Omregistrering i eget navn.
Fra : Kenneth

Dato : 05-11-03 17:12

Hej

Et dumt spørgsmål: Kan man omregisrere sin egen motorcykel i eget navn??
Grund: Da jeg bliver 30 år til foråret, og ønsker kasko (Jeg glæder mig sgu
til jeg bliver 30 , vil jeg gerne have det, så snart jeg fylder i marts.
Men men Top Fup og Svindel vil ikke slippe mig, så derfor hvis den bliver
omregistreret med en nyt forsikringsbevis. Cyklen er under 5 år, og skal
ikke synes.
Er der nogen, der har prøvet det lille trick?

Kenneth

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-03 17:27

> Et dumt spørgsmål: Kan man omregisrere sin egen motorcykel i eget
> navn??

Kenneth

Det er nemt. Få en forsikringsseddel fra dit nye selskab. Gå op på
motorkontoret med legitimation, forsikringsseddlen og dit
registreringsparpir. Det koster lidt under 400kr.

Først afmelder du den, og så indregistrerer du den igen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Keld

Dato : 05-11-03 17:38

Har selv tænkt på det engang, men ved ikke om det kan lade sig gøre.
Men du kan jo gå ud på motorkontoret og smide pladen allerede nu og så
indregistrere den igen til foråret, på den måde sparer du jo også et par
måneder der (vægtafgift/forsikring).
Der er vel ikke den store forskel på prisen mellem omreg, og indreg. i
forhold til hvad du sparer i forsikring

--
Keld R1

Fra : Grunnet

Dato : 05-11-03 17:43

Kenneth skrev:
> [...]
> forsikringsbevis. Cyklen er under 5 år, og skal ikke synes.
> Er der nogen, der har prøvet det lille trick?

Du kan afmelde nu, når sæsonen er slut (så er TopD nødt til at slippe dig)
og så indregistrere igen til foråret. Det koster godt nok gebyr til en ny
nummerplade udover indregistreringsgebyret, men den er vel rigeligt betalt
af den forsikringspræmie du sparer i de måneder cyklen er afmeldt.
Jeg går ud fra du alene har ansvarsforsikret cyklen nu.

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere, men Intet om MC)

---

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-11-03 18:15

Grunnet wrote:

> og så indregistrere igen til foråret. Det koster godt nok gebyr til en ny
> nummerplade udover indregistreringsgebyret,

Prisen for en ny plade er inklusiv registreringsgebyr. Så endnu mere er
sparet.

Ib Jakobsen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-11-03 08:49

> Prisen for en ny plade er inklusiv registreringsgebyr. Så endnu mere
> er sparet.

Lidt under 400kr for en indregistrering
Lidt under 600kr for en indregistrering plus ny nummerplade

Fra : Kenneth

Dato : 06-11-03 09:08

> Lidt under 400kr for en indregistrering
> Lidt under 600kr for en indregistrering plus ny nummerplade

Hej

Fint. Afsted med mig. Jeg sparer snildt 600,- her til vinter, hvor den ikke
rører sig.

Kenneth
www.ziax.dk?33

Fra : Anders SV650

Dato : 06-11-03 10:16

Hej Kenneth og andre!!!

Lige et spørgsmål - er fidusen at du har fået bedre tilbud fra et andet
forsikrings selskab fordi du er/bliver 30 eller er der et eller andet jeg
har misforstået???

Hvis det står sådan til, kan du så ikke lige skrive hvilket forsikrings
selskab det drejer sig, da jeg selv fylder 30 snart???

Jeg har hørt om at der er nogle forsikrings selskaber der har billigere
forsikringer til personer over 30 og som først vil se dig som kunde som 30
årig - er der en sandhed i dette eller er det bare et rygte skabt af folk
der ikke ved bedre???

MVH
Anders Bentzen

Fra : Kenneth

Dato : 06-11-03 10:42

> Lige et spørgsmål - er fidusen at du har fået bedre tilbud fra et andet
> forsikrings selskab fordi du er/bliver 30 eller er der et eller andet jeg
> har misforstået???

