Støj fra venstra forhjul
Fra : Søren Christensen

Dato : 25-11-03 21:39

Hej

Jeg har støj ude ved venstre forhjul når jeg drejer mod højre. Det lyder som
lejestøj men
det holder op når jeg kører ligeud.
De gange jeg har rodet med forhjulslejer har der været støj når jeg kørte
ligeud,
men det holdte op når jeg drejede. Altså lige modsat. :-/
Kan det være noget andet?
Jeg tænker lidt på om det kan være mine bremser
der måske hænger en anelse og laver den støj når jeg drejer?

Venligst

Fra : claus b. p.

Dato : 25-11-03 22:42

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Kan det være noget andet?
> Jeg tænker lidt på om det kan være mine bremser
> der måske hænger en anelse og laver den støj når jeg drejer?

/Claus

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-11-03 23:02

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote in message

> som

> /Claus

Plejer det ikke at være en mere knagende støj?

Venligst

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 26-11-03 12:21

en milliard million på at det er din trækaksel der er færdig!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk
"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc3be07$0$27371$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Tom

Dato : 26-11-03 12:35

> en milliard million på at det er din trækaksel der er færdig!

umiddelbart ville jeg ikke være så skråsikker som du er.
Jeg vil med MEGET stor sansynlighed sige det ER hjullejet. Har selv skiftet
mine 3 gange på mondeo og 2 gange på Sierra og HVER gang har det været støj
i sving og ingen støj ved ligeudkørsel.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Fam. Olsen

Dato : 27-11-03 21:21

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
skiftet
> mine 3 gange på mondeo og 2 gange på Sierra og HVER gang har det været

Enig. Når du drejer til højre, krænger vognen også til venstre og øger
belastningen på venstre hjul.

MVH Niels

Fra : Olesen

Dato : 27-11-03 21:37

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. Når du drejer til højre, krænger vognen også til venstre og øger
> belastningen på venstre hjul.

Hvad koster dêt aut. at få skiftet ?
Skifter man alle, eller kan han afprøve med en spinner ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 23:15

> Hvad koster dêt aut. at få skiftet ?

ca. 900-1500 Kr alt efter bilen

> Skifter man alle, eller kan han afprøve med en spinner ?

Man skifter kun et, det sparer ikke tid ved at tage begge 2 så man kan lige
så godt vente til det andet opgiver af sig selv.
Man behøver ingen spinner. En alm køretur og lidt erfaring så kan man
sagtens høre hvilket der er tale om. Hvis man så løfter bilen op kan man
også høre en meget sagte rumlen fra det defekte hjul.