|
| Er det kun mig Fra : HHR |
Dato : 08-11-03 19:31 |
|
Så var jeg ude at trille på min nye cykel idag, for første gang
som min cykel, og ikke bare en prøve tur hos forhandleren.
Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der trækker
lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et par gode
svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at minimere det.
MVH HHR Ducati sp3
| |
m0rt3n (08-11-2003)
| Kommentar Fra : m0rt3n |
Dato : 08-11-03 19:50 |
|
adrenalin?
-m0rt3n
| |
vmx (08-11-2003)
| Kommentar Fra : vmx |
Dato : 08-11-03 19:49 |
|
"HHR" <hevy@mail1fjerndette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fad35d9$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der trækker
> lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
>
> Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et par
gode
> svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at minimere det.
>
finde den røde knap på styret, slå turbo fra
--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
| |
D@n Dethlefsen (08-11-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 08-11-03 20:12 |
|
HHR wrote:
> Så var jeg ude at trille på min nye cykel idag, for første gang
> som min cykel, og ikke bare en prøve tur hos forhandleren.
>
> Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der
> trækker lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
>
> Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et
> par gode svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at
> minimere det.
>
> MVH HHR Ducati sp3
Duc "power"
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Jacob Larsen (08-11-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 08-11-03 20:33 |
|
> Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der
> trækker lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
>
> Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et
> par gode svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at
> minimere det.
>
> MVH HHR Ducati sp3
Nu kender jeg ikke lige din mc, men måske er det fordi du stadig ikke er
helt tryg ved den. Man bliver jo lidt utilpas, når man prøver en rigtig
hurtig mc første gang og føler den er ved at lette hver gang man giver gas.
Hvis det ikke bliver bedre, burde du nok gå til lægen, for det kan jo også
være du bare ikke kan holde til høje G-krafter og derfor bliver utilpas. Jeg
tænker på ting som blodmangel eller lign, men jeg hælder nu mest til, at du
bare en "bange". Jeg er dog ikke læge, så dybest set ved jeg ingenting,
udover jeg selv var ret nærvøs, da jeg skulle prøve en rigtig hurtig mc
første gang.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
RacerNiels (09-11-2003)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 09-11-03 12:18 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message
news:bojg97$ov2$1@sunsite.dk...
> Hvis det ikke bliver bedre, burde du nok gå til lægen, for det kan jo også
> være du bare ikke kan holde til høje G-krafter og derfor bliver utilpas.
Nu er vi jo alle forskellige, men, i _mine_ øjne, oplever man ikke ligefrem
høje G-kræfter på en MC medmindre man kører motordrome eller cirkus loops.
HHR, var det noget med nogle sidestykker??
Niels
| |
Jacob Larsen (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-11-03 13:13 |
|
> Nu er vi jo alle forskellige, men, i _mine_ øjne, oplever man ikke
> ligefrem høje G-kræfter på en MC medmindre man kører motordrome eller
> cirkus loops.
Ja, ok. Det var nok ikke det bedste ordvalg. En kombation af lidt frygt og
en mulighed for lavt blodtryk, kan dog måske give disse symptomer. En acc.
på en hurtig mc svarer jo ca. til at springe ud fra et fly (mener jeg at
have regnet på før), som sikkert heller ikke er ret behageligt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
vmx (09-11-2003)
| Kommentar Fra : vmx |
Dato : 09-11-03 13:18 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:bolasj$ib8$1@sunsite.dk...
>
> - En acc. på en hurtig mc svarer jo ca. til at springe ud
> fra et fly (mener jeg at have regnet på før), som sikkert
> heller ikke er ret behageligt.
>
hmmnnn.... 9.8 m/s² ??
den udregning kunne jeg tænke mig at se
--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
| |
Jacob Larsen (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-11-03 13:44 |
|
>> - En acc. på en hurtig mc svarer jo ca. til at springe ud
>> fra et fly (mener jeg at have regnet på før), som sikkert
>> heller ikke er ret behageligt.
>>
>
> hmmnnn.... 9.8 m/s² ??
> den udregning kunne jeg tænke mig at se
Kan ikke huske den præcist, men prøver lige at fyre noget af. Tager meget
gerne imod indvendinger
9,8 m/s^2 * 3 s = 29,4 m/s = 105,84 km/t (så hurtigt falder du efter 3 sek)
Du kan godt finde mc'er, der når 105 km/t på 3 sek.