Det er korrekt, men jeg vil gerne skifte væk fra TopDK. Jeg synes, de er
nogle svindlere.

> Hvis det står sådan til, kan du så ikke lige skrive hvilket forsikrings
> selskab det drejer sig, da jeg selv fylder 30 snart???

Joh, det kunne jeg måske, men har nu valgt at skrotte dem.

> [...]
> årig - er der en sandhed i dette eller er det bare et rygte skabt af folk

Det er sandt. Og mit nye selskab ville da også gerne have mig nu, men så er
præmien en anden. Og jeg fylder i marts, lige når sæsonen starter, så det er
jo perfekt.

Kenneth

Fra : Anders SV650

Dato : 06-11-03 11:26

Hej igen Kenneth!!!

Hvad er det lige for et selskab du skifter til???

Jeg har selv Top DKog det kunne jo være det også kunne betale sig for mig at
skifte.

MVH
Anders Bentzen
mail: Ais@groenjord.dk

Fra : Kenneth

Dato : 06-11-03 11:32

> Hvad er det lige for et selskab du skifter til???

Tryg. Jeg fik et godt tilbud dér.

Kenneth

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-11-03 13:28

"Jeg har selv Top DKog ...... "

Prøv nogle af de små lokale i nærheden af hvor du bor (som jeg ikke lige pt
ved hvor er). Nogle gange bliver man overasket over hvor billige de er og
hvilke betingelse de har (=ikke 20% selvrisiko ved tyveri, som jo er tyveri
i sig selv :-/ )
Men de bliver åbenbart let overset i junglen af store selskaber som bl.a.
Tryg og Top. Tryg har dog lige lavet nye "regler" for MC og har sænket
priserne, desværre bare ikke nok. Dog har de fjernet reglen om at man kun må
have 2 køretøjer på adressen, på elitetrin, det var også på tide. Så nu kan
man i Tryg have lige så mange biler og MC'er som de har lyst til på
elite-trin. Men det har mange andre selskaber jo haft i mange år.

God jagt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : anders majland

Dato : 06-11-03 12:07

> Hvis det står sådan til, kan du så ikke lige skrive hvilket
> forsikrings selskab det drejer sig, da jeg selv fylder 30 snart???

Bla GF - og de har "normal" selvrisko ved tyveri istedet for de 20% som
bla. TopDK og Tryg benytter sig af.

Hvormange bilister ville mon finde sig i 20% selvrisiko ved tyveri ?

(Og så synes jeg det ville være fint med nogel krav som f.eks
"godkendte" låse og/eller startspære for at få en lav præmie og
selvrisiko)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-11-03 17:31

Jeg tror ikke helt jeg forstår. Hvis den allerede står i dit navn, så kan du
da bare tegne en kasko...
Eller er der noget jeg overser her ??

Fra : Kenneth

Dato : 05-11-03 21:06

> Jeg tror ikke helt jeg forstår. Hvis den allerede står i dit navn, så kan
> [...]

Jeg skal skifte forsikringsselskab, og de "gamle" vil ikke overgive mig før
sep. 2004.

Kenneth

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-11-03 08:56

Ok, så er det bare ned på motorkontoret og omregistrere, som en anden vist
også skriver. Det gjorde jeg selv i sin tid da jeg fik et godt tilbud, som
lå langt under TopDK.

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 07-11-03 10:45

> [...]
> ikke synes.
> Er der nogen, der har prøvet det lille trick?

Jeg har læst om et meget bedre og billigere trick - dog aldrig selv prøvet
det - men jeg ville ikke tøve, hvis det var nødvendigt.

I forsikringsbetingelserne står der at både selvskab og forsikringstager
har 14 dages opsigelse i forbindelse med en anmeldt skade.

Tricket går ud på at anmelde en skade, der bliver afvist. F.eks. kan du
skrive et brev forsikringen.

"Jeg vil gerne anmelde, at min motorcykel er falmet af at stå i solen. Jeg
vil endvidere gerne opsige min forsikring".

Herefter går du til andet selskab og tegner forsikring der.

Hilsen

Bo Stilling Christiansen, XJ600, DT250
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=17