Henrik Mortensens næste bil?
Fra : Vestman

Dato : 23-11-03 00:20

http://www.volvo240turboreg.com/member004.html

Hold da k*ft..... Han er da gået helt berserk. Frostpropper i 18K guld...!?!

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 00:33

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse
> http://www.volvo240turboreg.com/member004.html
>
> Hold da k*ft..... Han er da gået helt berserk.

Ja den er sq flot/gennemført, han har fået et ret sejt look ud af det, synes
jeg.
Jeg har et par billeder jeg selv har scannet af den samme bil, jeg dropper
dem lige i news:dk.binaer.motor.

> Frostpropper i 18K guld...!?!

Hmm, hvad skal det gøre godt for (andet end lir) ?

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-11-03 00:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem lige i news:dk.binaer.motor.

> Hmm, hvad skal det gøre godt for (andet end lir) ?

Hvis jeg læser på den HP, så står der at blokken er beton fyldt.
Hvad i den vide verden skal det nu gøre godt for?
Vejer bilen da ikke nok i forvejen?

Nogen 'god' forklaring på dette?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 00:58

On Sun, 23 Nov 2003 00:56:19 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvis jeg læser på den HP, så står der at blokken er beton fyldt.
>Hvad i den vide verden skal det nu gøre godt for?
>Nogen 'god' forklaring på dette?

Som i en vaskemaskine?
(500 hk)

/Mogens

Fra : Vestman

Dato : 23-11-03 01:12

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Nemlig, lir.

> Nogen 'god' forklaring på dette?

Det stiver blokken af således at den kan tage væsentligt flere omdrejninger.
Præcis hvor mange ved jeg ikke, men det gør Henrik - han har skrevet om det
tidligere i NG'en.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Leon \(4220\)

Dato : 23-11-03 01:38

> [...]
omdrejninger.
> Præcis hvor mange ved jeg ikke, men det gør Henrik - han har skrevet om

Det er rigtigt.. man fylder beton i vandkanalerne for at stive blokken af,
når man tryklader mere end hvad blokken ellers ville kunne holde til.
Han har sikkert også stivet bunden af, så han ikke trykker livet af
hovedlejerne.
Det med beton ses nok mest ved seriøst race, hvis jeg husker rigtigt så
kører denne nydelige sag af en 64' Buick Skylark også med beton
http://www.sitecenter.dk/street-legal/fotovandelmaj2003/view.nhtml?profile=fotovandelmaj2003&UID=10014
Buick styrer for vildt.. især i hænderne på Per, for slet ikke at tale om
fruen

Mvh
Leon

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-11-03 01:41

"Leon (4220)" <Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> skrev

> Det er rigtigt.. man fylder beton i vandkanalerne for at stive blokken
af,
> når man tryklader mere end hvad blokken ellers ville kunne holde til.

Hvordan køler man så?

Mvh.

Fra : Torben E

Dato : 23-11-03 01:50

> Hvordan køler man så?

Det er kun få cm.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Leon \(4220\)

Dato : 23-11-03 09:37

> af,
>
> Hvordan køler man så?

Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg ville tro at man kører med
tør-sump og ekstra mængde olie, og stadig har vandkøling på toppene.
Nu er det snart nogle år siden jeg mødte Per og hans Buick på et træf i
Viborg, men jeg kan huske noget med at han brugte en varmevæksler fra en båd
til at køle toppene, om han har vand eller andet i ved jeg ikke. Jeg havde
på det tidspunkt selv lige købt min Buick med 455'er og savlede nok mest
over hans kompressor, vel videne at man ikke kan købe et blowerkit til en
455" så måtte det meste jo være håndlavet.
Per læser desværre nok ikke usenet, det kunne ellers være sjov med lidt
spec's

Mvh
Leon

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 23-11-03 10:20

> Nemlig, lir.

Well, frostpropperne er "kun" belagt med guld.

Hvis vi snakker lir, så dyrk hans ladeluftføring i formstøbte kulfiberrør.
Lige pludseligt er et par guldpropper kun småpenge.........!

> [...]
omdrejninger.
> Præcis hvor mange ved jeg ikke, men det gør Henrik - han har skrevet om

Man betonfylder kun bunden at blokken. Kølingen hernede er næsten ikke
eksisterende, så ved at fylde beton i blokken de første cm op omkring
foringen stiver cylindervæggen ganske betragteligt. Næsten alle volvos
motorer har lidt problemer med cylindervæg "flex" når ydelsen kommer rigtigt
højt op.(ofte omkring 350hk for de gamle "røde" motorer, og 500+ for 95-98
årgangen af samme motorer. Bedste motor er 95- B230FT/FK, som sidder i
940Turbo)
Dette flex gør at motoren vil vride og vende sig for at komme af med de
generende stempler og plejlstænger der konstant sidder og generer den. Lidt
som at have en myg på ryggen man ikke kan nå....
Løb nu ikke og og hæld alm cement i motoren. Det man bruger er en meget
speciel betontype der beholder sit volumen 100% når det størkner, i
modsætning til det meste beton.

Men ok, Bilen er sgu flot.
Hold da kæft jeg gider ikke læse mere. Jeg vil ha nogen penge så jeg kan
komme igang med at bygge noget vildt igen...Grrr!
Og man bliver hele tiden mindet om at folk bygger de fineste vogne, og så
kan man ikke være med. Øv!

Men jeg kan da samle stumper sammen. Nu med 4 seperate spjældhuse på lager.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 10:50

> [...]
> komme igang med at bygge noget vildt igen...Grrr!
> Og man bliver hele tiden mindet om at folk bygger de fineste vogne, og så

så er der reklamen ......."du skulle få klippet dit hår og finde dig et
arbejde"

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 23-11-03 11:26

> så er der reklamen ......."du skulle få klippet dit hår og finde dig et
> arbejde"

Hey! Hvis fruen klipper mere af mit hår så skal trimmeren jo køre uden
kam....! 6mm er økonomiklip så det basker.

Nå, spøg til side...
Noget helt andet, og helt offtopic er at det måske kan blive lidt svært at
finde arbejde når jeg bliver færdig.
Selvom der står maskinmester på visitkortet ser det lidt skidt ud pt. Godt
jeg først er færdig til sommer, så kan det da nå at blive lidt bedre.Der er
ikke mange der mangler folk lige nu.

Og Mærsk, har jo gjort det umuligt at komme ud og sejle. Tro det eller ej.
De vil kun have dual officerer ud og sejle nu, og dem er der stort set ingen
af, så mærsk begynder sgu nok at importere folk udefra istedet for at bruge
dem der er her i landet. Politik er dejligt.
Ikke at jeg kan tænke mig at komme ud og sejle.

Nå...sidespring.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 11:32

> [...]

> Nå, spøg til side...
> Noget helt andet, og helt offtopic er at det måske kan blive lidt svært at

Jeg tror at firmaerne vil køre med fuld skrue når vi er midt i 2004, så det
skal såmen nok lykkes. Jeg ansætter selv ca. 15-20 personer hvert halve år
og kan se at dette tal vil øges, så tab ikke modet.

Fra : bme

Dato : 24-11-03 17:34

> [...]
> skal såmen nok lykkes. Jeg ansætter selv ca. 15-20 personer hvert halve år
> og kan se at dette tal vil øges, så tab ikke modet.

Det vil ikke være ringe, jeg kommer selv ud med titlen landinspektør til
sommer, og det kunne da være skønt at få noget at rive i med det samme,
fremfor at tulle rundt derhjemme.

> Jeg ansætter selv ca. 15-20 personer hvert halve år
> og kan se at dette tal vil øges, så tab ikke modet.

Må jeg tillade mig at spørge hvad det er for et felt du arbejder med??

/bo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-03 18:37

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> Må jeg tillade mig at spørge hvad det er for et felt du arbejder med??

Danfoss...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-11-03 11:32

> [...]
bruge
> dem der er her i landet. Politik er dejligt.
> Ikke at jeg kan tænke mig at komme ud og sejle.

Oplys venligst en landkrabbe - hvad er en dual officer ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 23-11-03 11:52

> Oplys venligst en landkrabbe - hvad er en dual officer ?

groft fortalt(meget groft) så er det en krydsning mellem to arvefjender: En
maskinmester og en navigatør.

De uddannes kun af mærsk selv....
Monopol?

Henrik

Fra : Andreas

Dato : 24-11-03 05:09

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> De uddannes kun af mærsk selv....
> Monopol?
>

> Henrik

Passer ikke helt, alle de større rederier uddanner dem, dvs. man kan blive
dual på SIMAC og Maritimt Center Vest og maskinmestre kan også blive
efteruddannet til navigatører, men jeg vil give dig helt ret i at det har
været en dårlig ide at lægge de to uddannelser sammen.

Mvh.

Andreas

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 24-11-03 20:41

> [...]
> efteruddannet til navigatører, men jeg vil give dig helt ret i at det har
> været en dårlig ide at lægge de to uddannelser sammen.

Hvem er det der har fat i den lange ende på de to uddannelsesinstitutioner
du der nævner?

Mærsk kom først med kravet, og det stinker langt væk af at de andre er
blevet "opfordret" til at følge trop. Ellers har de bare fået præcist den
samme ide, præcist samtidigt.....?

Yep, sammenlægningen er den største bommert i den historie.

Læser du selv?

