Carport størrelse??
Fra : TG4600

Dato : 24-11-03 08:25

Hej er der nogen i gruppen som har en idé om hvor stor en carport skal være
i forhold til den bil der skal kunne være i den?

Jeg har tænkt mg at bygge en carport med tilhørende skur, bredden ligger ret
fast 4-4½ m, men længden?? Vores nuværende bil har en længde på 4½ meter så
jeg vil tro at carporten skal være minimum 5 meter. Hvad er jeres
erfaring/mening om denne sag?

Fra : Thostrup

Dato : 24-11-03 12:12

"TG4600" <no@where.dk> wrote in message
> [...]
> fast 4-4½ m, men længden?? Vores nuværende bil har en længde på 4½ meter

> jeg vil tro at carporten skal være minimum 5 meter. Hvad er jeres

Hej

Du skal lige tænke på hvor langt du evt holder fra endevæggen, måske 10-20
cm ... og om du vil have tag over hovedet mens du stopper ting ind i
bagagerumet i regnvejr.

Mvh Thostrup

Fra : Leonard

Dato : 24-11-03 13:14

"TG4600" <no@where.dk> wrote:

>Vores nuværende bil har en længde på 4½ meter så
>jeg vil tro at carporten skal være minimum 5 meter. Hvad er jeres
>erfaring/mening om denne sag?

Jeg ville gøre den længere, så det stadig er harmonisk med omgivelser.
Der kan hurtigt komme til at stå noget i bunden carporten, cykler, en
sofa, en brændstak, andet skrammel der egentlig ikke hører til der, så
et par meter længere end bilen er ikke ubrugeligt.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-11-03 17:21

> [...]
> fast 4-4½ m, men længden?? Vores nuværende bil har en længde på 4½ meter

> jeg vil tro at carporten skal være minimum 5 meter. Hvad er jeres

Min erfaring siger mig at en carport/garage altid er et nummer for lille -
det er simpelthen en naturlov på niveau med Newtons lov !!!
- altså: Byg for himlens skyld carporten så stor som pratisk og økonomisk
muligt

mvh

Anderas M. Hansen

Fra : TG4600

Dato : 25-11-03 13:56

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det er simpelthen en naturlov på niveau med Newtons lov !!!
> - altså: Byg for himlens skyld carporten så stor som pratisk og økonomisk

Helt enig - jeg har tidligere haft 150m² lukket garage/værksted men på en
parcelhusgrund er der jo andre begrænsninger, på hvad man får lov til at
opføre. Både kommunen og konen skal jo tages i ed

Jeg går nok efter 4½ x 5-5½ meter + et skur på 4½ x 3 meter, så værktøj mm.
skal jo stables lidt..