vedr. BT-bilsalg - konkurs
Fra : Johnny B [2000 Frb.]

Dato : 25-11-03 13:10

er det rigtigt at BT-bilsalg ( Benjamin ) endelig er blevet erklæret konkurs
?

mon ikke bare han starter noget andet bilsalg op, den fusker ( FDM advarer
direkte imod at handle der, pga fusk med bilerne )

har hørt at han fik synet bilerne for et par tusinde uden om, dvs bare et
stempel på at bilen er godkendt .... senere solgt som "skrot" til kunder

plattenslager af rang

johnny
--
slet FJERN for direkte mail

Fra : peter

Dato : 25-11-03 13:59

"Johnny B [2000 Frb.]" <johnnyb2000@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stempel på at bilen er godkendt .... senere solgt som "skrot" til kunder

Mon ikke dette var mere udbredt før EDB, da kunne man med de rette
forbindelser få stemplet papirerne somom den var synet.

Visse skumle typer stjal simpelthen stempel og papirer hos Bilinspektionen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-11-03 14:12

"peter" <pphandel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke dette var mere udbredt før EDB, da kunne man med de rette
> forbindelser få stemplet papirerne somom den var synet.
>
> Visse skumle typer stjal simpelthen stempel og papirer hos
Bilinspektionen.

Jeg kender en, som kan få en bil synet for 5k uden at bilen nogensinde har
været i synshallen..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : peter

Dato : 25-11-03 14:18

meddelelse news:bpvkes$h0n$1@sunsite.dk...

> Bilinspektionen.
>

> Jeg kender en, som kan få en bil synet for 5k uden at bilen nogensinde har
> været i synshallen..

Ok - utroligt at nogen vil risikere deres job for det, Men selvfølgelig hvis
han personligt kender vognen og den er er i nogenlunde stand, så er risikoen
måske ikke så stor.

I Litauen har jeg oplevet hvordan en temelig faldefærdig bil blev synet uden
problemer, fordi ham der kom med den kendte ham der stod i hallen, men ok
koruption er også meget udbredt i landet.. Et land som om under et halvt år
er med i EU.

Iøvrigt er syns reglerne meget lig dem i danmark..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-11-03 15:04

"peter" <pphandel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ok - utroligt at nogen vil risikere deres job for det...

5.000 kr. her, 5.000 kr. der. Det kan hurtigt blive en sjovere dag...

> Men selvfølgelig hvis
> han personligt kender vognen og den er er i nogenlunde stand, så er
risikoen
> måske ikke så stor.

hvis bilen er i nogenlunde stand er der ingen der vil betale 5.000 kr. for
det...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-03 15:14

Morten Fruergaard wrote:

> 5.000 kr. her, 5.000 kr. der. Det kan hurtigt blive en sjovere dag...

Jeb - meeeget hurtigere

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : peter

Dato : 25-11-03 15:18

meddelelse news:bpvnhj$ehh$1@sunsite.dk...

> 5.000 kr. her, 5.000 kr. der. Det kan hurtigt blive en sjovere dag...

Jo men nul arbejde her og nul arbejde her er også surt. (Det er vel både
dokumentfalsk, bedrageri mm)

> risikoen
>

> hvis bilen er i nogenlunde stand er der ingen der vil betale 5.000 kr. for
> det...

Nej. så man kan velkonkludere at bilen er i temmelig ringe stand og chancen
for at svindlen opdages ved en politikontrol eller ved et salg er temmelig
stor...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-11-03 15:38

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> risikoen
>

> hvis bilen er i nogenlunde stand er der ingen der vil betale 5.000 kr. for
> det...

Man kunne jo forestille sig det ville være aktuelt hvis man havde ombygget
en bil og SBI normalt ville se dyre papirer på ditten og datten.
Så var det jo billig sluppet hvis man kunne hoste op med 5k og få
blåstemplet sin bil...

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ted

Dato : 25-11-03 15:51

[...]

Jeg havde det da lidt i tankerne, da min gamle Cadillac ikke kunne synes i
DK pg.a. luftaffjedring.
Bilen var netop godkendt i Sverige.

Men jeg købte fjedre og støddæmpere til den store guldmedalje istedet, bilen
er synet.

og bilen er nu med luft igen, og fjedre på hylden.