Mvh
Henrik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 20:43

On Mon, 24 Nov 2003 20:40:45 +0100, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>samme ide, præcist samtidigt.....?
>Yep, sammenlægningen er den største bommert i den historie.

Mærsk har ikke "tradition" for at lave noget lort...

/Mogens

Fra : peter

Dato : 24-11-03 20:48

"Mogens Knudsen" >
> Mærsk har ikke "tradition" for at lave noget lort...

Nej men når de så gør er de dårlige til at indrømme det...
Iøvrigt er ordningen mislykket i mange andre lande..
Desuden er ordningen en rigtig dårlig ide og de nyder ikke særlig stor
respekt ude på skibene, ihvertfald ikke i maskinen...
Mvh. Peter

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 24-11-03 21:45

> Mærsk har ikke "tradition" for at lave noget lort...

Men lad det nu ikke fremstå som værende perfekt.
Mærsk er et firma, som man enten hader eller elsker. Op af rangstigen er med
rundsavene på, og man skal ikke se sig tilbage undervejs. Sådan er den
holdning jeg har mødt ihvertfald.(jeg har ikke været ansat, kun hørt fok
fortælle om forholdene)
Rangordenen er meget gammeldags, og med en meget spids organisation, men ok,
de tjener penge og så er det vel ok.

Tradition eller ej, så har de nu skidt i nælderne denne gang. Også så det
kan ses på milevidt afstand. De har kæmpet en brav kamp for at fastholde
maskinmesterskolerne i den nuværende maritimt indstillede uddannelse helt
indtil den dag man meldte ud at man ikke længere ville ansætte maskinmestre
på skibene. Pudsigt nok fulgte alle andre dk rederier trop næsten
øjeblikkeligt...!?

Lugter langt væk af at mærsk selv vil uddanne alle danske søfolk. SIMAC og
den i Esbjerg er jo ikke ligefremt uafhængige af mærsk, så kalde dem
selvstændige bliver lidt svært.

Desuden har mærsk så store problemer med at skaffe dualoff. nok, at de nu
importerer dem fra udlandet. Hvis du spørger mig, så har mærsk mildt sagt
skidt i nælderne.

Henrik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-11-03 21:03

> Mærsk er et firma, som man enten hader eller elsker.

Kan ikke være mere enig.

> [...]
> importerer dem fra udlandet. Hvis du spørger mig, så har mærsk mildt sagt

og da du så pænt har påpeget det for hele den danske befolkning,
så tror jeg ikke du skal gøre dig håb om ansættelse der.
Men ud fra dit indlæg, tror jeg heller ikke du drømmer om det.
Det er ikke et foretagende der glemmer hurtigt.......

Just my 2-cent

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-11-03 21:08

On Tue, 25 Nov 2003 21:03:16 +0100, "Uffe Bærentsen"

ROFL - fremragende kommentar

/Mogens

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 25-11-03 21:36

> [...]
> Men ud fra dit indlæg, tror jeg heller ikke du drømmer om det.
> Det er ikke et foretagende der glemmer hurtigt.......

Tja, jeg har ikke skrevet noget jeg ikke har læst i fagpressen. Så man kan
vist diskutere hvorvidt jeg har påpeget en masse man ikke allerede kan læse
sig frem til mange andre steder. Men, ja, jeg har da udbredt det herinde.
Det kan måske nok betegnes som være at udbrede infoen til personer der
ellers ikke ville vide det.

Er blot lidt bitter over at blive "udkonkurreret på forhånd" af udenlandsk
arbejdskraft alene pga en politisk beslutning.
Men lad det nu ligge. Det er offtopic så det basker.

Mvh
Henrik

Fra : Vestman

Dato : 23-11-03 01:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Ja den er sq flot/gennemført, han har fået et ret sejt look ud af det,
synes
> jeg.

Nåe, ja - det er jo et spørgsmål om smag. Jeg så hellere den så sådan ud med
samme teknik:
http://www.jon-erik.com/240/245-046.jpg

- eller endu bedre:
http://hjem.get2net.dk/policeshooting/ny_side_106.htm

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 10:14

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nåe, ja - det er jo et spørgsmål om smag. Jeg så hellere den så sådan ud
> [...]

der er nok nogen, der vil få sig en overraskelse...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 10:41

> Nåe, ja - det er jo et spørgsmål om smag. Jeg så hellere
> den så sådan ud med samme teknik:
> http://www.jon-erik.com/240/245-046.jpg

Personligt synes jeg nu den stylede slår denne med flere længder, men som du
selv siger, så er det jo et spørgsmål om smag.

> - eller endu bedre:
> http://hjem.get2net.dk/policeshooting/ny_side_106.htm

Uha, den har jeg aldrig brudt mig om synet af