Dette er tillige den teoretiske fart i faldet, da ludtmodstanden betyder
meget og burde indregnes. Dette er medregnet på mc'en, da denne acc er målt.
Derfor må mc'en faktisk være lidt hurtigere i acc. end et frit fald.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 som dog er langsommere end et frit fald
| |
RacerNiels (09-11-2003)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 09-11-03 18:45 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message
news:bolcm3$mfi$1@sunsite.dk...
> mvh. Jacob Larsen - GS500 som dog er langsommere end et frit fald
Har du prøvet Møns Klint??
/Niels
S FAU - acceleration der giver øjne i nakken! =
| |
Jacob Larsen (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 09-11-03 19:03 |
|
>> mvh. Jacob Larsen - GS500 som dog er langsommere end et frit fald
>
> Har du prøvet Møns Klint??
Hehe nej. Tror dog at nedbremsningen vil være det, der giver det største
ubehag her
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Anders Thorup (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 10-11-03 07:30 |
|
Jacob Larsen wrote:
>>> mvh. Jacob Larsen - GS500 som dog er langsommere end et frit fald
>>>
>>
>> Har du prøvet Møns Klint??
>
> Hehe nej. Tror dog at nedbremsningen vil være det, der giver det
> største ubehag her
Det tror jeg slet ikke du vil bekymrer dig om, når først nedbremsningen
påbegyndes SPLAT!!
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
| |
TheHobbit (08-11-2003)
| Kommentar Fra : TheHobbit |
Dato : 08-11-03 20:38 |
|
"HHR" <hevy@mail1fjerndette.stofanet.dk> wrote in message
news:3fad35d9$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Så var jeg ude at trille på min nye cykel idag, for første gang
> som min cykel, og ikke bare en prøve tur hos forhandleren.
Tillykke med cyklen!
> Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der trækker
> lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
Jeg har haft lidt den samme oplevelse de første gange jeg skød den af på
CBR'en. Jeg var vant til en GS500 med 46 HK og CBR'ens 105 HK rykker en hel
del mere. Hvis jeg accelerere fuldt får jeg små sorte pletter og "stjerner"
for øjnene, dog ikke ubehag eller direkte blackout. Det er noget men vender
sig til, og det bliver mindre og mindre for hver gang. Inden længe skal du
ha' en kraftigere mc for at komme tilbage til den følelse.
> Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et par
gode
> svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at minimere det.
Accelerer langsommere! Med mindre der er noget fysisk galt med væske i
hjernen eller hvad ved jeg - så vil du nok vende dig til det lidt efter
lidt. Nyd at du har "en-mc-med-ALT-for-meget-power" lidt endnu - du skal nok
hungre efter med power på et tidspunkt.
> MVH HHR Ducati sp3
(Har prøvet at søge på en "Ducati sp3", men får flere forskellige modeller
og årgange - har du billeder af den?)
| |
TheHobbit (08-11-2003)
| Kommentar Fra : TheHobbit |
Dato : 08-11-03 20:41 |
|
[snip - indsæt mit indlæg her (signatur mangler) - snip]
Stephan Hansen - Atter igen! Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dfmc.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999
+ Honda CBR600 F3V - 1996
- I love the smell of a 2-stroke in the morning -
....folk der stjæler MC'er skulle STADIG ha' kørt nosserne gennem en
kompostkværn!!
| |
Morten dahl (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 10-11-03 16:39 |
|
"TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse
news:3fad4615$0$3764$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "HHR" <hevy@mail1fjerndette.stofanet.dk> wrote in message
> news:3fad35d9$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Så var jeg ude at trille på min nye cykel idag, for første gang
>
> > MVH HHR Ducati sp3
> (Har prøvet at søge på en "Ducati sp3", men får flere forskellige modeller
> og årgange - har du billeder af den?)
cyklen er en 916, i SP version. det er en årgang ´97 derfor en SP3 (kan ikke
lige huske hvad nummer han har)
Og den trækker habilt må man sige.. han tog sku røven på mig i6 gear ved
80.. der måtte jeg altså lige have gang i programvælgeren
-
Morten Dahl
| |
Bo-gsxR (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 09-11-03 13:37 |
|
> og det er når den bliver skudt af
du skyder vel ikk en fabriks ny, kværn af vel?
håber den er brugt.
bo-gsxR som også gir et lille sus når håndtaget er vredet nok
| |
Hekto (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-11-03 14:18 |
|
In article <3fad35d9$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, HHR says...
> Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et par gode
> svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at minimere det.
>
>
Helt seriøst ... hvis dit indlæg er seriøst ... så gå til lægen!!
Få undersøgt blodtryk, balancenerve og evt. om du har epilepsi m.m.
Ellers kan en mere moderat omgang med gashåndtaget, sikkert minimere
det.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Ukendt (09-11-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-11-03 18:11 |
|
> Så var jeg ude at trille på min nye cykel idag, for første gang
> som min cykel, og ikke bare en prøve tur hos forhandleren.
>
> Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der
trækker
> lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
>
> Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et par
gode
> svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at minimere
det.
>
> MVH HHR Ducati sp3
>
Du kan enten være fordi dit rush (i form af adrenalin) gør dig lidt
dizzy, men det kan da også godt være at din organisme bare ikke er helt
vant til den retning G-krafterne påvirker dig ved accelerationen.
Ligesom man kan vænne sig til at stå på hovedet, uden at blive tomatrød
i krydderen, tror jeg også du kan vænne dig til den hurtige MC.
...bliver det ved, vil jeg dog kraftigt anmode dig om at søge læge,
seriøst.
mvh
Kenneth
R1
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 10-11-03 15:06 |
|
"G-krafterne påvirker dig ved accelerationen"
<ironi>
Det kan afhjælpes ved at læne sig kraftigt bagover, under acc. og fremover
når man bremser......
</ironi>
Men er det ikke først omkring 9G man oplever den slags???!!
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Martin Sørensen (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 10-11-03 16:17 |
|
> "G-krafterne påvirker dig ved accelerationen"
> Men er det ikke først omkring 9G man oplever den slags???!!
Nok nærmere omkring 5-6G for normale utrænede personer. Men det er også
noget mere end sådan en Ducati kan præstere.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jes Vestervang (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-11-03 21:55 |
|
Martin Sørensen wrote:
>> "G-krafterne påvirker dig ved accelerationen"
>> Men er det ikke først omkring 9G man oplever den slags???!!
>
> Nok nærmere omkring 5-6G for normale utrænede personer. Men det er også
> noget mere end sådan en Ducati kan præstere.
Pjat, det er bare et spørgsmål om at lande hårdt nok
--
mvh Jes Vestervang
| |
Ukendt (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-11-03 16:43 |
|
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:boo62g$2n0$1@sunsite.dk...
> "G-krafterne påvirker dig ved accelerationen"
>
> <ironi>
> Det kan afhjælpes ved at læne sig kraftigt bagover, under acc. og
fremover
> når man bremser......
> </ironi>
>
> Men er det ikke først omkring 9G man oplever den slags???!!
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
Nu var det jo en ganske usportslig måde at citere mig på, kunne du ikke
liiige have taget det første med a'la: "den retning G-krafterne påvirker
dig". Du får det jo til at lyde som om jeg siger Duc'en forårsager
voldsomme G-påvirkninger, det tror jeg absolut ikke.
Der er da folk som bliver lidt svimle og får lidt sorten for øjnene bare
de står på hovedet, og her man jo ikke påvirket anderledes end at
tyngdekraften hiver i dig fra en anden retning (..altså ikke nogen 9 G's
påvirkninger her). Men det kan selvfølgelig også have noget at gøre med
vores interne balancesystem i øregangen, men hvad, jeg er ikke læge.
<OT>
Det er jo sikkert ganske individuelt, men egentlig tror jeg generelt at
folk går tidligere i gulvet end helt oppe ved 9 G, især hvis
påvirkningen trækker blodet væk fra hovedet. Har jagerpiloter ikke også
"oppustelige" bukser til at presse blodet væk fra lårene? ..det synes
jeg at have hørt.
