kendskab/erfaringer med Geely Warrior
Fra : Per

Dato : 09-11-03 17:36

Hey NG!

Jeg har siddet lidt og set på www.geely.dk og er blevet lidt varm på en
model Warrior, da det er en til "rigtig scooter"

Er der nogen der har erfaringer med netop denne model - den skal kun bruges
til transportmiddel og småture. Ikke noget med svingkørsel og lign.

Har set et par tidligere indlæg og det virker som om, at Geely mærket er ok
til prisen. Har dog ikke kunne finde noget konkret på model warrior.

Det tiltaler mig at det er en 4-takter og netop en scootermodel, da jeg
derved sidder lidt i læ.

Jeg mener hellere en 150 ccm end en EU knallert og de koster jo nærmest det
samme.

Mvh. Per!

---

Fra : Kim Olsen

Dato : 09-11-03 21:06

> [...]
bruges
> til transportmiddel og småture. Ikke noget med svingkørsel og lign.

Hej Per

Du kan da roligt vælge Geely, selvom du også vil dreje. Der er skam både
styr og blinklys

Jeg har selv en Geely Boss - det er vist den samme motor.
Til Boss'en har den lidt rigeligt at slæbe rundt med (140 kg egenvægt), det
er uden tvivl bedre på en Warrior.

Jeg kan anbefale Geelyen, men det er som før sagt, vigtigt at man gør sig
klart hvad den skal bruges til.

Det er en fin lille 4 takts motor med overliggende knast. Den går rigtigt
pænt, og er både startvillig og lydløs.

Det er dog lidt træls, at den skal tilkøres når man får den, inden man må
køre "stærkt".

Topfarten ligger omkring 90 km/t, og begrænsningen ligger i elektronikken,
så regn ikke med at du kan få den til at køre 150 km /t

Jeg har kørt 5000 km siden 1. april, og er stadig godt tilfreds.

Som sagt kender jeg ikke Warrior, men hvis den ligner Boss'en er der såmænd
ikke noget at være bange for.

Men igen - så se på den som et billigt transportmiddel, til ca. samme pris
som en 45 knallert (men væsentlig billigere at forsikre) og lovligt at følge
med trafikken med.

Skriv evt. direkte hvis du har andre spørgsmål.

Hilsen

Kim Olsen
kim.olsen@sport(nospam).dk

Fra : Per

Dato : 10-11-03 12:42

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
følge
> med trafikken med.
>
> Skriv evt. direkte hvis du har andre spørgsmål.

----

Hey Kim!

Jeg takker for svaret - det var lige hvad jeg havde brug for at høre.

Jeg har allerede et par rigtige MC´er, så Geelyen skal kun bruges til
transport

Men igen tak for din response.

Mvh. Per!

---

Fra : anders majland

Dato : 10-11-03 13:49

Jeg har haft fornøjelsen af en prøvetur på en geely boss tidligere i år
(Følgende er skrevet lige efter og sendt på maxiscooter mailinglisten)

Det var hyggeligt lige at kigge forbi og få en prøvetur på geely'en. (
Min reference er en 60.000km "gammel" leonardo med et fordæk der er
slidt firkantet og et bagdæk der bare er slidt ned....)

Jeg sidder ganske udmærket på geelyen. Sæddet virker umiddelbart lidt
hårdt men komforten var stadig fin efter en lille halv time i sadlen.
Den har en ret stor vindskærm som standard der giver rimeligt læ (for
kroppen) men jeg får turbulens omkring hjelmen (hvilket jeg også gør med
den givi skærm jeg selv kører med). Plastik og samlekvalitet ser
hæderligt ud så når den står ved siden af leo'en ser den faktisk ud af
mere. Men så ud og køre. Jeg synes ikke jeg har meget føling med
forhjulet - det er nærmest som om det "svømmer" lidt forude under
plastikken. Bremserne var heller ikke noget plus. De var utroligt svære
at dosere uden at blokere, og selv lige på grænsen til blokade synes jeg
ikke rigtigt den bremsede ret meget . Jeg var faktisk ldt nervøs for at
skulle få brug for at bremse hårdt op ...Men det vil nok gøre
underværker med et par moderne dæk til den ! De kineserer der sad der
var også næsten så firkantede som bildæk. Jeg tror at det meste
kritikken for køreegenskaber vil forsvinde med nye dæk og var det min
ville jeg ikke forsøge at slide kineserne op - De er sikkert så hårde at
de kan holde 20000km.

Mht til præstationer så er leonardoen noget hurtigere - både i acc og
topfart. Geeleyen kører ~80-90 på flad vej og runder de 100 nedad bakke
hvor leoen kommer tæt på 100 på flad vej (reelle hastigheder - ikke fra
italienske speedometre). Begge motorer er på ~150ccm, men geelyen er en
luftkølet med 2 ventiler mens leoen har 4 og er vandkølet. Hvis man gav
sig til at rode med varioen på geelyen kan man sikkert hente noget mere
acc. ud af den da den ikke lyder til at køre med særligt mange
omdrejninger under acc. Jeg havde dog ikke min omdrejningstæller med så
det må måles en anden gang. Nå ja - Så koster geelyen jo også kun det
halve Om Leonardoen er det dobbelt værd - Det er godt ? Kører man
som jeg langt med fuld gas er det da rart med den ekstra hastighed og
med olieskift hele tiden (dobbelt så ofte som leoen) og en rem der kun
holder 2000km (har kørt over 20000km på en original leo rem) er det ikke
helt nemt at gøre op. Men spørgsmålet kan vel først besvares når der en
der også har kørt langt på en geely.

Jeg har alt skrevet ned, så når "en-af-jer" runder f.eks 25000km kan
vi prøve at stille et regnestykke op der. Det kan vi så gøre igen ved
50000km og måske igen ved 75000 (hvis leoen også holder så længe -
knock-on-wood

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-11-03 17:41

> Bremserne var heller ikke noget plus. De var utroligt svære
> at dosere uden at blokere, og selv lige på grænsen til blokade synes jeg
> ikke rigtigt den bremsede ret meget .

Hej Anders

Jeg har efterfølgende fået skifter bremsehovedcylinderen på garantien, og
det har bestemt hjulpet.
Bremserne er nu meget lettere at dosere.
Jeg skal dog stadig have et par blødere dæk, for jeg er bange for at de
medfølgende kineserdæk er uopslidelige

hilsen
Kim