Teddy

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 25-11-03 18:02

> [...]
bilen
> er synet.
>
> og bilen er nu med luft igen, og fjedre på hylden.

Jeg var da helt sikker på at en bil godkendt i et EU land også kunne
godkendes i et andet. Der kan være mindre lokale lovkrav der skal følges,
men konstruktionsmæssigt skulle det forholde sig sådan.

Jeg har dog selv prøvet at stå i synshallen med en emsig mandsling der ikke
kunne finde andet på min netop importerede plastikraket, end at meddele den
ikke kunne synes p.g.a. for lavt placerede tågeforlygter.

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-11-03 18:05

On Tue, 25 Nov 2003 18:01:43 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg var da helt sikker på at en bil godkendt i et EU land også kunne
>godkendes i et andet. Der kan være mindre lokale lovkrav der skal følges,
>men konstruktionsmæssigt skulle det forholde sig sådan.

"Mindre lokale krav..."

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 25-11-03 19:34

> "Mindre lokale krav..."

Jaja, jeg mente såsom blinklys m.m. At ændre affjedring fra luft- til
metalfjedre hører ikke ind under "mindre lokale krav" - snarere konstruktive
ændringer.

Med tanke på hvor mange manualer og tykke skrifter der kunne opdrives
omkring mindstehøjde for forreste tågelys - og ikke mindst hvor mange
personer og kontrolmålinger der blev foretaget - må besigtigelsen af det her
affjedringssystem da have lagt synshallen øde i flere dage

MVH Klaus

Fra : Ted

Dato : 26-11-03 14:19

[...]

-------------------

Jepper...5 dage i træk med alskens dokumentation fra 4 verdenshjørner. uden
held...

Teddy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-11-03 16:47

> [...]
> kendte ham der stod i hallen, men ok koruption er også
> meget udbredt i landet.. Et land som om under et halvt år

Der var for ca. 20 år siden en stor sag i Holbæk.
Ikke langt fra synshallen lå et lille autoværksted, og ejeren havde ansat én
af synsfolkene til at arbejde der om aftenen.
Han medbragte så stemplet fra synshallen, og stempelede på livet løs.
Alle biler kunne synes til en fast (relativt lav) pris, men det blev dog
opdaget, og der rullede hoveder.
Der hvor jeg var i lære, brugte vi også det lille værksted, til at syne
biler (om mester var klar over fusket ved jeg dog ikke), og jeg husker
specielt én bil, en Alfa Romeo (kan ikke lige huske modellen), som vi havde
fået i bytte. Bilen var pæn i skallen, men hele bunden var totalt væk.
Alfa'en blev kørt til Holbæk, og der gik kun et par dage, så vendte den
"hjem" med et nysynet stempel på ryggen.
Der var intet lavet ved bilen, og den var stadig meget rådden (hele
bundplader + vanger), det undrede vi os meget over på værkstedet, men hvad
mester gør er altid det rigtige

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-11-03 17:08

Per Beer Hansen wrote:

> bundplader + vanger), det undrede vi os meget over på værkstedet, men hvad
> mester gør er altid det rigtige

Ja og blander man sig som medarbejder i slige sager, så risikere man
jobbet... jo jo, de høje herrer har magten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-11-03 16:49

"Johnny B [2000 Frb.]" <johnnyb2000@FJERNsol.dk> skrev i en
meddelelse
> er det rigtigt at BT-bilsalg ( Benjamin ) endelig er
> blevet erklæret konkurs ?

Det ville da være rart at slippe for den stor svindler.

> mon ikke bare han starter noget andet bilsalg op,

Desværre har du nok ret, den slags plejer altid at finde et nyt navn at
misbruge.

> den
> fusker ( FDM advarer direkte imod at handle der, pga fusk
> med bilerne )

Og det gør vi også herinde, der dukker engang i mellem spørgsmål op omkring
hans troværdighed, og han er aldrig blevet rost.

> har hørt at han fik synet bilerne for et par tusinde uden
> om, dvs bare et stempel på at bilen er godkendt ....
> senere solgt som "skrot" til kunder

Det skulle ikke undre mig.

> plattenslager af rang

Jeps.