Gensyn efter pladerne har været af ?
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 16-11-03 12:46

En af mine venner skal et halvt år til udlandet og læse. I den forbindelse
vil han tage pladerne af, da han ikke er interesseret i at betale forsikring
når han ikke skal bruge den. Når pladerne så skal på igen, skal MC´en da
synes igen ?

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 13:10

Rasmus Christiansen skrev:

> Når pladerne så
> skal på igen, skal MC´en da synes igen ?

....kommer bla. an på mc'ens alder - er den under 5 år skal den ikke...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 16-11-03 13:19

Jeg mener den er fra '84, så det skal den vel.

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 13:30

Rasmus Christiansen skrev:

> Jeg mener den er fra '84, så det skal den vel.

....hvis den er synet inden for den seneste tid (anyone?) skal den ikke
igen...

....kan ikke huske om det er 1 eller 2 år eller noget 3.

Fra : John Jensen

Dato : 16-11-03 14:23

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen...
>
> ...kan ikke huske om det er 1 eller 2 år eller noget 3.

Nu skal din kammerat så bare lige huske at når pladen er pillet af cyklen,
så er der INGEN forsikringsdækning
af nogen art hvis nu uheldet er ude mht. brand,tyveri,hærværk osv.....

Når cyklen er fra 84 er der formodentlig heller ikke restgæld i den, for
hvis der er det så kræver panthaveren
at han har cyklen kasko forsikret.

/ John

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 16-11-03 18:11

Rasmus Christiansen wrote:
> [...]
> at betale forsikring når han ikke skal bruge den. Når pladerne så
> skal på igen, skal MC´en da synes igen ?

Hvis han alene placerer pladerne hos forsikringsselskabet og ikke afmelder
cyklen på motorkontoret skal han ikke til syn. Så er det alene en sag mellem
ham og forsikringsselskabet. Det koster normalt et lille beløb at lægge
pladerne i depot hos forsikringsselskabet. Men det kan jo sagtens betale sig
fremfor at skulle betale plader igen og klargøre til syn m.m.

FOCs.
(som holdt op med at indlevere plader om vinteren da depotgebyret belv
større end præmien! Ca 150,-)

Fra : kiso@ruc.dk

Dato : 16-11-03 18:24

Din kammerat kommer nok til at vælge mellem pest eller kolera.
Hvis det er mere end et år siden at cyklen har været til syn, skal
den som hovedregel til syn igen, ved genregistrering.
Synet i sig selv er godt nok ikke det dyreste. Det koster vist pt.
230 dkk. Generhvervelsen af nummerpladen koster 580 dkk, da der
skal udstedes en ny.
Totalt 810 dkk.

Den anden vej rundt, skal der betales vægtafgift og forsikring.
Nogle selskaber kan man få stilstandsforsikring på MC'en.
vægtafgiften er for 6 mdr ca. 300 dkk. Jeg vil godt vove den
påstand at han kan få en stilstandsforsikring der er billigere end
500 dkk.
Det kommer selvfølgelig an på om den skal sikres mod tyveri.
Deponering af pladerne lyder dog umiddelbart som den billigste
løsning.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-11-03 08:00

> Når pladerne så
> skal på igen, skal MC´en da synes igen ?

Hej Rasmus

Reglerne for syn er som følger: Motorcyklen er førstegangs-indregistreret
for under 5 år siden skal den ikke synes ved indregistrering.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for mellem 5 og 10 år siden skal
den ikke synes i forbindelse med indregistrering hvis motorcyklen er synet
inden for to år.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for over 10 år siden skal den ikke
synes i forbindelse med indregistrering hvis motorcyklen er synet inden for
det sidste år.

--
Mojn
Jens Bager Jensen