/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Pris på gammelt brugt mc i DE
Fra : Wheeler


Dato : 18-11-03 23:18

Er på udkig efter en kawazaki 1000 R (primo 80'er model)...

Hvordan kan det egentlig være, at prislejet på denne model er så relativt
højt i DE ( ca. 1.700 euro og opefter for et velholdt eksemplar med ca. 50
K på klokken)...

Jeg havde et tilsvarende "problem", da jeg skulle finde en gl. CB 500
(1977) - denne kunne heller ikke erhverves for under 1.000 euro

Er der gået rent (tysk) nostalgi i visse modeller af velholdte japanske
70'er og 80'er modeller?
(en gs 400 kan dog stadig fåes for et par hundrede euro)

Jeg har for øvrigt undret mig over det masive fremmøde af tyskere på diverse
bil/ms-stumpemarkeder i DK =



 
 
Hekto (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-11-03 23:45

In article <8Uwub.7917$zl.7165@news.get2net.dk>, Wheeler says...
> Hvordan kan det egentlig være, at prislejet på denne model er så relativt
> højt i DE ( ca. 1.700 euro og opefter for et velholdt eksemplar med ca. 50
> K på klokken)...
>
Tyskerne har en lidt anderledes MC-smag end vi.

Yamaha SR500/SRX600 og Honda GB/XBR og andre eencylindrede er i høj
kurs. Suzuki LS650 findes i stort tal, omend til rimelige priser.
Ældre Ducati'er går for svimlende summer, som nogen gange tangerer
priserne herhjemme, selvom der ikke er afgift på.

Så hvis man har 'sammenfaldende' interesser med tyskerne, er der ikke
særligt mange gode tilbud, selv om standen og km-tallet ofte er li den
bedre ende.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-11-03 17:06


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a24bf3f23230e019899db@news.tele.dk...
> In article <8Uwub.7917$zl.7165@news.get2net.dk>, Wheeler says...
> > Hvordan kan det egentlig være, at prislejet på denne model er så
relativt
> > højt i DE ( ca. 1.700 euro og opefter for et velholdt eksemplar med ca.
50
> > K på klokken)...
> >
> Tyskerne har en lidt anderledes MC-smag end vi.
> Yamaha SR500/SRX600 og Honda GB/XBR og andre eencylindrede er i høj
> kurs.
> Ældre Ducati'er går for svimlende summer, som nogen gange tangerer
> priserne herhjemme, selvom der ikke er afgift på.

Kardantrækkere er ligeledes populære (=højere brugtprisleje), formentlig som
en afsmitning af at hjemme-mærket: BMW naturligvis er populært, hvorved alle
andre kardanslæbere trækkes med op i brugsværdi :-/

Derved at motorcykler generelt afskrives med den fart de gør, vil
semi-klassikere forlængst have været skrottet som ubrugeligt lort og derfor
forekomme i et begrænset antal når folket (gen)fattes interesse for disse.
Stik modsat her i landet, hvor der p.g.a. såvel ny som brugt -prislejet
er et forholdsvis større antal 70'er-cykler, som er blevet holdt igang som
brugsmaskiner helt op til idag.
Da disse først nu er begyndt at få prædikatet "gammelt lort" herhjemme,
ramler denne opattelse sammen med tyskernes vilje til at genfinde de glemte
70'er-modeller og det kan ikke mindst ses ud af prislejet!
På den anden side så er brugt-afgiften for disse modeller, styret af det for
tiden lave brugtprisleje, hvorved import+indreg. vil kunne gøres til en pris
som godt kan forsvares - ihvertfald af entusiaster!

Det er faldet mig for øje at der faktisk er en række modeller som er på vej
ud i samme glemsel, og dém kan man derved gøre en fornuftig handel omkring
nu, for allerede om føje år at være på forkant ned "neo-neo klassikerne" -
VFR1000R er én af dem; men man skal altså være lidt Honda-ramt for at
forælske sig i sådan en lang og gumpetung 1000'er med færre Hk's end en
moderne 600'er. men det er jo netop deri at hunden ligger begravet :-|
GPZ900R og den første GSXR750 er ligeledes på grænsen :-/

1000R'en (á "Eddie Lawson spec.") er en særmodel (bl.a. ligesom de senere
VFR750 RC30'ere), som der altid har været yndere af, både herhjemme og syd
for grænsen og dét sætter jo sit præg på prislejet
At de senere kawa'er på det nærmeste er rendyrkede replica'er af dén, gør
den jo heller ikke mindre eftertragtet :-/

--
Armand.





