Bilpriser forsk steder i DK
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-03 22:05

Hejsa

Jeg synes, at kunne se, at der er forskel på, hvor gode tilbuddene er på
nyere brugter biler, alt efter hvor i Danmark man kikker.

Faktisk ser det - for mig - ud til at der oftest er gode/billige tilbud i
hovedstadsområdet/nordsjælland.

Dette ville jo på den ene side virke helt åndssvagt, for det er jo dér, folk
hyppigst har solide indtægter - dermed større potentiel efterspørgsel.

På den anden side, kunne man måske sige, at det er derfor, der er mange
nyere brugte biler - de vil sælge hele tiden, og vil have de helt nye
biler - måske dermed med et følgeligt endnu større udbud.

Jeg ved det ikke - men jeg synes ofte, jeg har set dét mønster.

Er der andre, der også har set det..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-11-03 22:10

> Er der andre, der også har set det..?

Næ. Det plejer at være omvendt.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-11-03 22:18

> Er der andre, der også har set det..?

Jep. Rejste fra Jydeland til Fr. sund for at spare 50.000 på en 10 mdr
gammel bil. I Jydeland kunne jeg ca. spare 20-25000

/Caspersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-11-03 22:19

> [...]
> biler - måske dermed med et følgeligt endnu større udbud.
>
> Jeg ved det ikke - men jeg synes ofte, jeg har set dét mønster.

Hej Jan

Jeg har ikke selv studeret fænomenet men en forhenværende kollega har, selv
om han bor i Nordsjælland køber han altid sin nye bil i Jylland da det er
der han får den bedste pris for den gamle. Nå han får mere for sin brugte er
den sikkert også dyrere nå forhandleren skal sælge den igen, måske gælder
det kun Ford?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Leonard

Dato : 24-11-03 22:20

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Er der andre, der også har set det..?

Jeg har ikke lagt mærke til det, men jeg kender en der lige har solgt
en Suzuki 4x4 og fået 30.000 mere for den i Holbæk end 3 forhandlere
vurderede den til på Fyn.

Så der er sikkert forskel på efterspørgslen af forskellige mærker og
biltyper i de forskellige landsdele.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Vestman

Dato : 24-11-03 22:20

> [...]
> nyere brugter biler, alt efter hvor i Danmark man kikker.
> Faktisk ser det - for mig - ud til at der oftest er gode/billige tilbud i

Ja, jeg synes også at have bemærket endda ret store forskelle, men typisk på
biler op til 100-150k. Og så synes jeg også det er meget mærke-bestemt,
f.eks. er Saab 900 (den gamle) meget mere populær i Jylland end på Sjælland
(de er i hvert fald dyrere i Jylland), men omvendt er Volvo 240-serien
typisk billigere...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 22:31

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
, men omvendt er Volvo 240-serien
> typisk billigere...

de har vel rigeligt med traktorer derovre

DJ

Fra : Vestman

Dato : 24-11-03 22:39

"DJ" <vm6632[a]get2net.dk> skrev i en meddelelse
, men omvendt er Volvo 240-serien

> de har vel rigeligt med traktorer derovre

Ja... Det er nok det. De er vel bare trætte af dem

Måske dette er den perfekte landmandsmobile...?
http://brickboard.com/GALLERY/images/1558.jpg

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Leonard

Dato : 24-11-03 22:45

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Måske dette er den perfekte landmandsmobile...?
>http://brickboard.com/GALLERY/images/1558.jpg

Er der lift til ploven på sådan en :-?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 22:30

On Mon, 24 Nov 2003 22:05:11 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Er der andre, der også har set det..?

Iflg. www.bilpriser.dk er en Vectra 2.5 V6 ca. 3.000 kr dyrere i
postnummer 8000 end i 1000...
(forhandlerudsalgspris)

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-03 22:44

Mogens Knudsen wrote:

> Iflg. www.bilpriser.dk er en Vectra 2.5 V6 ca. 3.000 kr dyrere i
> postnummer 8000 end i 1000...

Det samme gør sig gældende mht Passat 1,8 T, hvis man kikker på Vejle og
København.

Meget mystifystisk.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 22:46

On Mon, 24 Nov 2003 22:44:06 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det samme gør sig gældende mht Passat 1,8 T, hvis man kikker på Vejle og
>København.
>Meget mystifystisk.

Næh, sådan må det jo være. www.bilpriser.dk genererer "priser på
baggrund af erfaringer, og vælge man en dusinvare som måleparameter,
må det være god nok...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-03 22:49

Mogens Knudsen wrote:

> vælge man en dusinvare som måleparameter,
> må det være god nok...

Dusinvarer - *LOL*

Man fornemmer her, at entusiasten taler..

