Karburator sprit
Fra : Brian

Dato : 25-11-03 14:51

Hejsa

Bilen, en Ford Escort 1.6 fra 1989, er på det sidste begyndt at trække som
en død kat.
Jeg har fået at vide at karburator sprit ville hjælpe.... lyder det
sandsynligt ? Jeg troede kun det hjalp på startproblemer om morgenen,
hvilket der ikke har været.

Jeg er forresten ikke vant til at køre karburator biler, som det måske
fremgår af ovenstående tekst... så måske er det et dumt spørgsmål ;)

/Brian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-11-03 21:03

"Brian" <Brian@nej.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er forresten ikke vant til at køre karburator biler, som det måske
> fremgår af ovenstående tekst... så måske er det et dumt spørgsmål ;)

Problemet er størst ved de sidste plusgrader. Du vil nok få problemet
afhjulpet med sprit, det er da billigt at få det konstateret, men det kan
også være at du skal se efter om der er indstilling sommer/vinter på
luftindtaget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TGD

Dato : 25-11-03 22:41

<KLIP>

> [...]
> afhjulpet med sprit, det er da billigt at få det konstateret, men det kan
> også være at du skal se efter om der er indstilling sommer/vinter på

Synes ikke det fremgår helt af dit svar eller om det skal.

Men man kan ligeså godt bruge husholdningssprit, karburatorsprit er bare
dyrere da der er drivmiddelsafgift på det - men det er ulovligt.

Fra : Brian

Dato : 27-11-03 13:12

Hejsa

TGD wrote:

> Men man kan ligeså godt bruge husholdningssprit, karburatorsprit er
> bare dyrere da der er drivmiddelsafgift på det - men det er ulovligt.

Hmmm... bare alm. 93% husholdningssprit ?

/Brian

Fra : Brian

Dato : 27-11-03 13:11

Hejsa

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> afhjulpet med sprit, det er da billigt at få det konstateret, men det
> kan også være at du skal se efter om der er indstilling sommer/vinter

Nu har jeg fyldt det på ihvertfald. På dunken står der 1 liter sprit til
25-30 liter benzin.... det kan sgu da hurtigt blive dyrt!
Jeg kan ikke finde noget på luftindtaget, så det har den nok ikke

/Brian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-11-03 21:09

> [...]
> 25-30 liter benzin.... det kan sgu da hurtigt blive dyrt!
> Jeg kan ikke finde noget på luftindtaget, så det har den nok ikke

Du kan måske spærre noget af køleren af, men så skal du holde øje med vejret
og t.måleren, samt undlade at sende mig en regning på en ny motor Det
går nok ikke så galt. Måske det kan spare på spritten, men det kan også være
at den ikke er så følsom, eller isproblemet går helt væk, efter første
rensning, når kondensvandet i tanken er væk.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen