VW T-4 Bremser. Råd søges
Fra : Lars

Dato : 22-11-03 13:59

Hej Gruppe
Er der en der kan hjælpe en begynder ud i VW transporter. Bilen (årgang
1997) er nyindkøbt, er nysynet og jeg er ganske godt tilfreds med den.
Men, den har en lyd jeg ikke rigtig synes om. Når jeg trykker på
bremsepedalen "suser" det. Og når jeg slipper bremsepedalen igen "suser" det
med en lidt anden lyd. Denne susen er der også under kørslen, til jeg er
kommet op i hastighed.
Det virker som der slipper luft ud et eller andet sted.Men hvad pokker er
det? Jeg gætter selv på at det har noget med bremseforstærkeren at gøre, men
skal det suse sådan, eller er der tale om en utæthed et eller andet sted i
systemet?
Det høres tydeligt fra føresædet, men ikke uden for, heller ikke når man
åbner til motrorummet.
Er der nogen der kan fortælle mig noget, vil jeg blive glad. På forhånd tak.

Venlig hilsen
Lars

Fra : martin pedersen

Dato : 29-11-03 15:25

"Lars" <mailto:rbk@os.dk> skrev i en meddelelse
"VW T-4 Bremser. Råd søges"

> [...]
> Lars
>

> det er formentlig vacuumslangen op til din bremseforstærker, og jeg vil anbefale
dig at du får den skiftet hurtigst muligt da den er med til at forstærke bremse
effekten, din pedal bliver muligvis osse meget hård allerede efter et tryk....
med venlig hilsen
martin pedersen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.41.27.226)