MC på trailer ....
Fra : Brian Sørup

Dato : 15-11-03 14:13

hvordan er det nu med placering og fastspænding ?

Jeg skal have mini-vifferen fragtet hjem i aften - jeg tror det er for
vådt/koldt til at tage turen på ~50km. desuden har jeg ikke fået
anskaffet mig en ordentlig hjelm endnu....
--
Brian Sørup
*********************

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-03 14:34

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in news:bp58k7$1hih7b$1@ID-
149180.news.uni-berlin.de:

> hvordan er det nu med placering og fastspænding ?

se evt. på http://www.cbmma.net/Michael/ under Transport home...

Men til 50 Km så kan mindre gøre det...

Søg evt. i denne gruppe på google, så du kan finde tidligere tiders
visdom...

Michael

Fra : Lars

Dato : 15-11-03 16:45

> [...]
>
> Men til 50 Km så kan mindre gøre det...
>
> Søg evt. i denne gruppe på google, så du kan finde tidligere tiders

Hvis det kun er 50 km så er det bare op på ryggen af den og afsted,
jeg hentede min lille tøs d.30/10 i Løgumkloster, der var lige 250 km hjem,
jeg havde kun lånt en MCjakke og så ellers denimbukser med regnbukser uden
på...... shit det var koldt men hjem det skullle den.

Mvh Lars

Fra : anders majland

Dato : 15-11-03 15:40

> hvordan er det nu med placering og fastspænding ?

Det har været diskuteret før - og der er mange meninger om det. Jeg har
førstehåndserfaring med 4 forskellige proff chauførers måde at gøre det
på (2 ture med samme chauffør - apriliaen har været ude og gøre 5 gange
med Dansk Autohjælp)

Kan den være der i længden. så stil den lige i midten med forhjuler frem
mod forenden og fixer den med mindst 4 stropper ud i hjørnerne. Spænd
ikke til de små plastdimser til presenning men helt ned til krogene ved
vangerne. Bare lad den stå på hjulene.

Alternativt ud i et hjørnemed forhjulet, men så er det ikke så nemt at
spænde den ordenligt

Skal det være rigtigt godt så skru et par lægter i bunden af trailen så
hjulene har et spor at stå i, men det er ikke nødvendigt.

Brug ikke de billigste stropper fra harald nyborg. Flere herinde har
erfaring med at de ikke holder....

> Jeg skal have mini-vifferen fragtet hjem i aften - jeg tror det er for
> vådt/koldt til at tage turen på ~50km.

Kylling

Jeg kørte min tenere fra københavn til møldrup for et par uger siden,
hvor det blev frostvejr fra holbæk og det var snevejr fra vig til odden.
Jeg havde selvfølgelig heller ikke mit tøj med så det var i flade sko,
vindjakke, lånt crosshjelm og et par strikhandsker. De sidste 100km fra
ebeltoft og hjem var det dog klaret op, men det var noget koldt for
fødderne i gennemblødte ecco sko. F**** om jeg ville med toget hjem og
lade yamaha stå i kbh weekenden over - Men jeg har helller ikke
frosset sådan siden jeg var værnepligtig ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-11-03 16:32

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:bp5dsp$9t8$1@sunsite.dk...

> [...]
> lade yamaha stå i kbh weekenden over - Men jeg har helller ikke
> frosset sådan siden jeg var værnepligtig ....

Da jeg var inde og springe skulle vi krydse en å - det foregik ved at
afmontere al beklædning og pakke alt sit grej i regnslaget og vade over
tværs over åen med vand op til midt på brystet...
Nårh ja, det var midt i Februar måned.....
Brrrrrrr - *det* var koldt...... :-/
--
Brian Sørup
*********************

Fra : anders majland

Dato : 16-11-03 13:21

> [...]
> over tværs over åen med vand op til midt på brystet...
> Nårh ja, det var midt i Februar måned.....

Ja det ynder sjanterne at se på ... Vores rekruttur afsluttedes med at
krydse en å på et udspændt reb. Men for at vi ikke skulle slå os hvis vi
faldt ned havde de været så flinke at save jul på isen (Der var omkring
10cm tyk). Jeg røg ikke i men det var der en del andre der gjorde ...

