Bare lidt brok
Fra : Henrik

Dato : 11-11-03 15:12

Nu kører jeg en af de her cykler med de smarte skæve øjne, der er så
moderne, en bandit 600, for at være nøjagtig. Og så er jeg altså ved at være
lidt irriteret over, at især bilister, komer hen og siger: "Din ene forlygte
er gået." Er det mig, der er nærtagende, eller hvad?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-11-03 15:13

"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> writes:

> Er det mig, der er nærtagende, eller hvad?

Ja.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 11-11-03 15:24

> Er det mig, der er nærtagende, eller hvad?

ja, de vil jo blot hjælpe dig. har du aldrig blinket med lyset,
til en billist for at fortælle ham at hans ene pære er gået?

bo-gsxR

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 11-11-03 15:24

"Henrik" <Henrik30@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forlygte
> er gået." Er det mig, der er nærtagende, eller hvad?

Nah... Kender det lidt fra mig selv. For et års tid siden var der lidt snak
her i gruppen om samme emne - godt nok SV650 S. Der var en som undersøgte,
om det var muligt at få (nær-)lys i begge lygter.

Kan ikke huske hvad konklusionen blev, men du kan enten søger i gruppen,
eller måske kan du være heldig, at den pågældende person laver et lille
resumé.

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 15:49

> [...]
>
> Kan ikke huske hvad konklusionen blev, men du kan enten søger i gruppen,
> eller måske kan du være heldig, at den pågældende person laver et lille

Jeg havde spørgsmålet oppe og vende for ikke så lang tid siden (2-3 uger)

http://makeashorterlink.com/?X54611186

Konklusionen blev at der var ikke så meget at gøre ved det hvis man da ikke
vil igang med det helt store ombygningsprojekt.
Jeg har endnu ikke fundet ud af om der er nogle andre lande i Europa (udover
England) som kører med lys i begge på SV'eren.

Men jeg har til gengæld fundet ud af at der på nogle sv'er (ikke danske)
åbenbart er monteret pærer til både lang og kort lys men at det ikke bliver
udnyttet, der skal man selv lave de sidste forbindelser for at udnytte det.
Men hvor de bliver solgt ved jeg ikke, læste bare på et engelsk board at
sådan var det på nogle import cykler derovre.

Jeg begynder selv at hælde mere til den kæmpe ombygning, håber dog på at
Freddy laver det på hans til vinter og tager noget godt dokumentation imens

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Kim Persson

Dato : 11-11-03 17:17

> [...]
> Men hvor de bliver solgt ved jeg ikke, læste bare på et engelsk board at
> sådan var det på nogle import cykler derovre.

hvorfor ikke bare skære ledningen over og smide en kontakt med modstand
imellem.
så skal man godt nok altid have langt lys på, og tænde det rigte lange lys
på den ekstra monterede kontakt...
men det er en billig løsning, og jeg regner med at afprøve den i løbet af
vinteren efter at have konsulteret med elektronik gruppen

mvh Kim

Fra : Bjørn S

Dato : 12-11-03 23:18

"Kim Persson"
> [...]
> men det er en billig løsning, og jeg regner med at afprøve den i løbet af
> vinteren efter at have konsulteret med elektronik gruppen

I prinsippet høres det ok ud, men er ikke sikker på om pæren er glad for at
gløde med for lav spænding. Skal lyseffekten reduseres så den lyser som en
nærlygte tror jeg man skal langt ned i spænding grundet manglende
afskærming, derved optreder et andet "problem" en "hvid" og en "orange"
lygte. Nu er det jo i de fleste tilfælder begrænset hvor meget man kører, så
et eventuelt hyppigere pæreskift er sikkert økonomisk overkommeligt, med
mindre det er tale om rådyre specialpærer fra japseland.

--
/Bjørn

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 11-11-03 16:01

> [...]
>nøjagtig. Og så er jeg altså ved at være
>lidt irriteret over, at især
>bilister, komer hen og siger: "Din ene forlygte

-- Ja du er, bær dog over med fjolset der ikke ved hvad han
snakker om
M.V.H.
Lisbeth

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 19:43

Henrik wrote:

> [...]
> moderne, en bandit 600, for at være nøjagtig. Og så er jeg altså ved at
> være lidt irriteret over, at især bilister, komer hen og siger: "Din ene

Jeg ved ikke om det er muligt at få nærlys i begge forlygter på Banditten,
men på min Fazer 600 var det. Forskellen er enorm, og nattekørsel er jo
næsten (kun næsten) en ren fornøjelse nu
Der ligger en (tysk, men velillustreret) guide til evt. andre Fazer-600
kørere her:
<http://www.dieter-geiger.de/fazer/tips_beleuchtung.html> (fra fazer.de)

> Er det mig, der er nærtagende, eller hvad?

