da 8 udtag , eller hür ?

Sgutte på en Audi - de er også hoppet på vognen med Direct Ignition (Saab
Reg-trademark)....

M.v.h.



EjS (26-11-2003)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 26-11-03 13:12

> Audis permanente firehjulstræk, quattro, er med til at omsætte
motorydelsen til
> fremdrift. Aluminiumskarrosseriet med luftaffjedring er, som på de øvrige
A8
> versioner, standard på den nye Audi A8L 6.0 quattro. Den elektroniske
> luftaffjedring har trinløst adaptivt dæmpningssystem på alle fire hjul og
> reducerer karrosseriets bevægelser samtidig med, at det konstant optimerer
vejgreb
> og kørekomfort.

Semi-aktiv affjedring i endnu en luksus-/sports- bil. Lur mig om ikke det er
det næste hit på vej i mellemklassebilerne om nogle år...

MVH EjS
P.S. Det må simpelt hen være den ultimative langtursbil...



Ukendt (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-03 23:19


> > Aluminiumskarrosseriet med luftaffjedring er, som på de øvrige A8
> > versioner, standard på den nye Audi A8L 6.0 quattro. Den elektroniske
> > luftaffjedring har trinløst adaptivt dæmpningssystem på alle fire hjul
og
> > reducerer karrosseriets bevægelser samtidig med, at det konstant
optimerer
> > vejgreb
> > og kørekomfort.
>
> Semi-aktiv affjedring i endnu en luksus-/sports- bil. Lur mig om ikke det
er
> det næste hit på vej i mellemklassebilerne om nogle år...
>

Jeg rendte på en Hern Helmuth Grossgeld i Dresden i foråret i en af de nye
A8'ere. (Var nede for at kigge på Phaeton fabrikken).
Jeg stod på et fortov og spiste en is, da han kom og parkerede. Da motorern
stoppede hævede bilen sig ca. 5-6 cm. Da manden var ude af bilen, havde låst
den og var på vej væk sænkede den sig igen.

Da hang jeg lidt med skuffen, ud og indstignings komfort eller hvad ?


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Johnny B [2000 Frb.] (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Johnny B [2000 Frb.]


Dato : 26-11-03 15:04

jeg vil ha' den i 2-dørs coupe ... ellers skal ungerne med hver gang
- den skal jo ikke ligne de andre taxa'er

johnny - der syntes at prisen ikke hænger sammen med kvaliteten, den burde
koste 4mill + afgift
--
slet FJERN for direkte mail





Lasse Langwadt Chris~ (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Langwadt Chris~


Dato : 26-11-03 22:27

Jan W Nielsen wrote:
> Audi dominerer endnu engang luksusklassen
>
> Med introduktionen af den 12-cylindrede 6.0 liter motor har mærket med de fire

snip

> Bag de klare forlygteglas befinder sig en avanceret lysteknologi. Den 12-
> cylindrede Audi A8 råder, som den eneste bil på markedet, over adaptive light med
> LED-kørelys. De karakteristiske femstjernede lygteelementer består af lysdioder.
> Fordelen ved lysdioder er, at opvarmningstiden af dem er betydelig kortere end ved
> en normal glødelampe. Dette resulterer i mindre strømforbrug og dermed et mindre
> brændstofforbrug.

yeah right, i en 6liters 12 cylindret bil på 2-3 tons med træk på alle
fire hjul og klima anlæg, har det enorm betydning for brændstofforbrug
at spare et par watt på lys :)


-Lasse


EjS (26-11-2003)
Kommentar
Fra : EjS


Dato : 26-11-03 23:20

> yeah right, i en 6liters 12 cylindret bil på 2-3 tons med træk på alle
> fire hjul og klima anlæg, har det enorm betydning for brændstofforbrug
> at spare et par watt på lys :)
¨
Haha - jeg tænkte det samme. En motor på flere hundrede KW og så snakker man
om besparelser på få W. Det kan man også spare ved at skrue ned for
musikken...

Gad vide hvad den tekniske forklaring bag "opvarmningstid" er og hvorfor det
lige er det der sparer strøm (når vi taler om kørelys der alligevel er tændt
hele tiden)???

MVH EjS



Mikael L (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 26-11-03 23:25


"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc5271a$0$17621$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Klip.
>
> Gad vide hvad den tekniske forklaring bag "opvarmningstid" er og hvorfor
det
> lige er det der sparer strøm (når vi taler om kørelys der alligevel er
tændt
> hele tiden)???

Er det ikke den tid der går fra du aktivere stoplyset til det rent faktisk
tænder? Det går jo kvikt med dioder.
Nu er det jo ikke i alle lande at man har lys på døgnet rundt.

Mikael



Ukendt (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-03 23:21


"Lasse Langwadt Christensen" <langwadt@ieee.org> skrev i en meddelelse
news:3FC51A8C.4030000@ieee.org...
> Jan W Nielsen wrote:
> > Audi dominerer endnu engang luksusklassen
> >
> > Med introduktionen af den 12-cylindrede 6.0 liter motor har mærket med
de fire
>
> snip
>
> > Bag de klare forlygteglas befinder sig en avanceret lysteknologi. Den
12-
> > cylindrede Audi A8 råder, som den eneste bil på markedet, over adaptive
light med
> > LED-kørelys. De karakteristiske femstjernede lygteelementer består af
lysdioder.
> > Fordelen ved lysdioder er, at opvarmningstiden af dem er betydelig
kortere end ved
> > en normal glødelampe. Dette resulterer i mindre strømforbrug og dermed
et mindre
> > brændstofforbrug.
>
> yeah right, i en 6liters 12 cylindret bil på 2-3 tons med træk på alle
> fire hjul og klima anlæg, har det enorm betydning for brændstofforbrug
> at spare et par watt på lys :)
>

*LOL* på bilens levetid bliver det vel til et par liter, hvad der er sparet
er tjent....


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 12:07

On Wed, 26 Nov 2003 12:41:13 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:

>Audi dominerer endnu engang luksusklassen
>Audi A8 6.0 quattro forventes til Danmark i marts måned næste år. Prisen er
>2.341.800 kr., og for den lange version 2.516.000 kr.

Plus dette udstyr - så den kan se fornuftigt ud:
www.je-design.de/content_en/tuningprogram/a8_4e.html


/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste