Konsekvenserne ved "ubrugt" men gl. olie?
Fra : Wheeler

Dato : 15-11-03 00:47

Nu er snakken mest gået på fordelene ved at foretage olieskift inden
vinteropstadling.
Men hvad er de negative sider ved at at starte op til foråret med "gammel"
olie i motoren?

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R - til salg pr. 1/4-04

Fra : Armand

Dato : 15-11-03 01:36

Wheeler <bernhard_wheelerx@hotmail.com> skrev i en
> Nu er snakken mest gået på fordelene ved at foretage olieskift inden
> vinteropstadling.
> Men hvad er de negative sider ved at at starte op til foråret med "gammel"
> olie i motoren?

Specifikt omkring genopstarten: Ingen!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-11-03 09:03

Wheeler wrote:

> Nu er snakken mest gået på fordelene ved at foretage olieskift inden
> vinteropstadling.
> Men hvad er de negative sider ved at at starte op til foråret med "gammel"
> olie i motoren?

Som Armand siger: Ingen. Men hvorfor ikke spendere de ca kr.70, som en dunk
billig olie koster i byggemarkedet. Skift olien nu. Til foråret startes op på
samme og varmkøres. Så kan man skifte olie og filter. Så står den med frisk
ren olie på hele vinteren.

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 09:15

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> foråret startes op på samme og varmkøres. Så kan man skifte olie og
> filter. Så står den med frisk ren olie på hele vinteren.

....eller hælde den "goe" olie på med det samme - og spare de 70
kroner!?...
Hans (med go' olie på!)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-11-03 17:30

Hans Paulin wrote:

> ...eller hælde den "goe" olie på med det samme - og spare de 70
> kroner!?...

Det ville jeg også gøre. Men vi har begge været her så længe, at vi ved
det er en religiøs sag med olie.

Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-11-03 18:36