hva satan er nu det... hjulet er ikke rund~
Fra : Moller

Dato : 17-11-03 17:09

Heysa,

Efter jeg har fået BT-45 bag på MZ'en har jeg haft drøn svært ved at få
hjulet til at være centreret ??? hva i H... gør jeg galt, når jeg drejer det
rundt kan jeg tydeligt se at det ligesom hopper når man kigger efter kanten
af dækket, når jeg kigger efter på fælgen er der ik noget problem ???

Samtidig med skiftede jeg til ny slange, kan det være den der er
problemet ??? eller er det dækket som der er noget galt med ???

VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-11-03 20:41

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Samtidig med skiftede jeg til ny slange, kan det være den der er
> problemet ??? eller er det dækket som der er noget galt med ???

Nu kender jeg intet til MC-hjul med slanger i, men på trædecykler, som
jeg har lidt mere erfaring med, kan man godt komme ud for at hjulet
ikke er rigtig rundt, hvis slangen ligger forkert.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Moller

Dato : 17-11-03 21:34

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Nu kender jeg intet til MC-hjul med slanger i, men på trædecykler, som
> jeg har lidt mere erfaring med, kan man godt komme ud for at hjulet
> ikke er rigtig rundt, hvis slangen ligger forkert.

Nu kan det godt være jeg spærg grante åndsvagt dumt.... men er der
omløbs retning på slanger også ???

VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-11-03 22:01

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Nu kan det godt være jeg spærg grante åndsvagt dumt.... men er der
> omløbs retning på slanger også ???

Ikke på cykelslanger, så det er der sikkert heller ikke på
MC-slanger. Omløbsretningen på dækket er vel også primært betinget af
mønsteret i dækket, og ikke så meget af hvordan luften fordeler sig
inden i.

Men prøv Kenneths trick. Det er også sådan man gør på cykler, dog kun
med en cykelpumpe eller lignende. Med en muggert ville man sikkert slå
hele hjulet skævt :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 21:35

> [...]
>
> Samtidig med skiftede jeg til ny slange, kan det være den der er
> problemet ??? eller er det dækket som der er noget galt med ???

Luk det meste luft, så dækket bliver blødt, slå på dækket med en muggert
eller vandrør (ell. lign) hele vejen rundt et par gange, og luk luft i
igen.

Slange-dæk er jo ikke så overbevisende i deres "POP!!" som slangeløse,
så det sidder nok bare ikke helt på plads.

mvh
Kenneth S

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-11-03 22:02

> [...]
>
> Slange-dæk er jo ikke så overbevisende i deres "POP!!" som slangeløse,
> så det sidder nok bare ikke helt på plads.

Det kan også være at dækfedt ville hjælpe. Ud med luften, smøre, pump op
over normaltryk, ned igen, og dækket er rundt. Har du ikke andet, kan
opvaskemiddel +50% vand gøre det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Moller

Dato : 17-11-03 22:16

hmmmm, lyder som en let og elegant løsning :) der er til at overkomme.

Yepsen, det opdagede jeg denne gang :( sjovt nok har jeg ikke oplevet
det problem før nu, men en gang skal jo være det første :)

> Det kan også være at dækfedt ville hjælpe. Ud med luften, smøre, pump op
> over normaltryk, ned igen, og dækket er rundt. Har du ikke andet, kan
> opvaskemiddel +50% vand gøre det.

Dækket fik rigeligt med dækfedt, jeg afmontere det og gav det ekstra
fedt da jeg opdagde det under afbalanceringen, men jeg syntes ikke
resultatet endte helt tilfreds stillende, så nu må jeg vil bare til den igen
:(

hmmm, tror lige jeg bestiller nogen nye hjul lejer til den nu jeg skal
ha hjulet af igen... dem der sider i knaser så højlydt, så mon ik der mistes
en del effect i dem :) hæhæ

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S byttes gerne lige over for en MuZ 1000 årgang 2003 :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-03 21:59

Moller wrote:
> [...]
> rundt kan jeg tydeligt se at det ligesom hopper når man kigger efter kanten
> af dækket, når jeg kigger efter på fælgen er der ik noget problem ???

Kan man mon benytte sig af 'pump til det siger plop'-tricket ligesom
med slangeløse dæk?

// Hans, der ofte har givet et dæk 80 psi før det skete..
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-11-03 22:02

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Kan man mon benytte sig af 'pump til det siger plop'-tricket ligesom
> med slangeløse dæk?

Det ville jeg ikke turde satse på. Jeg har dog aldrig prøvet.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-11-03 10:14

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in article
<slrnbridkj.rbn.haj@enterprise-server.dk>...

> Kan man mon benytte sig af 'pump til det siger plop'-tricket ligesom
> med slangeløse dæk?
>
> // Hans, der ofte har givet et dæk 80 psi før det skete..

Jo, det kan man godt. Med en sund og rask gummislange kan den godt tage
noget tryk.

S.

Fra : lange

Dato : 18-11-03 08:38

> [...]

> Samtidig med skiftede jeg til ny slange, kan det være den der er
> problemet ??? eller er det dækket som der er noget galt med ???

Jeg tror at det er din fælg der ikke er tilstrækkelig ren indvendigt, så
dækket bider i ujævnhedderne og ikke vil glide på plads. Så af med dækket
igen og rens fælgen ordentligt af. Sørg også for at smøre godt når du
monterer dækket igen.

Lange