</OT>
Personligt har jeg aldrig oplevet sortnen for øjnene ved spændende
kørsel (..en skræmmende tanke egentlig), højst lidt stivhed unævnelige
steder, når det blev rigtig skægt ..damn nu sagde jeg for meget igen
mvh
Kenneth S
R1
| |
Morten dahl (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 10-11-03 16:43 |
|
"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3fafb13a$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
højst lidt stivhed unævnelige
> steder, når det blev rigtig skægt ..damn nu sagde jeg for meget igen
>
giver det ikke problemer i læderdragten??
PS. bare glem jeg overhovedet spurgte
-
Morten Dahl
| |
Ukendt (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-11-03 16:55 |
|
>
> "Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
> meddelelse news:3fafb13a$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> højst lidt stivhed unævnelige
> > steder, når det blev rigtig skægt ..damn nu sagde jeg for meget igen
> >
>
> giver det ikke problemer i læderdragten??
>
> PS. bare glem jeg overhovedet spurgte
>
> -
> Morten Dahl
>
Dragten bliver lidt stram omkring knæet.
Efter jeg er rundet 30 sker det ikke så ofte mere. Det er det samme, man
kigger stadigvæk efter pige-røvene, man kan bare ikke huske hvorfor
Kenneth S
| |
Jesper Hedegaard (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 10-11-03 18:02 |
|
"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:3fafb40d$0$95024$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
> > meddelelse news:3fafb13a$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > højst lidt stivhed unævnelige
> > > steder, når det blev rigtig skægt ..damn nu sagde jeg for meget igen
>
> > >
> >
> > giver det ikke problemer i læderdragten??
> >
> > PS. bare glem jeg overhovedet spurgte
> >
> > -
> > Morten Dahl
> >
>
> Dragten bliver lidt stram omkring knæet.
>
> Efter jeg er rundet 30 sker det ikke så ofte mere. Det er det samme, man
> kigger stadigvæk efter pige-røvene, man kan bare ikke huske hvorfor
>
> Kenneth S
>
Jeg har rundet de 40 og kan SAGTENS huske hvorfor jeg kigger, så du sku'
snarest få hovedet undersøgt - altså det i hjelmen
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
| |
Ukendt (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-11-03 22:56 |
|
"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> wrote in message
news:1wPrb.27246$jf4.1548453@news000.worldonline.dk...
>
> "Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
> meddelelse news:3fafb40d$0$95024$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i
en
> > > meddelelse news:3fafb13a$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > højst lidt stivhed unævnelige
> > > > steder, når det blev rigtig skægt ..damn nu sagde jeg for meget
igen
> >
> > > >
> > >
> > > giver det ikke problemer i læderdragten??
> > >
> > > PS. bare glem jeg overhovedet spurgte
> > >
> > > -
> > > Morten Dahl
> > >
> >
> > Dragten bliver lidt stram omkring knæet.
> >
> > Efter jeg er rundet 30 sker det ikke så ofte mere. Det er det samme,
man
> > kigger stadigvæk efter pige-røvene, man kan bare ikke huske hvorfor
> >
> > Kenneth S
> >
>
> Jeg har rundet de 40 og kan SAGTENS huske hvorfor jeg kigger, så du
sku'
> snarest få hovedet undersøgt - altså det i hjelmen
>
> --
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Mvh
> Jesper
> GS500E når vejret spiller
> Volvo når det spilder
>
Ok, jeg bliver (7-9-13) nok far her til sommer, så helt glemt er det jo
ikke
Kenneth S
| |
Kåre Nejmann (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Kåre Nejmann |
Dato : 11-11-03 08:46 |
|
"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> wrote:
>Har jagerpiloter ikke også
>"oppustelige" bukser til at presse blodet væk fra lårene?
Jo, og ikke mindst træning og øvelse i at klare G-påvirkning. Jeg
mener, at når man kommer over nogen G, så skal man gøre noget aktivt
for at forblive ved bevidsthed: Spænde alle muskler, trække vejret i
små 'gisp' m.m.
>Personligt har jeg aldrig oplevet sortnen for øjnene ved spændende
>kørsel (..en skræmmende tanke egentlig)
Jeg har oplevet noget der ligner lidt. Men personligt tror jeg det er
mere i familie med den følelse man får, når man fx. går på et
vinterglat fortov og den ene fod pludselig glider en halv meter - og
kroppen lige når at gå i 'alarmberedskab' med forhøjet puls, hurtigere
åndedræt, prikken i huden og den slags symptomer.