Richard (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 19-11-03 17:37

Armand wrote:

> Det er faldet mig for øje at der faktisk er en række modeller som er på vej
> ud i samme glemsel, og dém kan man derved gøre en fornuftig handel omkring
> nu, for allerede om føje år at være på forkant ned "neo-neo klassikerne" -
> VFR1000R er én af dem; men man skal altså være lidt Honda-ramt for at
> forælske sig i sådan en lang og gumpetung 1000'er med færre Hk's end en
> moderne 600'er.

Ellers enig i dine betragninger; men hvor mange af årets 600 overgår
VF1000R's 122hp@10.000RPM?? - for det er vel få, der lader sig nøje med
en evt. droslet tysk 100 hk-udgave, eller hur

Var det ikke for kædetrækket, kunne jeg da godt falde for en VF1000FII;
men vil alligevel hellere finde en VF1100S med kåbe

Iøvrigt er længden en af de store plusser ved disse cykler - absolut en
fordel til mc'er beregnet til langturskørsel IMHO...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Armand (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-11-03 22:25


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bpg67g$rtj$1@sunsite.dk...
> Armand wrote:
>
> > Det er faldet mig for øje at der faktisk er en række modeller som er på
vej
> > ud i samme glemsel, og dém kan man derved gøre en fornuftig handel
omkring
> > nu, for allerede om føje år at være på forkant ned "neo-neo
klassikerne" -
> > VFR1000R er én af dem; men man skal altså være lidt Honda-ramt for at
> > forælske sig i sådan en lang og gumpetung 1000'er med færre Hk's end en
> > moderne 600'er.
>
> Ellers enig i dine betragninger.......... Iøvrigt er længden en af de
store plusser ved
> disse cykler - absolut en fordel til mc'er beregnet til langturskørsel
IMHO...

Givetvis! Ligesom det gør sig gældende for vægten!
1000R'eren har jeg haft en tilbagevendende tiltrækning omkring: man burde
købe sig en afgiftsfri og stille på loftet i 15 års tid; men så igen: Det er
sågu' da blot et skrummel :-/
For typisk ejeren af en Bol d'Or eller Super Bol d'Or, som blev den sidste
motorcykel før "de tre V'er", vil datidens superbike nok ligge tungt på
ønskesedlen (en hel stribe af mine tidligere klubkammerater fra omkring '80
har fået sig en motorcykel igen, og på samme måde har de tre af dem fået sig
en CBX1000, som var toppen af poppen dengang!); men for mit vedkommende
valgte
jeg, i VF1000R's samtid, at anskaffe en 900 Ninja (Honda-hader(tm) som jeg
er), og det kan da godt være at jeg engang når jeg ikke længere kan tygge
smør bliver nostalgisk omkring dén :-/

--
Armand.





Richard (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 19-11-03 00:06

Wheeler wrote:

> Hvordan kan det egentlig være, at prislejet på denne model er så relativt
> højt i DE ( ca. 1.700 euro og opefter for et velholdt eksemplar med ca. 50
> K på klokken)...

Det er nok som du selv siger grundet nostalgien...

En anden leverandør af pæne ældre japanercykler er det finske firma
www.japsirauta.fi - prøv evt. at se der, cyklerne sælges formentlig også
uden finsk reg.afgift, hentet rundt omkring i verden. Behøver dog ikke
være billige af den grund :-9

- "rauta" er iøvrigt finsk for jern, japsi kan du nok selv oversætte

> Jeg har for øvrigt undret mig over det masive fremmøde af tyskere på diverse
> bil/ms-stumpemarkeder i DK =

De har vist i stigende omfang opdaget, at de har noget, der kan sælges
som guld her i landet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Eg Egemarke (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 19-11-03 11:20

Hej måske har jeg en Mc der ku passe, da jeg skal til at "Øvningskøre" med
den frække (kæresten) og skal til at hive en masse kilometer hjem i det
svenske, vil jeg hellere have noget mindre der ku passe bedre i størrelse
og kubik med Frk´ens Mc derfor kunne jeg være interesseret i at sælge til
en fornuftig pris ( den diskutere vi når du har set den IRL/prøvet mm)

Du kan se mere her:

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


MvH Eg

Ps gerne svar på Mail osse selvom det er helt ved siden af !!




Wheeler (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 19-11-03 12:05

Eg Egemarke wrote:


derfor kunne jeg være interesseret i at sælge til en fornuftig pris ( den
diskutere vi når du har set den IRL/prøvet mm)

> Du kan se mere her:

> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


[KLIP]

Desværre...man tak for tilbuddet
Det skal være en 1000 R og uden kardan (genopbygningsprojekt)

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409243
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste