Er der nogle potentielle racerkører i denn~
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 10:18

Så har du/I muligheden for at sidde bag rattet på i en racerbil søndag den
30. november 2003...

Læs mere på www.syverrace.dk

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Funky

Dato : 23-11-03 10:27

Snøft, skal holde mandejulefrokost om lørdagen, så jeg er nok ikke istand
til at race dagen efter.

Ellers havde jeg taget båden fra Bornholm !

MVH Frank - Xantia V6

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-11-03 12:27

Morten Fruergaard wrote:

> Så har du/I muligheden for at sidde bag rattet på i en racerbil søndag den
> 30. november 2003...
>
> Læs mere på www.syverrace.dk

Hey, det ser ud som om det godt kunne blive festligt. Hvad med
hjelm og kørerdragt, er det noget man selv skal medbringe??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 12:42

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Hey, det ser ud som om det godt kunne blive festligt. Hvad med
> hjelm og kørerdragt, er det noget man selv skal medbringe??

Køredragt skulle ikke være nødvendigt, men hjelm og sko skal bruges. Hvis
man har dette kan man medbringe det. Syverrace klubben vil have et meget
begrænset antal hjælme og sko med i få størrelser.

Det skal bemærkes at arrangementet er forbehold potentielle racerkører -
ikke blot som en test tur...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-11-03 13:23

Morten Fruergaard wrote:

> Køredragt skulle ikke være nødvendigt, men hjelm og sko skal bruges. Hvis
> man har dette kan man medbringe det. Syverrace klubben vil have et meget
> begrænset antal hjælme og sko med i få størrelser.

Okay..

> Det skal bemærkes at arrangementet er forbehold potentielle racerkører -
> ikke blot som en test tur...

Æv, der kvalificerer jeg mig nok ikke lige pt. da jeg hverken har
økonomi eller garageplads til at lege med racerbiler..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-11-03 12:34

> Så har du/I muligheden for at sidde bag rattet på i en racerbil
> søndag den 30. november 2003...
>
> Læs mere på www.syverrace.dk

Øv - hvorfor er det ikke på Sjælland :(

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 12:40

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øv - hvorfor er det ikke på Sjælland :(

Fordi jeg bor i Jylland...

Spøg til side.

Randers Køretekniske anlæg er til at leje for en fornuftig pris.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-03 13:21

Morten Fruergaard wrote:
> Randers Køretekniske anlæg er til at leje for en fornuftig pris.

Netop! Og på trods af størrelsen/prisen ikke så ringe endda.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Bent Lishmann

Dato : 23-11-03 15:25

"morten@0x50a12696.hrnxx5.adsl-dhcp.tele.dk" <mailto:mit fornavn @ mit efternavn .
com> skrev i en meddelelse
"Re: Er der nogle potentielle racerkører i denne NG?"

> Fordi jeg bor i Jylland...
>
> Spøg til side.
>
> Randers Køretekniske anlæg er til at leje for en fornuftig pris.

Flot initiativ!
Havde det nu bare været på Sjælland...
Nej, når det kommer til stykket, så skifter jeg jo nok ikke fra Alfa som racerbil
de første mange år, men det lokker godt nok en del hver gang jeg ser jeres 7'ere.

På Svensk Sportsvagnsmeeting så jeg en Esther 7'er (så vidt jeg husker) med
Cosworth turbo motor, hvor turboen kækt stak ud gennem et hul i kulfiberklappen.
Der burde de altså have udlagt tagrender til mundvandet

Mvh
Bent Lishmann

***Email-adressen er fiflet med...***

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.196.129.224)

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-03 15:40

Bent Lishmann wrote:
> [...]
> husker) med Cosworth turbo motor, hvor turboen kækt stak ud gennem et
> hul i kulfiberklappen. Der burde de altså have udlagt tagrender til

Det gad jeg altså godt se lidt billeder af. Altså bilen

Fra : Bent Lishmann

Dato : 23-11-03 15:55

"John Sahl" <mailto:spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det gad jeg altså godt se lidt billeder af. Altså bilen