--
Kåre
| |
Morten dahl (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 10-11-03 16:42 |
|
"HHR" <hevy@mail1fjerndette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fad35d9$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der trækker
> lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
hmm, har tænkt en del over det efter du sagde det..
Men er det ikke nærmere en uha uha oplevelse en et decideret black-out.
Kan huske da jeeg først fik tigerdyret, der havde jeg også de her.. hvad
skal man sige hvor hjertet lige hopper en ekstra gang, og alt føles at gå "i
stå".
Den følelse skal du være glad for, den forsvinder alt alt for hurtigt, og så
vil man have mere.. bare se på bo-gsxr
-
Morten Dahl
| |
Bo-gsxR (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 10-11-03 21:29 |
|
> Den følelse skal du være glad for, den forsvinder alt alt for hurtigt, og
så
> vil man have mere.. bare se på bo-gsxr
mer vil har mere, har du hørt om hayabusa'er med 500hk.
de personer er ikk gale, de syntes blot at at 400hk blev for kedeligt
> Morten Dahl, som kender det alt for godt
bo-gsxR
| |
Morten dahl (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 10-11-03 21:56 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:boosdc$eil$1@sunsite.dk...
> > Den følelse skal du være glad for, den forsvinder alt alt for hurtigt,
og
> så
> > vil man have mere.. bare se på bo-gsxr
>
> mer vil har mere, har du hørt om hayabusa'er med 500hk.
> de personer er ikk gale, de syntes blot at at 400hk blev for kedeligt
Ja det jo lige det.. men såen en busa, det jo også en tung cykkel ikke?? kan
godt forstå de måtte tilbage til tegnebordet
-
Morten Dahl
| |
Bo-gsxR (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 11-11-03 00:30 |
|
> Ja det jo lige det.. men såen en busa, det jo også en tung cykkel ikke??
kan
> godt forstå de måtte tilbage til tegnebordet
ja, en kværn der ikk laver power wheelie i 2. gear må sku være ret
sløv eller temlig tung
bo-GsXr
| |
Mikkel Christensen (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 11-11-03 09:03 |
|
"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:
> "HHR" <hevy@mail1fjerndette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fad35d9$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
>
> hmm, har tænkt en del over det efter du sagde det..
>
> Men er det ikke nærmere en uha uha oplevelse en et decideret black-out.
Hvis det er en "pfffffFFUUUUUCK" oplevelse, så har jeg også prøvet det.
2 gange faktisk. Jeg husker lysende klart første gang jeg prøvede en
MC med +100HK... Anden gang var for nogle måneder siden, da jeg sprang
fra min blodfattige MZ over på kawaen. Jeg blev ærlig talt en smule skræmt
da jeg gav fuld gas ( i Tyskland, på autobahn osv) Men man vænner sig desværre
hurtigt til det.
Hvis det er deciderede blackouts vil jeg også foreslå et lægebesøg.
--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson
| |
Morten dahl (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 11-11-03 11:38 |
|
"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
news:kkdznf3nxi1.fsf@rrnord.dk...
> "Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:
>
> > "HHR" <hevy@mail1fjerndette.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3fad35d9$0$7181$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > > Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> >
> > hmm, har tænkt en del over det efter du sagde det..
> >
> > Men er det ikke nærmere en uha uha oplevelse en et decideret black-out.
>
> Hvis det er en "pfffffFFUUUUUCK" oplevelse, så har jeg også prøvet det.
> 2 gange faktisk. Jeg husker lysende klart første gang jeg prøvede en
> MC med +100HK... Anden gang var for nogle måneder siden, da jeg sprang
> fra min blodfattige MZ over på kawaen.
Det vil sige at sidevognsræseren aldrig har givet dig denne oplevelse???
Men man vænner sig desværre
> hurtigt til det.
Jeps alt alt for hurtigt, hvad jeg ikke ville gøre for den følelse jeg havde
lige efter at have taget kørekort og sat mig op på min Gixxer600
>
> Hvis det er deciderede blackouts vil jeg også foreslå et lægebesøg.
Ja eller begynde at køre off-road med de andrer motortosser :-/
-
Morten Dahl
| |
Bo-gsxR (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 11-11-03 11:44 |
|
> Men man vænner sig desværre
> > hurtigt til det.
