Brizz wrote:
>> Brizz wrote:
>>>> Men frostsikrer det fra selskabets side med et additiv. Jeg kører
>>>> for Statoil og ved at vi gør det med et additiv og den er
>>>> frostsikker fra 1/12.
>>
>> Av, av Brian.......vi har da frostsikker diesel året rundt hos OK!!
>>

)
>
> I er også nogle vat nisser... der skal være lidt spændning. Vores er
> vist sikret til minus 5 hele året og fra 1/12 er det sikret til minus
> 24. lige deromkring ihvertfald.
Det er da kunderne der har spændingen ! - Jeg har prøver at køre fra Køge
til Glostrup med 30km/h 3km af gangen før den skulle pumpes op med
håndkraft - fordi Shell havde "glemt" af frostsikre - og det nærmeste
værksted havde ikke nogen filtre så jeg kunne få pillet stearinlyset ud af
rørene. Den spænding kunne jeg godt have undværet. Men det havde også
frosset -25 om natten ;-(.
Iøvrigt var brændstoføkonomien 10-15% ringere når der var
frostsikringsadditiv i olien, det var helt karakteristisk i de 6år jeg kørte
diesel. fra midten af oktober til midten af april, hvert år.
--
/carsten