"Kasper Hansen" <kasper_fjerndette@h-hansen.dk> skrev i en
meddelelse
news:3fb0c97a$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jeg har efterhånden kigget lidt efter sådan en Galant fra
> >93 i prisklassen 45-50.000. "Problemet" ved disse er dog
> bare at de alle sammen har gået 180.000 km eller derover,
> hvilket jeg godt ved er en del. Heldigvis kan jeg da også
> se at enkelte har gået så langt som 350.000, hvilket må
> være et godt tegn. Jeg har dog set på enkelte biler at
> der står at de har fået en motorrenovation. Hvad går
> sådan en ud på? skiller man hele lortet ad, og renser det
> hele, eller hvad sker der? (og hvad koster det?)
En motorrenovering (i min bog) løber hurtigt op i noget mere end 10000,- kr.
(afhængigt af bilmærke/motortype)
Det indebærer så også en total adskillelse, opboring, nye lejer, stempler +
ringe, kæde/tandrem + strammer, evt. ny/omb/renovering af oliepumpe,
renovering af topstykke o.s.v.
Men jeg har set eksempler på at f.eks. en ny toppakning bliver kaldt for en
motorrenovering.
--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere - opdateret 5/11-03