Jep, de har jo ingen chance for at vide, at der kun skal være lys i den ene
halvdel.
--
mvh Jes Vestervang - der nu kun har fået meddelelsen éen gang i løbet af 30k
km.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-11-03 03:00

Jes Vestervang wrote:

> Jeg ved ikke om det er muligt at få nærlys i begge forlygter på
> Banditten, men på min Fazer 600 var det. Forskellen er enorm, og
> nattekørsel er jo næsten (kun næsten) en ren fornøjelse nu

Hmm... På min Fazer er der da lys i begge (uden at jeg har foretaget
modificeringer)?

Jeg gik ellers forbi Fusker MC her til aften og kiggede på den nye FZ6. Den
er sgu sådan set lækker nok - sådan på nært hold

--
Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-11-03 11:00

Tony Lorentzen wrote:

> Hmm... På min Fazer er der da lys i begge (uden at jeg har foretaget
> modificeringer)?

Hmm, spøjst men godt

> Jeg gik ellers forbi Fusker MC her til aften og kiggede på den nye FZ6.
> Den er sgu sådan set lækker nok - sådan på nært hold

Hmm, jeg skal også snart have den set. Man er jo lidt nysgerrig
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 12-11-03 13:45

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev:

>Hmm... På min Fazer er der da lys i
>begge (uden at jeg har foretaget
>modificeringer)?

>Tony

--Ja nu blev jeg færdig med at fnise og fik kigget mandens Fazer
(årgang 01) dybt i forlygterne Og der er da også lys i dem
begge. Hvilket måske giver et fingerpeg om, at jeg oftest kigger
på dens baglygter?
M.V.H.
Lisbeth

Fra : Kalmar

Dato : 11-11-03 21:08

Hvornår får vi at vide hvor den forlygte er gået hen ??

Kalmar
(the one-eyed FJ)

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 11-11-03 22:36

Kalmar <lkh@fjclub.dk> skrev:
>Hvornår får vi at vide hvor den
>forlygte er gået hen ??
>
>Kalmar
>(the one-eyed FJ)

--Fnis!!
Lisbeth

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-11-03 09:22

"Lisbeth Sejberg" <fennec@post5.tele.dk> wrote in message

> --Fnis!!
> Lisbeth

--Gris!!
Torben

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-11-03 09:18

Henrik <Henrik30@nielsen.mail.dk> wrote in article
> [...]
forlygte
> er gået." Er det mig, der er nærtagende, eller hvad?

Det er da bare noget de siger for at komme i snak..

Fra : m0rt3n

Dato : 12-11-03 18:39

Dem der hele tiden "vil i snak" skal bare fågge af! Er der noget mere
irriterende end at man knap nok har stillet maskinen og endnu ikke fået
hjelmen af, før en gammel hat kommer og ævle-bævler om sin ungdom og dengang
i 52-53 hvor han kørte NSU? Hmm... nu jeg tænker mig om, så er det endnu
mere irriterende når selvsamme hat har talt sig varm og begynder at snakke
om, hvad han synes er en "rigtig" motorcykel, og som om man var i tvilt
kommer der altid fluks en Virago535 om hjørnet han kan pege på. Ikke noget
ondt om den, men det er da at fornærme folk at stå og sige man ikke kører på
en "rigtig" motorcykel... Er DET bare mig?
-m0rt3n zrx1100

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-11-03 20:04

> [...]
> er da at fornærme folk at stå og sige man ikke kører på en "rigtig"
> motorcykel... Er DET bare mig? -m0rt3n zrx1100

Haha. Ja dem kender jeg godt.

Gid det også var sådan med pigerne
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-11-03 22:49

> Haha. Ja dem kender jeg godt.
>
> Gid det også var sådan med pigerne

Jeg vil lige på baggrund af de lidt sure henvendelser om emnet sige, at bare
fordi jeg kender typen, betyder det ikke at jeg ikke gider snakke med dem.
De fleste der kommer over og vil snakke, har jo noget pænt at sige.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-11-03 20:17

I news: 3fb27020$0$29336$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev m0rt3n <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk>
> [...]
> er da at fornærme folk at stå og sige man ikke kører på en "rigtig"
> motorcykel... Er DET bare mig? -m0rt3n zrx1100

Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _
www.senior98.dk #36 .-.-.=\-.
DMCN# 626 (_)=='(_)

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 12-11-03 21:50

m0rt3n <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev:
> [...]
>ondt om den, men det er da at
>fornærme folk at stå og sige man ikke kører på
>en "rigtig" motorcykel... Er DET bare mig?

--Af det kan du vel så lære èn ting, behold din hjelm på, så er du
dejligt fri for, at der er nogle der prøver,at påtvinge dig en
venligt ment samtale. Du bliver måske også selv gammel
engang....?? og vil udbrede dig til ungdommen om dine
oplevelser??? Nej, du bliver sikkert sådan en sur gammel gnavpot,
der ikke kan forstå, at der ikke er nogle der vil snakke med dig.
Håber trods alt ikke det går dig så slemt, selv om du vist er godt
på vej.

Lisbeth

Fra : Armand

Dato : 12-11-03 22:11

m0rt3n <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en
> [...]
> ondt om den, men det er da at fornærme folk at stå og sige man ikke kører

> en "rigtig" motorcykel... Er DET bare mig?

Ja. Det ér dig!
Det er sågu' da noget egetforherligende navlepilleri du udstiller med dén
udtalelse!

Hvem tolererer du overhovedet at blive prajet af? Vel ikke en på en knallert
af en ZRX1050 (om den fandtes) endsige en blærerøv på Hayabusa ?
Hvad hvis Rene Prang steg ud af en Volvo og begyndte at snakke dækbredder??
Eller hvad med kronprinsen hvis han lige kom forbi på sin 916'er???

--
Armand.
(der godt ved at han ikke skal kaste sig over folk på gaden med mc-snak på

Fra : Bjørn S

Dato : 12-11-03 23:10

"Armand" skrev
> Eller hvad med kronprinsen hvis han lige kom forbi på sin 916'er???

Den skulle efter sigende være solgt, men han har stadig en gammel Paso....

- bare sådan for at holde liv i tråden.
--
/Bjørn - Mafioso

Fra : m0rt3n

Dato : 12-11-03 23:22

Undskyld, jeg skal prøve at skrue ned for de morsomme posts, da de åbenbart
bliver taget dødalvorligt. Det var blot en lille "kender-I-det-historie"
jeg havde sat på spidsen. Jeg burde have forudset at de gamle og
Virago535-kørerne ville fare i blækhuset. Jeg vil fremover bruge dette lille
skilt, når jeg skriver noget, der ikke skal tages alt for alvorligt:
"*Advarsel; ovenstående er skrevet halvt i spøg*".
Men problemet med de gamle nisser er nu ikke så stort for mig, da jeg
har lært at sige til dem straks når de henvender sig: "Hallo mand, hvem har
ringet dig op? Pis af med dig!". Da mange af dem ikke hører så godt, har jeg
gode erfaringer med at råbe det højt.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-11-03 07:35

I news: 3fb2b270$0$29351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev m0rt3n <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk>
> Undskyld, jeg skal prøve at skrue ned for de morsomme posts,

Ku´du så ikke nu du er igang med at forbedre dig samtidig følge netiketten
ved at klippe det for forståelsen overflødige væk, og selv skrive efter det
citerede?

> [...]
> så godt, har jeg gode erfaringer med at råbe det højt.
> -m0rt3n zrx1100
>
> *Advarsel; ovenstående er skrevet halvt i spøg*

Jamen så glem alle gode råd, hvis du på noget tidspunkt skulle have fået et
sådant. Dermed mener du at have fået carteblanche til at ævle som du lyster?

m0rt3n, eller hvad du nu hedder, læs videre her:
http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html nederst.

Fra : m0rt3n

Dato : 13-11-03 08:36

> [...]
> ved at klippe det for forståelsen overflødige væk, og selv skrive efter

ku' du selv?
-m0rt3n zrx1100
*Advarsel; ovenstående er skrevet halvt i spøg*

Fra : Henrik

Dato : 16-11-03 11:44

Hvorfor må han ikke ævle-bævle som han lyster? man kan vel bare springe de
indlæg over, man ikke bryder sig om... Jeg synes det er rart med lidt
useriøs humor.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-11-03 11:52

I news: 3fb754d9$0$69913$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
skrev Henrik <Henrik30@nielsen.mail.dk>
> Hvorfor må han ikke ævle-bævle som han lyster? man kan vel bare
> springe de indlæg over, man ikke bryder sig om... Jeg synes det er
> rart med lidt useriøs humor.

[klip]

Klart - jeg gad heller ikke uden humor

Han kommer lidt i klemme fordi han glemmer at markere sin ironi,
og derfor bliver taget for pålydende.
Det er set før at selv MCister har ret rabiate meninger, så deeet.

Det er OK efterfølgende at trække i land,
men den kunne have været undgået.

Fra : Denise

Dato : 13-11-03 10:51

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
> [...]
> gode erfaringer med at råbe det højt.
> -m0rt3n zrx1100
>
> *Advarsel; ovenstående er skrevet halvt i spøg*

Hej Morten
Da jeg jo nok hører til under betegnelsen "halv-gammel", dog endnu med
perfekt hørelse,

ville jeg egentlig have kommet med et hvast svar. Men, så kom jeg til at
tænke.

I min grønne ungdom var der en periode, hvor der heller ikke var plads og
tid til

"gamle, halvdøve fjolser", må jeg med skam erkende. Der var jeg nu noget
yngre end dine 29,

men er der ikke noget med, at mænd er længere umodne/ længere om at blive
voksne end kvinder?

Nå, nu bad jeg vist om at få hele gruppen på nakken

I dag synes jeg selv det er herligt, når man møder nogle rigtig gamle
nisser.

Tænk hvad de har oplevet, de historier de kan fortælle synes jeg er rigtig
spændende.

De er jo noget gammel danmarkshistorie, og jeg er da bare ked af, at jeg tit
har så travlt,

at jeg ikke har tid til at høre på dem meget længere.

Jeg tror også, at du på et tidspunkt vil synes det, selv om du ikke tror det
nu

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-11-03 11:44

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> writes:

> men er der ikke noget med, at mænd er længere umodne/ længere om at blive
> voksne end kvinder?

Tjoh, jeg har da ikke tid til at gå i barndom. Jeg er ikke færdig med den
første endnu

Fra : Bjørn S

Dato : 13-11-03 12:54

Denise wrote:

> [...]
> yngre end dine 29,

> men er der ikke noget med, at mænd er længere umodne/ længere om at blive

Wabba ?? Hørte ikke det sidste .....

--
/Bjørn - var det ikke noget med tilbud om høreapparater et steds i
reklamebunken mon...

Fra : Denise

Dato : 13-11-03 13:10

"Bjørn S" <bjosko@yahoo.com> wrote in message

> Wabba ?? Hørte ikke det sidste .....
>
> --
> /Bjørn - var det ikke noget med tilbud om høreapparater et steds i
> reklamebunken mon...

Hihi, det er sq heller ikke alt I skal høre

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-11-03 14:14

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjørn S" <bjosko@yahoo.com> wrote in message

> Hihi, det er sq heller ikke alt I skal høre

Hvorn varet nu lige det citat - altså når først man(d) er blevet voksen
Noget i retning af:

"Inden i en hver (rigtig?) mand,
sidder der en lille dreng
og undrer sig over hvad der egentlig skete"

--
Mvh - Arne Lorenzen.
der er ret sikker på det er drengen der kører mc

Fra : m0rt3n

Dato : 13-11-03 14:30

Kære Denise (og alle der er med på en lytter)
Det var dog et pænt svar du giver mig, og jeg skriver straks tilbage i en
pæn tone. Jeg gemmer min hysterisk sjove (synes jeg selv) sort-humor-facon
af vejen for et øjeblik. Den bruger jeg også mest til dem der har brug for
at komme lidt op af stolene en gang i mellem, og du er vist ikke en af
dem...
Som du ved er jeg i slutningen af tyverne og ikke specielt ung (ja, jeg
er vel snart middelaldrene med den lave gennemsnitsalder vi danskere har?).
Mit indlæg var, som før nævnt, en sjov "kender-I-det-historie" om når
udenforstående prøver at forklare noget til os MC-ister. Tråden startede med
en historie om forlygtepærer der skulle udskiftes. Jeg havde selv en
historie om gamle nisser der under dække af at ville i snak, i virkeligheden
bare er ude efter at fortælle en hel masse om sig selv, og så i øvrigt lige
svine én til for ikke at have en rigtig motorcykel. Dem har jeg selv mødt en
del af, og synes det var en sjov historie, jeg ville dele med andre.
Straks kom der sure indlæg som svar på det, hvor jeg fik ren besked, som
var jeg Bin Laden i en lufthavn. Her er en lille opfordring til alle: Næste
gang I (tror I) møder den Onde Selv (denne gang var det mig), så spørg ind
til, om I har forstået det rigtigt. Det der med at sidde i hver sin
skyttegrav og råbe er der altså ikke meget kommunikation eller udvikling i.
Jeg kan her afsløre, at jeg aldrig har afvist nogen, der ville have en
MC-snak! Jeg har i de 13 år jeg har kørt mødt mange, og kan derfor
generalisere over eksempelvis de gamle nisser, men jeg har sQ altid
behandlet dem pænt og snakket og fået nogle gode samtaler som jeg har
værdsat! (jeg har selvfølgelig aldrig råbt "pis af" til nogen der henvendte
sig; jeg syntes bare det lød top-morsomt).
Alt i alt synes jeg ikke det var så grov en historie i et forum hvor
bilister bliver betegnet som hjernedøde zombier der ikke kender reglerne,
hvor HD-ejere er jordens afskum og hvor betjente rangerer under GhostRider
Så Denise, vi er meget enige omkring holdning til de gamle nisser, og
angående min modenhed, så tror jeg ikke jeg er specielt umoden, jeg har bare
så svært ved at tage så mange ting alvorligt.
-m0rt3n zrx1100

....Og til Jer der stadig synes jeg er det dummeste svin: Jeg kan heller ikke
lide Jer og vil fremover ikke hilse, når jeg møder Jer på vejen!!
BWAHAHAHHA -hov det sidste blev useriøst, men ellers var dette et alvorligt
indlæg...

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-11-03 14:58

I news: 3fb3874b$0$29305$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
skrev m0rt3n <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk>

[klip en masse udenomssnak]

Husk du bare den smiley næste gang du har lyst til at harcellere, så skal
det nok gå alt sammen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 16:22

> [klip en masse udenomssnak]
>
> Husk du bare den smiley næste gang du har lyst til at harcellere, så
> [...]

Husk du bare din sans for humor næste gang du ser noget ironisk, så skal
det nok gå alt sammen

Kenneth S

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 13-11-03 22:12

> [...]
>når jeg møder Jer på vejen!!
>BWAHAHAHHA -hov det sidste blev
>useriøst, men ellers var dette et alvorligt

-- Af respekt for svinene har jeg nu aldrig sammenlignet dig med
dem
Mvh.
Lisbeth

Fra : Henrik

Dato : 16-11-03 11:52

Jrg synes nu, du skulle blive ved med din sorte humor. Jeg skraldgriner...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-11-03 10:14

m0rt3n wrote:
> [...]
> ondt om den, men det er da at fornærme folk at stå og sige man ikke kører på
> en "rigtig" motorcykel... Er DET bare mig?

Tsk .. ja det er belastende ..

Enhver ved da at en rigtig motorcykel er 2-takts

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Soren Lindholt

Dato : 13-11-03 11:13

m0rt3n <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in article
<3fb27020$0$29336$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> en "rigtig" motorcykel... Er DET bare mig?

Tjae...
det er i hvert fald sært når man kommer med sin superfede Triumph ´53
thunderbird, og så kommer der en knold med Opel Kadett overskæg over og
kigger og siger: "Do ka bar reng når den en daw ska sælles" og man så siger
at den sørme *skal* sælges nu... så bliver han tavs igen... og skæver
nervøst til konen der sidder i bilen og venter på at komme i
storcenteret...
Stakkels mand...

S.

Fra : Hekto

Dato : 13-11-03 11:27

In article <01c3a9ce$b46c0100$bf0b12ac@pc4148>, Soren Lindholt says...
> Stakkels mand...

Dét er den slags diskutioner, der gør drenge til mænd! ... eller
ihvertfald fraskildte! ;0)

Nå vi kommer rundt omkring på ture, møder vi mange som har overstået
alt dét dér med børn og familie, og nu har de købt MC igen, eller for
første gang. Det gælder faktisk også mange piger!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Hekto

Dato : 13-11-03 11:33

In article <3fb27020$0$29336$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, m0rt3n
says...
> [...]
> om, hvad han synes er en "rigtig" motorcykel, og som om man var i tvilt
> kommer der altid fluks en Virago535 om hjørnet han kan pege på.

Du burde printe dette ud, og så gemme det ca. 25 år!

Så kan du fortælle de 20-årige på deres MC'er med indsprøjtnings-2T-
motor på 3.000cc, om dengang en rigtig motorcykel var en SV650 eller en
TL1000 eller en ...!!

Du vil grine, så din tilspiste vom hopper, og tårerne triller dig ned
ad kinderne, når du tager det udprintede frem og læser det igen!!! ;0)