Vandtætte støvler og handsker ?
Fra : anders majland

Dato : 20-11-03 21:14

Findes der noget der er helt vandtæt ? også efter 2 timer i silende
regn ?

pt klarer jeg mig med at have ekstra handsker med så jeg kan skifte, men
det kniver med pladsen til ekstra tørre støvler.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-11-03 21:22

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Findes der noget der er helt vandtæt ? også efter 2 timer i silende
> regn ?

Noget der står GoreTex eller SympaTex på. Sidste efterår kørte jeg fra
Nordvestjylland til København i øsende regnvejr. Mit Shoei MC-tøj med
SympaTex holdt helt tørt.

.... vær dog forberedt på at den slags ikke er hamrende billigt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : anders majland

Dato : 21-11-03 12:17

> Noget der står GoreTex eller SympaTex på. Sidste efterår kørte jeg fra
> Nordvestjylland til København i øsende regnvejr. Mit Shoei MC-tøj med
> SympaTex holdt helt tørt.

Var det kun tøjet eller også støvler/handsker ?

Mit Rukka holder også fint tørt, men jeg har ikke fundet de rigtige
støvler handsker endnu.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-11-03 19:34

> Var det kun tøjet eller også støvler/handsker ?

Jeg havde desværre ikke købt rigtige støvler og handsker dengang. Jeg
kørte med et par godt forede gummistøvler og nogle
skihandsker. Støvlerne holdt tørre, men handskerne gjorde ikke - jeg
havde temmelig kolde fingre :-\

Siden har jeg købt både handsker og støvler, men jeg har (heldigvis?)
ikke testet det under helt så ekstreme forhold endnu. Begge dele har
dog holdt fint tørt under ture på en time i meget regn. Jeg har ikke
prøvet længere ture i regnvejr med dem.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Bjørn S

Dato : 20-11-03 21:34

"anders majland" skrev
> Findes der noget der er helt vandtæt ? også efter 2 timer i silende
> regn ?

Jeg har nogle Daytona Roadstar GTX støvle i skind/GoreTex som fungerer fint
i 1 time, i det mindste.
Gav ca. 1400 for dem hos Louis sidst år.
Ulæmpen er hvis ikke dit tøj kan komme ud over støvlerne, så har du en
regnfanger.

Held har GoreTex handsker, sæt her hjemme til ca kr. 1000, men har ingen
erfaring med kvaliteten.

--
/Bjørn

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-11-03 22:17

Bjørn S wrote:
> Jeg har nogle Daytona Roadstar GTX støvle i skind/GoreTex som
> fungerer fint i 1 time, i det mindste.
> Gav ca. 1400 for dem hos Louis sidst år.

Har støvler magen til og de holder fødderne tørre Århus-Kbh. (3 timer) i
silende regn.

> Ulæmpen er hvis ikke dit tøj kan komme ud over støvlerne, så har du en
> regnfanger.

Har kørt i regn med skindtøj i ½ time, hvor bukserne var stukket ned mellem
de 2 lag støvle i skaftet, og fuserne var tørre

Allan Bojesen

Fra : hms

Dato : 20-11-03 21:51

Hej.

Købte DAYTONA JOURNEY GTX , hos Louis.

Kørte i regnvej ca.300 km her i sommer på vej til Holland.

Holdt helt tørt.

Desværre hold mine IXS-Stellar handsker overhovedet ikke vand ude trods
GoreTex !

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Dammand

Dato : 20-11-03 22:25

Har et par Daytona Goretex, og har aldrig haft våde eller fugtige fødder.

Skal ud og finde bukser med goretex.

Mogens
TA

Fra : Gert Schlæger

Dato : 21-11-03 09:38

anders majland wrote:

> [...]

> pt klarer jeg mig med at have ekstra handsker med så jeg kan skifte, men
> det kniver med pladsen til ekstra tørre støvler.

Jeg har IXS handsker med Gore-tex, og de har holdt mine fingre tørre i det
mest afskyelige vejr. Jeg købte dem som et rigtig godt tilbud for 500 kr.
Husk dog at de skal INDEN i ærmerne - ellers løber vandet ind i handskerne
(erfaring).

Mvh Schlaeger

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-11-03 11:11

havde et par gamle ixs støvler med goretex, de holdt tæt....hele dagen,
brugte dem ofte som gummistøvler....generelt har jeg ikke været skuffet over
produkter med goretex, hvorimod finetex, sympatex og hvad de ellers hedder
syntes jeg alle har lækket....

Læderdragt, smurt i mink fedt eller rigtig læder olie, de holder altså også
tør ganske længe, så længe man husker at smørre syninger og samlinger godt,
og jævnligt vedlige holder sin dragt (2-3 gange på en sæson).

jeg bruger læderdragt+1 piece regndragt, det er sikkerst, holder vandet væk,
og støvlerne er uden membran men har fået godt med fedt, så de holder tørt i
timevis !

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 11:14

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bpj7au$978$2@sunsite.dk...
> Findes der noget der er helt vandtæt ? også efter 2 timer i silende
> regn ?

Hmm... jeg har et sæt overtrækshandsker og overtræksstøvler fra IXS med
gummibelagt yderside. De er 100% vandtætte og fylder stort set ingenting.
Kostede ca. 200 kr pr sæt.

Handskerne er af luffetypen, som tages ud over dine normale handsker.

Overtræksstøvlerne knappes uden om dine egne støvler (der er "hul" i
bunden).

Hilsen
Biker-Torben®

www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=154
www.mc-rejser.dk

Fra : anders majland

Dato : 21-11-03 13:37

Daytona GoreTex er vist svaret på støvler og så ixs goretex eller
overtrækshandsker... (Eller styrluffer

Da jeg var værnpligtig havde vi også nogle "abc" overtræksstøvler - det
var bare noget lort at få af og på ...

Fra : Bjørn S

Dato : 21-11-03 18:27

"anders majland" skrev
> Daytona GoreTex er vist svaret på støvler og så ixs goretex eller
> overtrækshandsker... (Eller styrluffer

Jeg tror ikke du går helt galt i byen med støvlerne De vandt en eller
anden test i et ældre nummer af Bike også, bl.a på grund af regntæthed, men
er også mange andre steder kåret som nogle af de bedste.
Louis har fornuftige priser på GoreTex handsker, bl.a af mærket Held, f.eks
20102309 til 64 Euro. IXS har jeg ikke fundet online på "lavprissteder",
men listeprisen her hjemme ligger på mellem kr. 600-1000 sådan ca.

--
/Bjørn