Udgifter til bil nr 2 ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-03 12:13

Hej NG.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres (dem der har 2 biler)
udgifter til bil nr 2, og høre lidt om hvilke biler det er.

Som jeg ser det vil den bil nr 2 vi skal have enten være:

1: En forholdsvis billig (i anskaffelse) og simpel som skal bruges til
transport + aflevering af barn max. 50 km / dag
eller
2: En forholdvis billig (i brændstof) og også billig at holde kørende som
skal bruges til aflevering af barn + pendling måske 80+ km / dag.

Da begge biler skal kunne bruges til aflevering af barn er gul plade biler
nok ikke at fortrække.

Jeg har forstillet mig en ca. 1000 kr / mdr uden brændstof, virker det
realistisk ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : anders majland

Dato : 26-11-03 19:03

> Da begge biler skal kunne bruges til aflevering af barn er gul plade
> biler nok ikke at fortrække.

Barn eller børn ? Hvis barn hvorfor så ikke en gulpladebil ?
Jeg ved godt at højre passagersæde statistisk er et dumt sted at opholde
sig, men når jeg kører længere stræk med knægten foretrækker jeg at have
ham der ahs til bedst muligt at kunne koncentrere mig om kørslen.

> Jeg har forstillet mig en ca. 1000 kr / mdr uden brændstof, virker det
> realistisk ?

Det er ikke meget til forsikring/vægtafgift og bilen. Selv med
50km/dagen bliver det til over 1000km/måneden. På en ældre bil kan det
måske lige dække værditab og service og nogle smårepertioner. Holder du
forsikring og vægtafgift uden for bør det dog lige gå. Det er ihvertfald
tæt på min udgift til mazdaen årgang 90. Altså omkring 1kr/km - og det
har så også inkluderet nødvendigt pladearbejde (største udgifter - tæt
forfulgt at maler, renovering af bremser og ventillløftere)over de
sidste 3år og over 50.000km

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-03 08:51

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bq2sfk$5id$1@sunsite.dk...

> [...]
> sig, men når jeg kører længere stræk med knægten foretrækker jeg at have
> ham der ahs til bedst muligt at kunne koncentrere mig om kørslen.

Et barn nu, men sikekrt et barn mere om 1-1½ år.

> [...]
> har så også inkluderet nødvendigt pladearbejde (største udgifter - tæt
> forfulgt at maler, renovering af bremser og ventillløftere)over de

Jeg er blevet tilbudt forsikring som bil nr 2 i Tryg med priser 4400
kasko+ansvar og 2200 ansvar for en ca. 1988 Golf 1,6 diesel.
Jeg vil mene at en bil af den type er ret biligt at holde kørende.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 26-11-03 23:38

> Jeg har forstillet mig en ca. 1000 kr / mdr uden brændstof, virker det
> realistisk ?

<internt>
Så skal det nok være en gammel alfa, så kan du jo få Brian til at lave alle
reperationerne
</internt>

Seriøst, så kører jeg til daglig i noget der nok kunne være en typisk bil
nr. 2, nemlig en Toyota Starlet 1,3 fra '96. Jeg vil anslå et realistisk
budget for en sådan til ca. 1500/md, fordelt ligeligt mellem
vedligeholdelse, værditab og forsikring+vægtafgift.
Skal man ned på 1000,- skulle vi således finde en bil næsten uden værditab,
men med et tilsvarende vedligeholdelsesbudget. Dette tror jeg kræver enten
at man er heldig eller hjemmemekker.
Mvh
Anders O

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-03 08:52

"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message

> <internt>
> Så skal det nok være en gammel alfa, så kan du jo få Brian til at lave
alle
> reperationerne
> </internt>

LOL

> [...]
værditab,
> men med et tilsvarende vedligeholdelsesbudget. Dette tror jeg kræver enten

Jeg kender et par mekanikere som måske kan lokkes til lidt arbejde i
weekenden
Forsikring kan for en Golf 1,6 diesel fra ca. 1988 holdes på 4400 A+K og
2200 A.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 27-11-03 17:13

> Forsikring kan for en Golf 1,6 diesel fra ca. 1988 holdes på 4400 A+K og
> 2200 A.

Er der også forhøjet vægtafgift for diesel, når de er så gamle? I så fald
ender det vel hurtigt på 6k om året for forsikring + vægtafgift alligevel...
Mvh
Anders O

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-03 08:15

> Er der også forhøjet vægtafgift for diesel, når de er så gamle? I så fald
> ender det vel hurtigt på 6k om året for forsikring + vægtafgift
alligevel...

Har det ikke noget at gøre med totalvægten, er der ikke en grænse ?

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 28-11-03 23:44

> alligevel...
>
> Har det ikke noget at gøre med totalvægten, er der ikke en grænse ?

http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageGuidesArticle.po?GUIDEID=70
Som der står er der en udligningsafgift, der er et tillæg hvis man kører
diesel eller gas. Så vidt jeg kan se ender det med ca. 2500,- pa på gule
plader, 3600,- på hvide.
Mvh
Anders O