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 22:54

On Mon, 24 Nov 2003 22:48:37 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Dusinvarer - *LOL*
>Man fornemmer her, at entusiasten taler..

Jow, jow...:)

Men, du ved -> når man skal sammenligne, du'er det jo ikke at vælge en
Lotus Omega i www.bilpriser.dk, vel?
I så fald kan man jo lede hele natten...

/Mogens

Fra : Jasper Norman

Dato : 26-11-03 00:52

Det kunne jo have noget at gøre med at man (som jyde ikke bryder sig om
tanken om en bil der, i sin levetid, har holdt ved utallige lydkryds i
byerne + kørt utroligt mange km. i 1-2 gear pga køen på motorvejen. Jeg har
altid hørt (i jylland) at man _ikke_ skulle købe en bil der stammer fra
djævleøen pga. at bilen aldrig kommer i 5. gear

Mvh

Jasper

Fra : Rasmus

Dato : 25-11-03 12:04

"Jasper Norman" <ahrensbach_fjern_dette_@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> altid hørt (i jylland) at man _ikke_ skulle købe en bil der stammer fra
> djævleøen pga. at bilen aldrig kommer i 5. gear

Det var dog den værste gang lort jeg længe har hørt...., du må komme fra
Vestjylland?!
Her i Vejle er trafikken nærmeste lige så tæt som i København...

mvh
Rasmus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-11-03 18:14

On Mon, 24 Nov 2003 22:44:06 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det samme gør sig gældende mht Passat 1,8 T, hvis man kikker på Vejle og
>København.

Hvor var den benævnte slæde så billigst
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-11-03 06:32

> Iflg. www.bilpriser.dk er en Vectra 2.5 V6 ca. 3.000 kr dyrere i
> postnummer 8000 end i 1000...
> (forhandlerudsalgspris)

Det er også det jeg har set.
Der er hårdere konkurrence i KBH., hvorfor prisen er lavere. Derfor kan man
heller ikke få så meget for sin gamle bil, da det også er dyrere at have
forretning i KBH. end på en mark. Dvs. når udsalgsprisen i KBH. skal være
lavere, udgifterne højere = man ikke kan få så meget for sin gamle bil =
private kan gøre et godt kup i KBH.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-11-03 06:27

> Er der andre, der også har set det..?

Jep.

Generelt synes jeg, at det er sådan. Der er selvfølgelig ingen regel uden
undtagelse.
Man får ikke så meget for sin bil på sjælland, hvorfor det er godt at købe
privat på sjælland, da man kan få en bil_meget_billigt... Private kan nok
med fordel køre til Jylland fordi de der kan få mere for sin bil. Hvis vi
snakker brugt svinger det hvor det er billigst. Konkurrencen er hårdere på
sjælland, da forhandlerne ligger tættere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 25-11-03 08:29

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> [...]
> biler - måske dermed med et følgeligt endnu større udbud.
>
> Jeg ved det ikke - men jeg synes ofte, jeg har set dét mønster.

Jeg har netop købt bil i Silkeborg, dvs. jeg har ombyttet min gamle med en
ny, en Audi A6, 2.6. Jeg kunne klart fornemme, at ombytningsprisen (i
forhold til kørte kilometer, stand mv.) var lavere i Jylland. Det var bøvlet
for mig at tage helt derover, men jeg har opfattelsen af, at det var umagen
værd.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 11:44

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Bilpriser forsk steder i DK"

> [...]

> hyppigst har solide indtægter - dermed større potentiel efterspørgsel.

Jeg synes også at der er andre ting der spiller ind Der er også forskel på hvilke
biler der er til salg i Jylland og på Sjælland. Her sidste sommer kiggede jeg
efter anden bil og vi havde besluttet at det skulle være en stationcar til omkring
150.000 og som ikke var over 4 år / 80.000 km gammel. Udvalget var markant bedre i
Jylland der kunne vi nemlig finde det udvalg vi manglede her på Sjælland. Jeg kan
ikke huske om priserne var lavere eller om det bare var fordi der var mere at
vælge imellem.

Nu ville jeg imidlertid ikke gamble med min økonomi for at spare lidt penge så vi
købte ikke en i Jylland. Det kan jo hurtigt gå hen og blive dyrt hvis man skal
rejse forgæves efter en bil man troede var det. Samtidig kan en simpel (garanti /
reklamationsret) reparation komme til at koste en hel fridag og 1000 kr så der
skal godtnok være meget at spare før jeg ville købe brugt bil i Jylland

P.S. vi købte en ny Renault Megane 1,6 Stationcar og indtil videre har den været
et godt bekendtskab med enkelte undtagelser, et remstrammer hjul
knækkede/eksploderede under kørsel efter 15.000 km og så har den en
konstruktionsfejl der gør at bagbremserne larmer når det er koldt.

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)