> Jeps alt alt for hurtigt, hvad jeg ikke ville gøre for den følelse jeg
havde
> lige efter at have taget kørekort og sat mig op på min Gixxer600
ja, hvad mon?
OT: er du kommet nærmere?
( jeg tror jeg har fået renset dysen, skal lige ha monteret alt igen og
ladet
batteriet op. så tester jeg her i weekenden )
bo-gsxR
| |
Morten dahl (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 11-11-03 13:22 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:boqeet$7qe$1@sunsite.dk...
> > Men man vænner sig desværre
> > > hurtigt til det.
> > Jeps alt alt for hurtigt, hvad jeg ikke ville gøre for den følelse jeg
> havde
> > lige efter at have taget kørekort og sat mig op på min Gixxer600
>
> ja, hvad mon?
sådan cirka 35.000 svenske kroner
>
> OT: er du kommet nærmere?
> ( jeg tror jeg har fået renset dysen, skal lige ha monteret alt igen og
> ladet
> batteriet op. så tester jeg her i weekenden )
nope desværre ikke, har alt alt for meget liggende, og alt for lidt plads.
så det står stablet i 2½meters højde inde i rummet. Og det er PT for koldt
at rode hele skidtet ud i baggården
Men skal nok få den dyse fundet frem.. om ikke andet når jeg skal til at
flytte og er tvunget til at få ryddet op..
-
Morten
| |
Bo-gsxR (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 11-11-03 14:49 |
|
> nope desværre ikke, har alt alt for meget liggende, og alt for lidt plads.
> så det står stablet i 2½meters højde inde i rummet. Og det er PT for koldt
> at rode hele skidtet ud i baggården
kender det godt, i den garage hvor jeg opbevare min, er der næsten ingen
isolering og sidste vinter var der frost grader indenvendigt brrr
men det blæser ikke og taget er kun utæt i den ene side
> Men skal nok få den dyse fundet frem..
indtil videre får jeg ikk brug for den ( håber jeg :) jeg
har renset den jeg har, med bremserens, strøm til og en kompressor
til at få bremserensen igennem. og jeg tror det lykkes. så nu starter jeg
lige mc'en her i weekenden og hører om den køre godt igen.
> om ikke andet når jeg skal til at
> flytte og er tvunget til at få ryddet op..
skal du bruge skrue/ombygnings-sæsonen på at flytte??
bo-gsxR
| |
Morten dahl (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 11-11-03 15:04 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:boqpet$3m8$1@sunsite.dk...
>
> kender det godt, i den garage hvor jeg opbevare min, er der næsten ingen
> isolering og sidste vinter var der frost grader indenvendigt brrr
> men det blæser ikke og taget er kun utæt i den ene side
he he, lyder som det idielle sted at opbevare sin cykel
> indtil videre får jeg ikk brug for den ( håber jeg :) jeg
> har renset den jeg har, med bremserens, strøm til og en kompressor
> til at få bremserensen igennem. og jeg tror det lykkes. så nu starter jeg
> lige mc'en her i weekenden og hører om den køre godt igen.
ok.. lyder som måden at få skidtet renset på (længe leve berner bremserens)
> skal du bruge skrue/ombygnings-sæsonen på at flytte??
Jeps.. forhåbentligt.. ellers bliver der sku ikke penge til at bygge så
meget om.. så skal jeg ihvertfald ud og sælge mindst 1 cykel, og det gør sku
ondt..
-
Morten
| |
Bo-gsxR (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 11-11-03 15:22 |
|
> he he, lyder som det idielle sted at opbevare sin cykel
jep, og så har jeg også smidt garagen over den. og sat den
op med baghjulsløfteren, og forhjulet er hævet 1cm over gulvet
med 2 stk. brænde, under forgaffelbenene
> Jeps.. forhåbentligt.. ellers bliver der sku ikke penge til at bygge så
> meget om.. så skal jeg ihvertfald ud og sælge mindst 1 cykel, og det gør
sku
> ondt..