Der er billeder på Esthers hjemmeside: http://www.esther.se/
Klik på menubilledet uden tekst i kolonnen til venstre. Rul ned til den sorte med
orange skærme

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 16:04

On Sun, 23 Nov 2003 15:55:15 +0100, "Bent Lishmann"
<bent@NOSPAM.lishmann.dk> wrote:

>Der er billeder på Esthers hjemmeside: http://www.esther.se/
>Klik på menubilledet uden tekst i kolonnen til venstre. Rul ned til den sorte med
>orange skærme

Ja nu varer det ikke så længe, før man kan begynde at se dén slags på
de danske veje (low production models). Ganske som i UK

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 16:11

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i
en meddelelse

> Ja nu varer det ikke så længe, før man kan begynde at se
> dén slags på de danske veje (low production models).
> Ganske som i UK

Ved du noget om regelændringer som vi (jeg) ikke gør ?
I så fald, fortæl fortæl

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 16:14

On Sun, 23 Nov 2003 16:11:14 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Ved du noget om regelændringer som vi (jeg) ikke gør ?
>I så fald, fortæl fortæl

Jeg læste forleden dag, at EU har taget hånd om at udfærdige fælles
regler, gældende for alle EU-lande således, at man kan købe og køre
bilerne overalt. Enten var det Berlingeren eller Bilmagasinet, jeg
læste det i, men finder jeg det igen, skal jeg skrive hele artiklen
(5 linier)

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 16:23

> [...]
> var det Berlingeren eller Bilmagasinet, jeg læste det i,
> men finder jeg det igen, skal jeg skrive hele artiklen (5

OK det lyder da interessant (ikke at jeg har tænkt mig at udskifte Sierra'en
alligevel

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 16:27

> [...]
> bilerne overalt. Enten var det Berlingeren eller Bilmagasinet, jeg
> læste det i, men finder jeg det igen, skal jeg skrive hele artiklen

hey hvorfor har du ikke skrevet om det lidt før?
I england har de mange spændende replika'er som kunne være et bud på en bil
til sjov.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 17:20

On Sun, 23 Nov 2003 16:27:14 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>hey hvorfor har du ikke skrevet om det lidt før?

Jeg læste det igår.
Hvorfor har I ikke selv set det - det står i nyeste nummer af
Bilmagasinet, side 90 (dec. 2003 udgaven m/Ford GT40 på forsiden)

>I england har de mange spændende replika'er som kunne være et bud på en bil
>til sjov.

Jow, jow...

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 17:39

> Jow, jow...

Ja f.eks. den nye Radical SR3 Tracksport.
0 - 100 på 3,5 sek.
240 km/t.
Den klarede under tests en omgang på Nürburgring på 7:42, i standard
opsætning med gadedæk.
Og så er det kun en 1,3'er der koster 39200 euro i Tyskland.
Der skulle også være en turbo version på vej, den har under test kørt en
omgang på Nürburgring på 7:19 (på gadedæk), sammenlignet med Jörg Müller's
BMW M3 GTR, som klarede samme bane på 7:06 (på slicks).

Den ville da være sjov at rulle rundt i
Måske en smule upraktisk, men alligevel...

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 26-11-03 22:11

> Der skulle også være en turbo version på vej, den har under test kørt en
> omgang på Nürburgring på 7:19 (på gadedæk), sammenlignet med Jörg Müller's
> BMW M3 GTR, som klarede samme bane på 7:06 (på slicks).

Den er shjv lanceret, der var vist en reklame for den i sidste nummer af EVO
(Iøvrigt det bedste bilblad om sportslige biler jeg endnu har fundet). Tiden
blev iøvrigt sat på kun et forsøg, køreren mener selv han kunne komme under
7 min hvis han havde haft flere omgange.
Mvh
Anders O

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-11-03 19:20

Mogens Knudsen wrote:

> Ja nu varer det ikke så længe, før man kan begynde at se dén slags på
> de danske veje (low production models). Ganske som i UK

?? Fortæl..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 19:24

On Sun, 23 Nov 2003 19:19:46 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>?? Fortæl..