Fra : Morten Christensen

Dato : 17-11-03 01:02

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bp5dsp$9t8$1@sunsite.dk...
> Kylling

Yearp, med stort K og stort YLLING ;)

Se du bare at hoppe op på ryggen af den og komme afsted mens der er tørvejr,
det andet er da spild af både kræfter og tid...

MortenC

Fra : Soren Lindholt

Dato : 17-11-03 11:12

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
article <bp5dsp$9t8$1@sunsite.dk>...
> [...]
> mod forenden og fixer den med mindst 4 stropper ud i hjørnerne. Spænd
> ikke til de små plastdimser til presenning men helt ned til krogene ved

Brug selve vangen, de piskroge der sad på min Dantrailer ku ikke holde
kattekilling fra en skål mælk

Ellers udmærket beskrivelse...

mvh Søren

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-11-03 01:15

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> [...]
>
> Skal det være rigtigt godt så skru et par lægter i bunden af trailen så
> hjulene har et spor at stå i, men det er ikke nødvendigt.

Ganske unødvendigt, hvis man gør sit arbejde med stropperne
ordentligt. Jeg kører 3-4 gange om året til Anderstorp med hænger &
cykel(er), plus diverse andre trackdays, og har aldrig haft problemer
så længe der er en strop i hver ende.

/Kai

Fra : k

Dato : 15-11-03 17:26

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have mini-vifferen fragtet hjem i aften - jeg tror det er for
> vådt/koldt til at tage turen på ~50km. desuden har jeg ikke fået
> anskaffet mig en ordentlig hjelm endnu....

Hov ...en rigtig biker sætter sig op og kører de 50 km ....kom bare igang
do'

go' tur

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-11-03 21:09

"k" <potz@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hov ...en rigtig biker sætter sig op og kører de 50 km ....kom bare
igang
> do'

Jeg ville helst ikke køre den første længere tur på kolde, mørke veje i
regnvejr, så nu står den på traileren i gårdspladsen og jeg skal da
liiige ud og trille en lille aftentur på den
--
Brian Sørup
*********************

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 22:20

Brian Sørup skrev:

> Jeg ville helst ikke køre den første længere tur på kolde, mørke veje
> i regnvejr, så nu står den på traileren i gårdspladsen og jeg skal da
> liiige ud og trille en lille aftentur på den

....salt?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Loonie

Dato : 15-11-03 23:55

Hvis du vil være sikker på at den ryger ingen steder så kan du bruge det her
som inspiration!

http://www.eriklacour.dk/mc/

Hilsen!

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-11-03 23:57

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> ...salt?

Nope - men aftenturen blev aflyst :(

Der var ingen nær,- eller fjern-lys på den, kun overhalingsblink og
pos.lys.

Jeg skiller lyskontakten ad imorgen og ser om jeg kan fixe problemet.
--
Brian Sørup
*********************

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 00:03

Brian Sørup skrev:

> men aftenturen blev aflyst :(
>
> Der var ingen nær,- eller fjern-lys på den, kun overhalingsblink og
> pos.lys.

....øv...

> Jeg skiller lyskontakten ad imorgen og ser om jeg kan fixe problemet.

....at skrue er det halve af det...

....rigtig god tur i morgen!

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-11-03 20:54

> ...øv...

> ...at skrue er det halve af det...

Det er altid fornøjeligt at skrue i nyindkøbte køretøjer....

det viste sig at være en dårlig forbindelse ved sikringen, så efter lidt
lirken frem og tilbage var der fuldt blus på lamperne - og den er blevet
kørt på idag
--
Brian Sørup
*********************

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 21:26

Brian Sørup skrev:

> Det er altid fornøjeligt at skrue i nyindkøbte køretøjer....

....og sådan noget isenkram fra Japan er ekstra lækkert...

> det viste sig at være en dårlig forbindelse ved sikringen, så efter
> lidt lirken frem og tilbage var der fuldt blus på lamperne

....fedest!

> - og den
> er blevet kørt på idag

....herligt, hva!?