Byttebilen ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 23-11-03 16:53

Hej !!

Jeg er igang med at handle ny bil, og har i den forbindelse fået et bud på
min bil. Budet blev afgivet efter at sælgeren havde gået en tur rundt om
bilen (ingen døre blev åbnet) og kigget engang ved hjulet ved den ene
bagskærm hvor bilen har en lille bule, som han ikke kommenterede, hans
eneste kommentar var at "den jo så fornuftig ud", det tog 1½-2 min. så gik
vi ind igen for at han kunne slå modellen op på hans edb og derpå gav han
mig sit bud. Han kiggede ikke inde i bilen andet end gennem ruden for at se
km. tallet, er det normal fremgangsmåde når en bilsælger sætter pris på en
bil de skal tage i bytte for en ny ?

Er de "helt ligeglade" med hvordan bilen ser ud indvendig ? her tænker jeg
på at vi f.eks. har 2 børn der tit stiger ind og ud af bilen med store
snavsede støvler som jo selvsagt sviner en del og der er da også kommet et
par pletter på sæderne igennem de 7 år vi har haft bilen.

Når en forhandler får en brugt bil ind i 100.000kr. klassen som
bytte/udbetaling hvor meget rengøring forventer han så den har fået fra min
side ? her tænker jeg på skal jeg sørge for at få fjernet pletter på sæderne
eller er en grundig støvsugning nok, jeg mener hvis bilen alligevel sendes
et sted hen til klargøring der renser sæder m.m. så er der vi ingen grund
til at jeg selv ligger og roder med det.

Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 17:29

> [...]
> snavsede støvler som jo selvsagt sviner en del og der er da også kommet et
> par pletter på sæderne igennem de 7 år vi har haft bilen.

Jeg oplevede det samme da Ford engang skulle sige hvad min mondeo var værd.
Jeg havde på daværende tidspunkt for 25.000 Kr ekstraudstyr men det eneste
han gik op i var Km-tallet og årgangen.
I "protest" har jeg så valgt at smide endnu flere penge (ud af vinduet) til
ekstraudstyr og så beholde bilen til ormene engang har ædt den.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 19:19

On Sun, 23 Nov 2003 17:28:55 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>er det normal fremgangsmåde, når en bilsælger sætter pris på en
>bil, de skal tage i bytte for en ny ?

For nogle sælgere er det, og er din vogn i ringe stand, må du jo være
glad for denne overfladiske fremgangsmåde...

>Er de "helt ligeglade" med hvordan bilen ser ud indvendig ?

Igen - nogle bilhandler lægger ikke det store engagement i det.

>Når en forhandler får en brugt bil ind i 100.000kr. klassen som
>bytte/udbetaling hvor meget rengøring forventer han så den har fået fra min
>side ?

De fleste forventer ikke noget, fordi så bliver de glædeligt
overrasket. Mange folk er generelt nogle "svin" ved deres biler og
afleverer den møgbeskidt og ej rengjort...

> [...]
>et sted hen til klargøring der renser sæder m.m. så er der vi ingen grund
>til at jeg selv ligger og roder med det.

Op til din samvittighed. Jég afleverer altid bilen i rengjort og
vasket stand. Et korriosum - jeg har flere gange praktiseret at stikke
sælgeren lidt penge til benzinen!
Ligesom jeg een enkelt gang rengjorde en brugtvogn, jeg overvejede at
købe, inden aflevering igen. Bilen var beskidt, da jég modtog den...

> [...]
>I "protest" har jeg så valgt at smide endnu flere penge (ud af vinduet) til
>ekstraudstyr og så beholde bilen til ormene engang har ædt den.

Det ved man jo - eftermonteret ekstraudstyr giver en handler INTET
for. Dén slags "betales" bedst ved at sælge bilen privat.

/Mogens

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 23-11-03 17:49

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> snavsede støvler som jo selvsagt sviner en del og der er da også kommet et
> par pletter på sæderne igennem de 7 år vi har haft bilen.

Jeg har oplevet præcist det samme - ikke engang servicebogen kontrollerede
han. Han betalte mig 100.000 kr. for min i forbindelse med, at jeg købte en
anden hos ham. Men det hænger vel sammen med, at langt de fleste ting kan
blot renses eller rengøres, mens rust er mere alvorligt.

Fra : Peter G C

Dato : 23-11-03 19:49

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
se
> km. tallet, er det normal fremgangsmåde når en bilsælger sætter pris på en

Da jeg handlede bil så forhandleren end ikke på bilen - han tog blot imod
mine oplysninger og kiggede på sit edb-program.

Dermed ikke sagt at vi var enige om bytteprisen efter hans opslag i
edb-programmet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/