ulykkes statistik?
Fra : Anders Houmark

Dato : 16-04-01 10:52

Hejsa..

jeg sad under påskemiddagen igår med familie og snakkede.. snakken faldt på
biler osv, og jeg sagde at jeg egentlig gerne ville have en motorcykel... Så
kom der selvfølgelig de omsorgsfulde forældre og sagde "uh det er vi ikke
glade for, der er jo så mange som kommer til skade og kører sig selv ihjæl
på sådan nogle maskiner" og min fars forældre synes heller ikke det var en
så fed idé..

Så kom vi selvfølgelig op og diskutere, og jeg sagde at de fleste folk som
som kørte galt, der var det deres egen skyld, f.eks. folk som kører for
stærkt hvor de ikke kender vejen osv.. Men vi blev også enige om at man jo
ikke kan gøre for at der kommer en person i en madkasse og banker ind i én.

Men så tænkte jeg på om der var nogle af jer der kendte til nogle
statistikker eller oversigter, så jeg kan se hvor slemt det egentlig står
til?
statistikkerne må gerne indeholde noget om motorcykler set i forhold til
biler..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Amar'kaneren

Dato : 16-04-01 16:20

Der er en del statistiker som viser at det er farligere at køre mc end bil ,
MEN disse statistikker tager ikke højde for at bilisterne er spredt over en
stor aldersgruppe, men mc'ister har mange unge kørere, samt at bil kører man
ofte af nød, men mc kører man for sjov.

Hvis du lavede en statistik over unge mellem 18 og 25, og hvor man kun ser
på dem der kører for sjov, så tror jeg der er ligemange ulykker på mc som i
bil.

Min private statistik siger at det er sgu farligt at leve, og især hvis man
også vil ha det sjovt, men igen , er det ikke netop meningen med livet ? At
ha' det sjov ?

Hilsen Amarkaneren

Anders Houmark <alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PdzC6.43771$o4.3359207@news010.worldonline.dk...

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-04-01 23:17

Amar'kaneren skrev i meddelelsen ...

tak for ordene.. kig nedenunder også

>Min private statistik siger at det er sgu farligt at leve, og især hvis man
>også vil ha det sjovt, men igen , er det ikke netop meningen med livet ? At
>ha' det sjov ?

prøv at vær' 18 år og skulle forklare dine forældre det.. puh :)

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-04-01 16:43

Motorcykelbranchens Landsforbund har netop udgivet statistikker for år 2000.
Kan købes hos DMC for 80,-
Mon ikke der findes en tilsvarende for biler, så du kan sammenligne.
Jeg syntes for øvrigt det er flotte tal for os MC'ister.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-04-01 22:54

Du kan finde noget statistik i denne rapport: Risiko i trafikken for
udvalgte transportmidler i 1996 (kan downloades fra
http://www.rft.dk/under1/rapp.htm#Rapporter) Denne rapport ville jeg ikke
vise min familie. I stedet for kan du vise dette referat fra Folketinget:
http://www.folketinget.dk/Samling/19991/beslutningsforslag_som_fremsat/B107.
htm.

Jeg ved ikke om det står til troende, men det ser i hvert fald bedre ud.

m.v.h.
Henning

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-04-01 23:15

On Mon, 16 Apr 2001 11:51:42 +0200, "Anders Houmark"
<alfaman@mobilixnetNOSPAM.dk> wrote:

Hej Anders.

> [...]
>til?
>statistikkerne må gerne indeholde noget om motorcykler set i forhold til

Prøv at kigger her: http://www.faerdselssikkerhed.dk/index2.htm
Og tallene for MC er faktisk meget pæne set i forhold til antallet af
køretøjer indregistreret (ca. 65.000) og set i forhold til andre
transportmidler, men desværre stadig højere end vi godt kunne tænke
os.
Knallerterne er repræsenteret med nogle temmelig alarmerende tal i
forhold, for slet ikke at tale om cyklisterne.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-04-01 23:18

Anders Houmark skrev i meddelelsen ...
>Hejsa..

tak for hjælpen til alle sammen :).. skal lige kontrollere de links når jeg
engang kommer hjem imorgen :)

--
Mvh Anders Houmark