> > Iøvrigt har jeg siden januar 1995 ialt kostet 1 reparation à 2600
> kr.(defekt
> > gasspjældshus) på 3 nye VW'ere (2 x golf + Bora).
> > Der har i det hele taget været minimalt med reparationer i
> garantiperioden:
> > Bundstykke i tændingslås (Golf III), Blow off ventil, pakdåse ved
> trækaksel
> > (Golf IV) 2x5 tændspoler og 2 lambdasonder (Bora).
>
> Det er såmænd ikke for at håne, men hvis det hele er så godt, kunne man så
> ikke ligeså godt give en garanti ? Synes du ikke, at ovenstående
> reparationer er meget ?
Ikke over en 8 årig periode, jeg tror endda at jeg selv ødelagde bundstykket
i Golf III eren. ifbm. montering af en forstærker.
De irriterre mig selvfølgeligt at min lambdasonde er skiftet 2 gange på tre
år, det tegner jo ikke godt.
Anden gang jeg fik skiftet tændspoler var en forebyggende aktion fra
Volkswagen side, måske var de aldrig brændt af, hvem ved ?
Da jeg kørte Citroën måtte jeg rive mindst en dag om måneden ud af
kalenderen til reparationer, jeg har slet ikke overblik over de fejl der var
på bilerne, 3 stk i alt fra 1990-1995 for slet ikke at tale om
omkostningerne. Samme sekund en Citroën udløber af garanti er mand på egen
hånd (økonomisk) det måtte jeg erkende med den sidste en Citroën ZX 16V. Den
kostede i det andet år ca. 16.000 at holde kørende. Så var jeg færdig med
Citropling.
Lidt synd at de ved Citroën har den holdning for deres biler kører virkeligt
godt.
> > Så efter jeg i 95 skiftede fra Citroen er jeg blevet en gladere (og
rigere
> > mand).
>
> Der kan du bare se
Se hvad ?
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk