/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
? om Golf II
Fra : Gert


Dato : 22-11-03 18:04

hej i gruppen

som nogen her inde nok ved, har jeg en ældre Golf II 1,8 1986.

maskinen i den er efterhånden ved at være "godt brugt"
så jeg leder efter en bil der egner sig som donor til den gamle "tøs"
jeg er så faldet over den her hos en forhandler
der er andet godt kræs på den bil som jeg godt kunne bruge og prisen er også
ok

"VW Golf 1,8 i CL Bistro
1987, 14" alu., GTI sæder, import 03, pæn og velkør. uden syn og afgift"

men "problemet" er at det jo er en " I " motor der ligger i forhandlerbilen
og min egen maskine er med almindelig karburator.

mit spørgsmål er som følger:

hvad slags " I " maskine ligger der mon i Bistroen ?
og må jeg uden problemer putte den over i min ?
(tænker lovmæssigt)


--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller
Golf II 1,8 1986. Volvo BM 425
Ford Taunus P7 17M V4 1971
www.lynghoy.dk
www.fordp7-bornholm.dk



 
 
Kim Lehmann Poulsen (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Lehmann Poulsen


Dato : 22-11-03 18:11

> mit spørgsmål er som følger:
>
> hvad slags " I " maskine ligger der mon i Bistroen ?
> og må jeg uden problemer putte den over i min ?
> (tænker lovmæssigt)


rent lovmæssigt må du gerne lægge din i, da det er hk det kommer an på, og
den skulle også gerne have 90 hk ligesom din, såvidt så godt

men en anden ting er at med den nye motor skal du garanteret til at bygge
noget ledningsnet over også.

en 3. ting er at visse golf 2'ere 1.8 som er importeret er med ægte gti
indsprøjtning. Om det gør det sværre eller lettere at bygge over i din ved
jeg så ikke.

Men det skulle være ret nemt at se om det er det ene eller det andet.

En almindelig i'er er så vidt jeg husker en elektronisk styret kaburator med
en enkelt fælles dyse, det der hedder monopoint indsprøjtning.

Held og lykke med projektet

Mvh Kim Lehmann Poulsen

(som har bygget en golf 1 1.6 med kabonade om til en 1.8 gti )



Gert (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 22-11-03 18:34


"Kim Lehmann Poulsen" <klpFJERNDETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3NMvb.6256$_N5.741@news.get2net.dk...
> > mit spørgsmål er som følger:
> >
> > hvad slags " I " maskine ligger der mon i Bistroen ?
> > og må jeg uden problemer putte den over i min ?
> > (tænker lovmæssigt)
>
>
> rent lovmæssigt må du gerne lægge din i, da det er hk det kommer an på, og
> den skulle også gerne have 90 hk ligesom din, såvidt så godt

ok tak for den, det var jo lige det svar jeg håbede på


>
> men en anden ting er at med den nye motor skal du garanteret til at bygge
> noget ledningsnet over også.
>
> en 3. ting er at visse golf 2'ere 1.8 som er importeret er med ægte gti
> indsprøjtning. Om det gør det sværre eller lettere at bygge over i din ved
> jeg så ikke.

det mekaniske i at skulle putte det over er jeg ikke bange for
det skal nok lykkedes om det så skal 2-3-10 dage


>
> Men det skulle være ret nemt at se om det er det ene eller det andet.

mja det er jo så lige det, jeg har endnu ikke været ude og se på bilen, der
er nemli lige den lille detalje
at den står på nord fyn og jeg bor på Bornholm. så man tuller jo ik bare
lige ned og kigger
men regner med at kontakte forhandler i løbet af næste uge
for at høre nærmere

>
> En almindelig i'er er så vidt jeg husker en elektronisk styret kaburator
med
> en enkelt fælles dyse, det der hedder monopoint indsprøjtning.
>
> Held og lykke med projektet

takker


--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller
Golf II 1,8 1986. Volvo BM 425
Ford Taunus P7 17M V4 1971
www.lynghoy.dk
www.fordp7-bornholm.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408695
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste