Priser uden afgift
Fra : Jan Pedersen

Dato : 17-11-03 10:13

Hej.

Findes der et site, hvor jeg kan se motorcykel priserne uden afgift !!

På forhånd tak.

/jan

Fra : S.G

Dato : 17-11-03 11:11

www.mobile.de ?
eller er det nypriser på mc´er du taler om?

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 11:25

On Mon, 17 Nov 2003 11:10:34 +0100, "S.G"
<diller@333mbox301.get2net.dk> wrote:

>eller er det nypriser på mc´er du taler om?

Den kan man nu relativt nemt selv regne ud hvis man kender prisen med
afgift = vejl. udsalgspris :

Hvis prisen før pålagt reg.afgift men incl. moms kaldes X og prisen
med afgift for Y fås for X>13700 kr :

X = (Y+18150)/2.8 (råpris incl. moms)

og

X´ = X * 0.8 (råpris ex. moms)

Eks. Y=100.000 kr (FZS600 f.eks) giver

X = 42196 kr. og X´ = 33757 kr.

--
-Michael

Fra : Jan Pedersen

Dato : 17-11-03 12:26

Takker for de hurtige svar..

Det skal bruges til at regne ud, hvad jeg skal gi for en MC, og der efter
tage den med hjem til sverige.

/jan

Fra : PeterL

Dato : 17-11-03 14:36

Du kan ikke helt regne med den formel.

Jeg har været i samme situation, men priserne er dyere. jeg går ud fra at
det er fordi forhandlerne tager lidt mere avance hvis de skal sælge uden
afgift, men jeg ved det ikke.
Hvis (når) du ved hvilken model du vil have, så prøv at ringe til et par
forhandlere og hør deres pris.

-PeterL

Fra : MKS - 74

Dato : 17-11-03 14:49

On Mon, 17 Nov 2003 14:36:23 +0100, "PeterL" <overground@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>det er fordi forhandlerne tager lidt mere avance hvis de skal sælge uden

Det har de i hvert fald gjort før,det var dog en seriøs merpris der
var tale om,idet flere importører bl.a Yamaha p.g.a. den lave danske
råpris i forhold til udlandet forlangte 10.000 kr !! oveni råprisen,de
10.000 fik man så tilbage ved ind.reg af modellen i DK - Vistnok i
eklatant modstrid med EU-lovgivningen.Hvordan det forholder sig i dag
hvor de danske råpriser for mange cyklers vedkommende stærkt nærmer
sig f.eks UK-priser er jeg ikke helt klar over,ej heller om det er
lovligt at forlange et beløb (uanset størrelse) udover råprisen hvis
cyklen skal sælges uden afgift,man kan godt ha' sine tvivl der...

>Hvis (når) du ved hvilken model du vil have, så prøv at ringe til et par
>forhandlere og hør deres pris.

Og om de vil/kan eller må (for importøren),en dansk forhandler mistede
sidste år sit mærke-forhandlerskab fordi han solgte et restlager af
modeller han ikke kunne komme af med,videre uden afgift,der er flere
eks. på at forhandlerne/importørerne har været decideret uvillige til
at sælge uden afgift førhen - de cykler der udføres tjener de jo ikke
på i efterforløbet og det er det de lever af.

--
-Michael

Fra : Erik

Dato : 17-11-03 22:51

MKS - 74 wrote:

KLIP

> [...]
> at sælge uden afgift førhen - de cykler der udføres tjener de jo ikke
> på i efterforløbet og det er det de lever af.

Hvis nogen importør forhindrer/straffer en forhandler for at sælge til
udlandet, så kan det blive en særdelses bekostelig affære - det kan
Volkswagen tale med om - de har betalt rigtig mange millioner i bøde og dt
er jo bl.a. denne trussel der har fået fabrikker/importører til at tilpasse
(forhøje) de danske nettopriser til det resterende EU-område.
En forhandler kan/må ikke nægte, at sælge en maskine uden afgift til
udlandet - meeeen jeg har hørt den undskyldning, at de ikke kunne skaffe så
mange og derfor naturligvis foretrak at betjene deres danske kunder og det
er jo en ganske anden sag

mvh
erik