Hvordan løser man dette probelm....?
Fra : Bo Hansen

Dato : 23-11-03 13:08

Jeg er kommet til at "ødelægge" min el bagrude. Det er den kontakt som laver
stel forbindelsen til ruden... Jeg har været rundt og forhører mig hos alle
mulige folk og hører hvordan man kan løse dette problem. Den løsning vi
sidst har prøvet er med noget sølvlim og med kontakt lim, men det holder
ikke i længden. Så har vi prøvet med tape, men da det bliver for varmt
smelter det.

Er der nogen der har en god løsning på mit problem??

Pft
Bo

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-11-03 13:36

"Bo Hansen" skrev i en meddelelse:

> [...]
alle
> mulige folk og hører hvordan man kan løse dette problem.

Det skal loddes.

> Er der nogen der har en god løsning på mit problem??

Problemet er at man ikke kan lodde med almindelig loddetin, da glasset
"suger" al varmen så loddetinnet ikke flyder ud og hæfter på kobberet.

Du må så købe noget loddetin med et andet og lavere smeltepunkt.
Først rengøres begge flader med et stykke ståluld, hvorefter de fortinnes.
Derefter skulle det kunne lade sig gøre, at lodde det sammen, mens der
tilføres lidt mere 60 graders loddetin indtil lodningen flyder ud og binder
ved afkøling. Pas på med at bruge en normal "varm" loddekolbe, da
smeltepunktet jo her er lavere.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 14:52

"Bo Hansen" <obo74[fjern dette]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> smelter det.
>
> Er der nogen der har en god løsning på mit problem??

Hej
Jeg ved at loctite har noget til at reparere sådan noget med!
Det hedder loctite circuit +
MVH
Henrik

Fra : Bo Hansen

Dato : 23-11-03 17:51

Tak for de hurtige svar. Jeg vil få fat i noget af det lim og se om det
virker!

Bo