kan så se at få flyttet, og helst i campingvogn Der skal jo
også være råd til benzin
bo-gsxR som ifl. banken nok burde flytte ud i skoven og bo i telt
| |
bo-gsxR (12-11-2003)
| Kommentar Fra : bo-gsxR |
Dato : 12-11-03 22:50 |
|
> Men skal nok få den dyse fundet frem.. om ikke andet når jeg skal til at
> flytte og er tvunget til at få ryddet op..
jeg tror godt jeg kunne tænke at kigge på den dyse alligevel, min rensning
gav kun resultat i ca. 1 minut derefter begyndte den at lyde som om der
manglede en cyl. igen.
bo-gsxR
| |
Mikkel Christensen (11-11-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 11-11-03 11:49 |
|
"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:
> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
> >
> > Hvis det er en "pfffffFFUUUUUCK" oplevelse, så har jeg også prøvet det.
> > 2 gange faktisk. Jeg husker lysende klart første gang jeg prøvede en
> > MC med +100HK... Anden gang var for nogle måneder siden, da jeg sprang
> > fra min blodfattige MZ over på kawaen.
>
> Det vil sige at sidevognsræseren aldrig har givet dig denne oplevelse???
Nix, det er blind, panisk frygt. Der er ikke noget at tage fejl af.
> > Hvis det er deciderede blackouts vil jeg også foreslå et lægebesøg.
>
> Ja eller begynde at køre off-road med de andrer motortosser :-/
Narh, der får man da kun black-out hvis man rammer noget hårdt. Eller
drikker for mange øl på Det Sorte Sted
--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson
| |
Bettina (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Bettina |
Dato : 10-11-03 22:19 |
|
Hvis jeg bremser kraftigt ned til næsten stilstand, fra høj hastighed, og
med det samme accelerere hurtigt op igen kan der opstå et kort sekunds
svimmelhed, hvis det er det du tænker på, det er noget med balance nerven,
men det er altså ingen sygdom, bare følsom balance, hvis du har prøvet at
flyve et lille fly, og så pludselig laver en "vending" i luften, vil du hvis
du lider af dette også blive totalt rundt på gulvet, eller hvis du let
bliver køresyg hvis du læser.
M.v.h. Bettina zx9r
HHR wrote:
> Så var jeg ude at trille på min nye cykel idag, for første gang
> som min cykel, og ikke bare en prøve tur hos forhandleren.
>
> Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der
> trækker lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
>
> Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et
> par gode svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at
> minimere det.
>
> MVH HHR Ducati sp3
| |
HHR (11-11-2003)
| Kommentar Fra : HHR |
Dato : 11-11-03 09:42 |
|
Ja der kom da en del svar på dette indlæg, kanont at
folk svare.
Et blackout var det ikke, men nærmer en mærkelig fornemmelse
som kom og forsvant lige så hurtig som den kom.
Jeg har været ud at køre siden, og der var det væk så det er nok
en form for adranlinkick.
MVH HHR
"Bettina" <Bettina@fjerndansemus.dk> wrote in message
news:3fb000b8$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis jeg bremser kraftigt ned til næsten stilstand, fra høj hastighed, og
> med det samme accelerere hurtigt op igen kan der opstå et kort sekunds
> svimmelhed, hvis det er det du tænker på, det er noget med balance nerven,
> men det er altså ingen sygdom, bare følsom balance, hvis du har prøvet at
> flyve et lille fly, og så pludselig laver en "vending" i luften, vil du
hvis
> du lider af dette også blive totalt rundt på gulvet, eller hvis du let
> bliver køresyg hvis du læser.
>
> M.v.h. Bettina zx9r
> HHR wrote:
> > Så var jeg ude at trille på min nye cykel idag, for første gang
> > som min cykel, og ikke bare en prøve tur hos forhandleren.
> >
> > Jeg havde bare et par mærklige oplevelser under min 2 timer
> > lang køretur, og det er når den bliver skudt af bliver jeg mærklig
> > utilpas som om jeg får et kort blackout er det normalt eller
> > er det bare mig der er svag, eller vænner man sig til en cykel der
> > trækker lidt mere end hvad den gl 27hk Honda gjore??
> >
> > Nu skal i ikke jorde mig med at jeg er en tøs osv men komme med et
> > par gode svar til hvad det kan være og evt hvad man kan gøre for at
> > minimere det.
> >
> > MVH HHR Ducati sp3
>
>
| |
|
|