Opel Vectra 1.8 16V 1999 stationcar - råd ~
Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 23-11-03 21:04

Hej

Jeg er i øjeblikket på kig efter ny brugt bil, og overvejer kraftigt en Open
Vectra 1.8 16V stationcar fra 1999. Jeg har kig på en, som sælges privat,
den har kørt ca. 150.000.

1) er der nogle med gode / dårlige erfaringer med en sådan bil?
2) bilen har en gæld som er større end salgsprisen på bilen - hvordan
håndteres dette i praksis med bank, sælger, køber?

/ Mesut

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 14:09

On Sun, 23 Nov 2003 21:04:10 +0100, "No Jekan Inmyadress"
<mesut@jekanaydas.net> wrote:

>Jeg er i øjeblikket på kig efter ny brugt bil, og overvejer kraftigt en Open
>Vectra 1.8 16V stationcar fra 1999. Jeg har kig på en, som sælges privat,
>den har kørt ca. 150.000.

....'kay

>1) er der nogle med gode / dårlige erfaringer med en sådan bil?

Du kan gøre flere ting:
1) check denne side for andres erfaringer med modellen:
www.carsurvey.org/model_Opel_Vectra.html

2) Slå en given Vectra 1.8 16V (f.eks. TX 44 297) op op på:
http://147.29.112.249/discoverer5i/topti
....og find de skæverter, synet normalt finder på Vectra'er:
lys, udstødning, led/bøsninger samt ruder

>2) bilen har en gæld som er større end salgsprisen på bilen - hvordan
>håndteres dette i praksis med bank, sælger, køber?

Hvis gælden er "beliggende" i en bank, sikrer du dig bedst ved at
udføre overførslen direkte til denne bank. Det gøres eksempelvis ved
at få udstedt en banknoteret check til sælgers bank - eller en
øremærket PC-Bank overførsel, hvor du har aftalt "det" med sælgers
bank. Men aftal det med banken.

Er det et finansieringsselskab, der har penge i klemme, må du aftale
et lignende forløb som ovenstående med dem. Vigtigt ér, at du ikke
giver pengene til sælger - også hvis det er een i familien!

/Mogens

Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 24-11-03 18:18

> Du kan gøre flere ting:
> 1) check denne side for andres erfaringer med modellen:
> www.carsurvey.org/model_Opel_Vectra.html

Gjort
Smadderpositive reviews - overbeviser mig endnu mere om at det er den rette
bil.

> 2) Slå en given Vectra 1.8 16V (f.eks. TX 44 297) op op på:
> http://147.29.112.249/discoverer5i/topti

Gjort - Ser ud som om det kun er 'småting'

> Hvis gælden er "beliggende" i en bank, sikrer du dig bedst ved at
> udføre overførslen direkte til denne bank. Det gøres eksempelvis ved
> at få udstedt en banknoteret check til sælgers bank.

Dette bliver min fremgangsmåde. Har på baggrund af din anbefaling talt med
min egen bank, som foreslog det samme.

Alt i alt - mange tak for brugbar input!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-11-03 18:24

No Jekan Inmyadress wrote:

> Gjort
> Smadderpositive reviews - overbeviser mig endnu mere om at det er den
> rette bil.

Hejsa - jeg har skrevet en del om bilen her i gruppen. Klipper lige lidt ind
her:

"Fra Januar 1999 er hele karosseriet pånær selve tagpladen galvaniseret,
hvorfor dét ikke længere skulle være noget problem. Til gengæld skal du KUN
købe en Vectra BII - altså fra 1999 og fremefter. Fra den dato fik bilen
nemlig ikke kun galvanisering og ændrede ændrede kofangere, lygter og
kølergril. Bilen er også præget af en generelt klart bedre samlekvalitet
ligesom børnesygdomme som dårlige LCD-displays i bilen (de blev matte),
slappe håndbremser, sprungne tandremme etc, etc er en saga blot. Desuden
blev også den passive sikkerhed blev tydeligt forbedret.

Vectra B er på mange måder en fin bil, og jeg havde personligt ingen
problemer med en model ´99 eller nyere - men jeg rørte ikke en Vectra fra
før faceliftet.

