Bilsyn, "Fragen" :)
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 11:41

Grundlag for nednestående ? er: www.bilsyn.dk

Udstødningssystem:
"Vi kontrollerer, om udstødningssystemet er tæt, og om det er korrekt
fastgjort"

Red.: Fair nok

"Endvidere er det et krav, at udstødningsgassen ikke udledes til højre
for bilen af hensyn til cyklister og fodgængere"

Red.: Hvad gør man så med biler, hvor udstødningen kommer ud i begge
sider?

"Et utæt udstødningssysten kan bevirke, at der trænger kulilte
(livsfarligt) ind i bilen, og at bilen afgiver unødig støj"

Red.: Jow, jow - men hvor _meget_ støj?

"På indkaldelsen har vi foreslået dato og tidspunkt for synet samt et
synssted"

Red.: Gør SBI stadig dette - reservere en tid, som står på
indkaldelsen?

/Mogens

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-11-03 11:51

> [...]
> for bilen af hensyn til cyklister og fodgængere"
>
> Red.: Hvad gør man så med biler, hvor udstødningen kommer ud i begge

No problemos - Polle ...

Den må gerne have afgang i højre side hvis bare den peger lige bagud
eller ned i jorden.

> "Et utæt udstødningssysten kan bevirke, at der trænger kulilte
> (livsfarligt) ind i bilen, og at bilen afgiver unødig støj"
>
> Red.: Jow, jow - men hvor _meget_ støj?

fremgår af "Foreskrift for motorkøretøjer"

> "På indkaldelsen har vi foreslået dato og tidspunkt for synet samt et
> synssted"
>
> Red.: Gør SBI stadig dette - reservere en tid, som står på
> indkaldelsen?

Jepz.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-11-03 11:53

Hej!

"Brian Sørup" wrote:

> No problemos - Polle ...
>
> Den må gerne have afgang i højre side hvis bare den peger lige bagud
> eller ned i jorden.

Det er ellers ærgeligt. Det ser porno ud når udstødningen stikker ud i begge
sider inden baghjulene :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som er lidt ærgelig over, at Mogens ikke kommer til
Birkerød og giver en lånt lånetur i en Camaro )

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-11-03 11:59

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Det er ellers ærgeligt. Det ser porno ud når udstødningen stikker ud i begge
>sider inden baghjulene :)

Du ser for meget fjernsyn ;)

(Så du hans gamle motorcykel ? ..... fnis)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-11-03 12:51

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Du ser for meget fjernsyn ;)

:)

> (Så du hans gamle motorcykel ? ..... fnis)

Erhmmm, hvems? Jeg er vist ikke heelt med...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 12:00

On Sat, 22 Nov 2003 11:53:00 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>fremgår af "Foreskrift for motorkøretøjer"

:)

>Jepz.

Nope (fortæller spørgeren mig, når han kigger på sin seddel...)
Men mon den er skjult i databasen, så man skal logge på?
(næppe...)

>Det er ellers ærgeligt. Det ser porno ud når udstødningen stikker ud i begge
>sider inden baghjulene :)

Tja' - en amerikaner skal ha' 2 "håndtag" bagud, IMO..

/Mogens

Fra : hanzen

Dato : 22-11-03 12:38

> :)

> Nope (fortæller spørgeren mig, når han kigger på sin seddel...)
> Men mon den er skjult i databasen, så man skal logge på?
> (næppe...)

Jepper, det står ihvert fald på den jeg fik for en uge siden.
--
hilzen
Hanzen

I går var i dag i morgen.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 13:05

On Sat, 22 Nov 2003 12:38:04 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
wrote:

>Jepper, det står ihvert fald på den jeg fik for en uge siden.

Okay - sådan lige ud af landevejen?
Der står ikke noget på spørgerens...

/Mogens

Fra : hanzen

Dato : 22-11-03 13:58

> Okay - sådan lige ud af landevejen?
> Der står ikke noget på spørgerens...
>

> /Mogens

På min indkaldelse står der et stykke nede på siden

Forslaget bortfalder hvis det ikke er godkendt inden den........

Forslag: Onsdag 7 januar 2004 kl 08:10

Forslag Statens Bilinspektion
Gade
By

ca sådan ser det ud.

--
hilzen
hanzen

Hvorfor hedder det rødgran når det burde hedde grøngran?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 14:54

On Sat, 22 Nov 2003 13:57:32 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
wrote:

>På min indkaldelse står der et stykke nede på siden
>Forslaget bortfalder hvis det ikke er godkendt inden den........
> [...]

Mystisk - dét er tilsyneladende udeladt på denne...

Man må jo så selv skulle ringe ind og booke vha. bookingnr. og
kontrolkode. Der står iøvrigt noget om udebliverbetaling...

/Mogens

Fra : JBH

Dato : 22-11-03 17:29

Og man skal passe på hvad man foretager sig derinde. !!

En aften jeg sad ved PCén og skulle bugge en tid, kom jeg til at bestille en
til dagen efter (ja, sad lige og sov) Opdager med det samme fejlen, men kan
ikke afbestille uden gebyr, ikke engang en opringning 5 minutter efter,
direkte til det nummer man kan ringe til, hjalp "sådan er reglerne" var
svaret. Sur røv siger jeg bare.

Tror i øvrigt ikke opkrævningen var lovlig, men de har jo været så snu at
man ikke kan få bilen synet hvis gebyret ikke betales

mvh
JBH

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-11-03 16:50

Mogens Knudsen wrote:

> Nope (fortæller spørgeren mig, når han kigger på sin seddel...)
> Men mon den er skjult i databasen, så man skal logge på?
> (næppe...)

På min indkaldelse har de foreslået en tid, som jeg inden en
deadline skal ringe og bekræfte hvis jeg ønsker at beholde den. De
har altså reserveret en tid, men reservationen bortfalder hvis jeg
ikke gør noget..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 21:16

On Sat, 22 Nov 2003 16:49:38 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>deadline skal ringe og bekræfte hvis jeg ønsker at beholde den.
>De har altså reserveret en tid, men reservationen bortfalder

Møstisk at denne er anderledes. Der må nok ringes mandag...

/Mogens

Fra : Leon \(4220\)

Dato : 22-11-03 22:28

<snip>

Her tænkes på udstødinger ala sidepipes med afgang før baghjulet og alm
udstødninger med afgange til højre.
"fri varme rør og afgang på højre side ist verboten" ligeledes er
udstødninger over 3.5" da deres udsuger eller ikke kan komme på.... *ggg*
har prøvet det, de bliver "gnavne"

-Leon