I Bilmagasinet december 2003 side 90 står nævnt, at EU har taget hånd

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-11-03 21:49

Mogens Knudsen wrote:

> I Bilmagasinet december 2003 side 90 står nævnt, at EU har taget hånd
> om at udfærdige fælles regler, gældende for alle EU-lande således, at
> man kan købe og køre bilerne overalt.

Okay, men har det ikke været sådan i lang tid?? Jeg husker engang
Bilmagasinets "Sport & Classic" eller hvad det nu var det hed,
lavede et tema over kitcars, hvor de bl.a. fortalte at biler
godkendt i et EU land også skulle godkendes i de øvrige EU lande.
Som bekendt har Færdselsstyrelsen indtil videre ikke været
specielt enige i den konklussion.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 21:51

On Sun, 23 Nov 2003 21:48:32 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>godkendt i et EU land også skulle godkendes i de øvrige EU lande.
>Som bekendt har Færdselsstyrelsen indtil videre ikke været

Og derfor bliver sidstnævnte nu - vha resultatet af dette
nye tiltag - banket på plads af EU
(MT fra Bilmagasinet har iøvrigt sådan en low production car i
garagen...)

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-11-03 01:59

Mogens Knudsen wrote:

> Og derfor bliver sidstnævnte nu - vha resultatet af dette
> nye tiltag - banket på plads af EU

Ja, vi får se..

> (MT fra Bilmagasinet har iøvrigt sådan en low production car i
> garagen...)

Er det ikke bare en standard Caterham?

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-03 16:27

Bent Lishmann wrote:
> Der er billeder på Esthers hjemmeside: http://www.esther.se/
> Klik på menubilledet uden tekst i kolonnen til venstre. Rul ned til
> den sorte med orange skærme

Lækkerier

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 18:54

"Bent Lishmann" <bent@NOSPAM.lishmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kulfiberklappen.
> Der burde de altså have udlagt tagrender til mundvandet

Jep. Den var halvvild...
Dog synes jeg at det er alt for mange hk til bilen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Bent Lishmann

Dato : 24-11-03 13:26

com> skrev i en meddelelse
"Re: Er der nogle potentielle racerkører i denne NG?"

> Jep. Den var halvvild...
> Dog synes jeg at det er alt for mange hk til bilen...

Nu fandt jeg aldrig ud af HVOR mange hypper den havde, men der er vel omkring
2kg/hk? Det er nok ikke nemt at styre... Men skægt når det går godt

Mvh Bent Lishmann

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.180.53.220)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-03 14:15

> [...]
omkring
> 2kg/hk? Det er nok ikke nemt at styre... Men skægt når det går godt

Jeg kan heller ikke huske det, men jeg kan høre to tal. Den ene er 280 hk,
den anden 400 hk. Jeg mener det er det sidste, da der er mange deroppe der
har 200-250 hk og så ville 280 hk ikke være så vildt, som det var...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : EjS

Dato : 23-11-03 16:05

> Så har du/I muligheden for at sidde bag rattet på i en racerbil søndag den
> 30. november 2003...

Hvis man nu bare har interesse i at høre nærmere (når man nu ikke har råd)
og få en bilsnak og se bæsterne... Kan man så bare komme anstigende hvis
tømmermændene oven på julefrokosten på Klostertorvet i Ålborg tillader
det...?

MVH EjS

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-03 16:27

EjS wrote:
> [...]
> råd) og få en bilsnak og se bæsterne... Kan man så bare komme
> anstigende hvis tømmermændene oven på julefrokosten på Klostertorvet

Efter hvad jeg kan læse på syverrace.dk så ja

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 18:56

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og få en bilsnak og se bæsterne... Kan man så bare komme anstigende hvis
> tømmermændene oven på julefrokosten på Klostertorvet i Ålborg tillader

Ja. Bemærk dog at vi forbeholder os ret til at aflyse ved manglende
tilmelding eller (alt for) dårligt vejr...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-11-03 19:23

Morten Fruergaard wrote:

> Ja. Bemærk dog at vi forbeholder os ret til at aflyse ved manglende
> tilmelding eller (alt for) dårligt vejr...

Hvis nu det er at der mangler tilmeldinger, så er både brormand og
jeg klar. Det er helt klart et spørgsmål om tid og faciliteter der
gør at vi ikke er igang allerede..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 19:26

On Sun, 23 Nov 2003 19:23:27 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Hvis nu det er at der mangler tilmeldinger, så er både brormand og
>jeg klar. Det er helt klart et spørgsmål om tid og faciliteter der
>gør at vi ikke er igang allerede..

Man kan da sikkert nemt mønstre 2 mand mere herfra.....

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 19:38

> Man kan da sikkert nemt mønstre 2 mand mere herfra.....

Jeg har noteret mig interessen og hvis arrangementet bliver til noget -
hvilket jeg håber - og tiden og antal deltager tillader det, tror jeg godt,
vi kan finde ud af at nogle enkelte som ved de ikke vil kører race kan få
lov at få en testtur - selvfølgelig på samme betingelser, som de andre (400
kr.).

Hvis der er andre, så lad mig hører hvor mange ikke potentielle der ville
være interesseret i en test tur. Bemærk at det er beregnet til at man lige
kan prøve at sidde i bilen og kører omkring 10 omgange...
Der er ikke tale om race - overhovedet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-11-03 21:54

Morten Fruergaard wrote:

> [...]
> lov at få en testtur - selvfølgelig på samme betingelser, som de andre (400

Jeg vil skam køre ræs, det er bare ikke realistisk de første par
år..

> [...]
> kan prøve at sidde i bilen og kører omkring 10 omgange...
> Der er ikke tale om race - overhovedet...

Forståeligt nok, der er vel ingen af jer der ønsker at risikere
jeres biler fordi en stribe uøvede lige skal spille kække..

Kan du fortælle lidt mere om hvordan arrangementet kommer til at
forløbe? Kører man selv eller bliver det som passager? Er der kun
tale om at høre motoren synge ned af langsiden eller får man også
lov til at hygge sig med lidt sving?

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-03 23:16

Thomas Strandtoft wrote:
> [...]
> forløbe? Kører man selv eller bliver det som passager? Er der kun
> tale om at høre motoren synge ned af langsiden eller får man også

Passager? Hvor fanden vil du sidde? Kender jeg
Morten ret, så kører man altså selv og rundt om banen
de 10 gange..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-03 06:58

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil skam køre ræs, det er bare ikke realistisk de første par
> år..

Jamen, så kom og prøv, så du ved, hvad det er for en racer du skal have...

> [...]
> forløbe? Kører man selv eller bliver det som passager? Er der kun
> tale om at høre motoren synge ned af langsiden eller får man også

Man kører selv. Jeg vil dog lige undersøge om det er muligt at en af bilerne
har et ekstra sæde, så man kan sidde med, år den får lidt mere gas.. Ellers
er det meningen at man selv kører. Det er sikrest at give gas ned af
langsiden. Der er nogle enkelte sving, men igen - der er ikke tale om race.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-11-03 12:30

Morten Fruergaard wrote:

> Jamen, så kom og prøv, så du ved, hvad det er for en racer du skal have...

Jamen det tager jeg da som en officiel invitation..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bent Lishmann

Dato : 24-11-03 13:23

"Thomas Strandtoft" <mailto:thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det tager jeg da som en officiel invitation..

Thomas dog... Du ved da godt hvad du skal køre i??