P.S: Brændstofforbruget for en 1,8´er er 12,8 km/ltr og tophastigheden er
205 km/t. Således en 1,8´er, der sparker røv på motorvejen.

P.P.S: Overvej evt en Peugeot 406 - de er undervurderede og billige. De
ruster heller ikke."

--
Jan W Nielsen

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 18:30

On Mon, 24 Nov 2003 18:18:05 +0100, "No Jekan Inmyadress"
<mesut@jekanaydas.net> wrote:

>Smadderpositive reviews - overbeviser mig endnu mere om at det er den rette
>bil.

Jep - den kører ret godt.

>Gjort - Ser ud som om det kun er 'småting'

Heller ikke _så_ gammel igen...

>Dette bliver min fremgangsmåde. Har på baggrund af din anbefaling talt med
>min egen bank, som foreslog det samme.

:)

>Alt i alt - mange tak for brugbar input!

Your welcome :)

/Mogens

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-11-03 21:01

> Dette bliver min fremgangsmåde. Har på baggrund af din anbefaling talt med
> min egen bank, som foreslog det samme.

Hvis gælden i bilen er større end den pris du skal gi' for bilen, så er
bilen jo ikke gældfri selvom du betaler direkte til panthaveren, derfor tror
jeg ikke du har sikret dig, og du kan stadig komme til at hænge på den
sidste del af gælden, såfrem sælger ikke samtidig med dig betaler den
resterende gæld i bilen ud.

Mvh. Kim

Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 03-12-03 23:21

> [...]
> jeg ikke du har sikret dig, og du kan stadig komme til at hænge på den
> sidste del af gælden, såfrem sælger ikke samtidig med dig betaler den

Det kan sagtens lade sig gøre at sikre sig!

Eks.:
Gæld på bil = 100.000
Pris på bil = 50.000

1) Du får en bankudstedt check på 50.000
2) Du forbereder papirarbejdet - dvs. købekontrakt m.m.
3) Du tager med sælger ned til sælgers bank
4) Du sikrer dig, at du modtager et dokument fra banken om at de frasiger
sig pant i bilen, mod at du afleverer checken

Det kræver:
a) at banken giver sælger lov til at sælge bilen til pågældende pris.
b) at kun én bank har pant i bilen (sagen kompliceres naturligvis hvis flere
har pant i bilen)

/ Mesut

Fra : Torben Frandsen

Dato : 24-11-03 21:25

"No Jekan Inmyadress" <mesut@jekanaydas.net> skrev

> [...]
> den har kørt ca. 150.000.
>
> 1) er der nogle med gode / dårlige erfaringer med en sådan bil?

Vi har en tilsvarende vogn, blot fra 2000. Den har gået ca. 146.000 nu, og
vores eneste anke er at måtterne let bliver beskidte i vinterhalvåret. Nåja,
og så mangler der lige en lampe over sofaen og elrudehejs i bagdørene.

Du får ikke verdens heftigste optræk, men jeg har da i bakspejlet bemærket
hvordan en frustreret chauffør i en gustengul Golf brændte olie i forsøget
på at hænge på ... Jeg kan i hvert fald godt lide at bilde mig ind, at det
var det han gjorde.

Alt i alt er vi svært tilfredse med vognen.

Må man høre hvilken udstyrslinje der er tale om og hvilken pris du skal give
for den?

Torben

Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 03-12-03 23:27

> Må man høre hvilken udstyrslinje der er tale om og hvilken pris du skal
give
> for den?

Opel Vectra 1.8 16V Businessline stationcar fra 04/1999
Endelig pris blev forhandlet ned til 103.000 DKK - da bilen havde nogle
mangler (manglede seneste service + udskiftning af tandrem + defekt
manifold) udbad jeg mig en tænkepause - efter nogle beregninger fandt jeg ud
af at det stadig ville være et godt køb - da jeg ringede efter 2 timer havde
hun desværre tilfældigt været forbi en forhandler og solgt dyret til
107.000. Surt!

/ Mesut

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 07:48

On Wed, 3 Dec 2003 23:26:55 +0100, "No Jekan Inmyadress"
<mesut@jekanaydas.net> wrote:

> udbad jeg mig en tænkepause

Jylland?

/Mogens