ABS sensor - Skal det virkelig være så dyr~
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 22:26

ABS sensoren i venstre baghjul på min Golf III er blevet defekt og skal
derfor udskiftes en af de nærmeste dage.

Hos VW vil de have 786,- plus moms for sådan én fætter. Det synes jeg godt
nok er en pæn klat.

Jeg checkede lige hos Onkel Hoyer for at se hvad sådan én skulle koster der,
men jeg kunne ikke finde den i online-kataloget.

Nu er det så lige jeg overvejer om der da ikke findes en forhandler som kan
levere sensoren til en lavere pris.

Er der nogen her i gruppen som selv har været manøvren igennem og som kan
anbefale en billigere forhandler af sådan en dims?

Mvh
Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-03 22:34

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp(at)ofir.dk> wrote:

> Hos VW vil de have 786,- plus moms for sådan én fætter. Det synes jeg godt
> nok er en pæn klat.

Piv piv Koster 1200 bananer til en ZX'er!

Kan desværre ikke guide dig hen til en forhandler som er billigere. Men i
mine øjne synes jeg 786,- er "billigt" set i forhold til hvad jeg har været
vant til.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Rasmus

Dato : 26-11-03 00:20

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Piv piv Koster 1200 bananer til en ZX'er!

....den koster 775kr ved CA-autodele

mvh
Rasmus

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-11-03 22:55

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> ABS sensoren i venstre baghjul på min Golf III er blevet defekt og
> skal derfor udskiftes en af de nærmeste dage.

Er du sikker på at det er selve føleren?

Ofte er ledningen til netop venstre baghjul ført frem ovenpå bagakslen,
således at hvis din udstødning hænger lavt i defekte ophæng, så kan
ledningen smelte. Det kan rep. for meget små penge.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 23:02

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at det er selve føleren?

Eneste diagnostisering jeg har fået foretaget er en (gratis hos VW)
udlæsning af fejllageret.

> Ofte er ledningen til netop venstre baghjul ført frem ovenpå bagakslen,
> således at hvis din udstødning hænger lavt i defekte ophæng, så kan
> ledningen smelte. Det kan rep. for meget små penge.

Det havde jeg faktisk ikke overvejet at tjecke. Jeg må have afmonteret
føleren og checke ledningen grundigt inden jeg slipper slanterne.

Mvh
Claus

Fra : Janus

Dato : 25-11-03 23:22

er der nogen der ved hvor sådan en bandit sidder på en ford escort MK5? det
er ikke lykkedes for mig at finde den men jeg har osse kun kikket ret
overfladisk!?!
kan man se den under skærmene ved hjulet eller er den gemt væk?

mvh Janus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-11-03 23:32

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev :

>kan man se den under skærmene ved hjulet eller er den gemt væk?

Den er gemt bedre væk en som så - kig nede ved selve hjulnavet

Fra : Janus

Dato : 25-11-03 23:35

tak !!!

mvh Janus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-11-03 23:35

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den men jeg har osse kun kikket ret overfladisk!?!
> kan man se den under skærmene ved hjulet eller er den

Det kommer an på årgangen.
De første Mk5'ere havde ikke ABS på baghjulene, det kom først senere sammen
med face-liftet i 95 (mener jeg det var).

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Janus

Dato : 25-11-03 23:46

det er modellen før faceliftet, en 94'er

mvh Janus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-11-03 08:39

Per Beer Hansen wrote:

> De første Mk5'ere havde ikke ABS på baghjulene, det kom først senere
> sammen med face-liftet i 95 (mener jeg det var).

Sygt... jeg forestiller mig en kraftig udskridning... :-/

Fra : Rasmus

Dato : 26-11-03 00:22

> [...]
> derfor udskiftes en af de nærmeste dage.
>
> Hos VW vil de have 786,- plus moms for sådan én fætter. Det synes jeg godt

Den koster 400kr hos www.krogslund.dk

mvh
Rasmus

Fra : flemming