P.S. Vi har en tiloversbleven køreklar Clubrace Alfasud stående i laden p.t.
Lokker det mon lidt?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 24-11-03 14:38

Bent Lishmann wrote:

> Thomas dog... Du ved da godt hvad du skal køre i??

Jeg har altid været til biler der er små, lette og hurtige, så
naturligvis har sådan en Seven også en plads i mit hjerte..

> P.S. Vi har en tiloversbleven køreklar Clubrace Alfasud stående i laden p.t.
> Lokker det mon lidt?

Ja, meget.. Hvis den kan fås til omkring 5000 inkl. opbevaring, så
er jeg klar..

Hvad er det helt præcist der er tale om?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bent Lishmann

Dato : 25-11-03 15:46

> [...]
>
> Ja, meget.. Hvis den kan fås til omkring 5000 inkl. opbevaring, så
> er jeg klar..
>
> Hvad er det helt præcist der er tale om?

Det er denne her: http://www.alfaklub.dk/images/Clubracer/Kim.jpg
Du får lige en mail

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 19:15

Bent Lishmann wrote:

> Det er denne her: http://www.alfaklub.dk/images/Clubracer/Kim.jpg
> Du får lige en mail

Nydelig, ligner lige "my kind of poison"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-03 23:19

Morten Fruergaard wrote:
> Hvis der er andre, så lad mig hører hvor mange ikke potentielle der
> ville være interesseret i en test tur. Bemærk at det er beregnet til
> at man lige kan prøve at sidde i bilen og kører omkring 10 omgange...

Må jeg komme med et forslag Morten?

Det kunne være en god idé at lade folk køre eksempelvis
2 x 5 omgange i stedet for 1 x 10, Det er som om at man
anden gang lige har haft tid til at lade inputtet fra de første
omgange synke ind, hvilket efter min opfattelse giver et
bedre indtryk i sidste ende.

> Der er ikke tale om race - overhovedet...

One strike and you are OUT!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 23:18

On Sun, 23 Nov 2003 23:18:36 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Må jeg komme med et forslag Morten?

:)

>Det kunne være en god idé at lade folk køre eksempelvis
>2 x 5 omgange i stedet for 1 x 10

3x5, mindst!

>Det er som om at man anden gang lige har haft tid til at
>lade inputtet fra de første omgange synke ind, hvilket
>efter min opfattelse giver et bedre indtryk i sidste ende.

Jow, jow - good idea...

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-03 06:54

> Må jeg komme med et forslag Morten?

Selvfølgelig...

> [...]
> anden gang lige har haft tid til at lade inputtet fra de første
> omgange synke ind, hvilket efter min opfattelse giver et

Korrekt. Vi har banen i to timer, så alt efter hvor mange der kommer vil der
være mulighed for at køre "nok".... .-)

> One strike and you are OUT!

Jeps...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-03 12:43

meddelelse
> Så har du/I muligheden for at sidde bag rattet på i en racerbil søndag den
> 30. november 2003...
>
> Læs mere på www.syverrace.dk

Nu med tilmeldingsinformationer...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 12:49

On Mon, 24 Nov 2003 12:42:41 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> Læs mere på www.syverrace.dk
>Nu med tilmeldingsinformationer...

Jeg har lige drukket en '03 Tuborg Julebryg, hvilket muligvis er
baggrunden for, at jeg ikke forstår følgende tekst fra siden:
- Pris: 400 kr. pr. deltager
- Arrangementet er gratis for ikke kørende.

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 24-11-03 13:03

Mogens Knudsen wrote:
> Jeg har lige drukket en '03 Tuborg Julebryg, hvilket muligvis er
> baggrunden for, at jeg ikke forstår følgende tekst fra siden:
> - Pris: 400 kr. pr. deltager

Dem som vil prøve

> - Arrangementet er gratis for ikke kørende.

Dem som vil kigge på

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-03 13:08

> Dem som vil prøve

> Dem som vil kigge på

Godt det ikke er alle der drikker i arbejdstiden...

--
Mvh. Morten Fruergaard