DT fundet!!
Fra : TheHobbit

Dato : 05-11-03 14:51

HAHA - så er jeg en glad mand igen!

Politiet har lige ringet - og jeg har været nede forbi en lokal baggård lidt
over 2 km væk og hente min kære DT'er.

Den mangler godtnok begge sideskjolde, nummerpladen, sidespejlet og den
bagerste del af stellet (det der ligner en bagagebærer) + alt der hedder
ledninger er rykket fra hinanden, koblingen sidder løst og tændigen er
rimelig knoklet. Men den er da i ét stykke!

Jeg var på arbejde da de ringede, fik et lift med chefen derud og havde
derfor ikke min nøgle med - så jeg prøvede ikke at starte den men jeg håber
der kan lade sig gøre når ledningerne er på plads....

Det lader til at de ikke har kunnet få liv i den - der er ihvertfald ikke
kommet mere end lidt over de 2 km ekstra på trip-tælleren. Dvs de har
trukket den hele vejen og ikke fået mere ud af det. Vidnet der ringede til
Politiet sagde (som Bager forudsage) at det var nogle små unger der var
kommet slæbende med den.

Nu skal den repereres og en mere omfattende låse-anordning iværksættes.

Stephan Hansen - Atter igen! Yamaha DT 125 '83
www.StephanNet.dk
http://www.dfmc.dk/?id=297
+ Suzuki GS500E - 1999
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- I love the smell of a 2-stroke in the morning -

....folk der stjæler MC'er skulle STADIG ha' kørt nosserne gennem en
kompostkværn!!

Fra : Benz...

Dato : 05-11-03 15:19

"TheHobbit" <LæsAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message
> HAHA - så er jeg en glad mand igen.

Tillykke!
Det er altid godt med en god slutning!
:)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Benz...

Dato : 05-11-03 15:43

> ...folk der stjæler MC'er skulle STADIG ha' kørt nosserne gennem en
> kompostkværn!!

Skriv gerne hvis de skulle finde synderene.

Tror det dog ikke med den "kampange" politiet køre for tiden.
Desværre!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-11-03 15:38

TheHobbit wrote:
> HAHA - så er jeg en glad mand igen!

SUPER! :)

> ...folk der stjæler MC'er skulle STADIG ha' kørt nosserne gennem en
> kompostkværn!!

Jeg kan tilbyde en kardanaksel på en Russerkværn, hvis det kan
bruges ? ;)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-11-03 15:46

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> SUPER! :)

Ja, det er da glædeligt.

> Jeg kan tilbyde en kardanaksel på en Russerkværn, hvis det kan
> bruges ? ;)

Jeg har en 530'er kæde med blotlagte kædehjul og en fin motor tilsluttet...

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-11-03 16:40

Mikkel Christensen wrote:
> Jeg har en 530'er kæde med blotlagte kædehjul og en fin motor tilsluttet...

Hm, driller du mig med at min motor endnu ikke har været startet ?
;)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-11-03 08:21

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Hm, driller du mig med at min motor endnu ikke har været startet ?

Heh, nej, men nu du siger det...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-11-03 09:41

Mikkel Christensen wrote:
> Heh, nej, men nu du siger det...

Jeg har lige regnet ud, at hvis den ellers ikke er mere der
er defekt, og hvis jeg ellers har fået bolten med til det svinghjul
jeg har fået tilsendt..

Ja så BURDE den faktisk kunne komme til at køre i weekenden..
(motoren altså)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-11-03 16:09

Miraklernes tid er åbenbart ikke helt forbi...

Mvh
Kristoffer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-03 15:59

> Politiet har lige ringet - og jeg har været nede forbi en lokal
> baggård lidt over 2 km væk og hente min kære DT'er.

Hej Stephan

Tillykke med fundet.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : TheHobbit

Dato : 05-11-03 16:27

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Stephan
>
> Tillykke med fundet.

Tak - selvom den er lidt ilde tilredt - så er det rart at have fået den
tilbage...

Stephan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-11-03 16:48

TheHobbit wrote:
> HAHA - så er jeg en glad mand igen!
>
> Politiet har lige ringet - og jeg har været nede forbi en lokal
> baggård lidt over 2 km væk og hente min kære DT'er.

Tillykke. Det har sgu ikke været sjovt at opleve. En skam den ikke er helt
frisk længere.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 18:40

> HAHA - så er jeg en glad mand igen!

Tillykke - selvom den er ramponeret. Har du kun ansvar på den ?

> Nu skal den repereres og en mere omfattende låse-anordning
> iværksættes.

Måske det er på tide med et fællesindkøb af låse ?
Jeg er ihvertfald med en motherf***er bøjlelås i anderkendt frabrikat.

Jeg "nøjes" pt med en kraftig wirelås til gadeinventaret og en skivelås
i bagerste tandhjul.

Mht til skivebremselånse er den jeg fik med mc'en noget kraftigere end
de billige abus buffo tingester. De billige er i en eller anden
aluminumslegering, mens den solide jeg har vist er i jern. Den ruster
ihvertfald hvor plastikken er skrabet af, og jeg tror ikke den bare
sådan lige kan knækkes som de andre ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : TheHobbit

Dato : 06-11-03 09:21

anders majland wrote:
> [...]
Alt er jo relativt... den kan stadig ikke starte selvom jeg har sat diverse
ledninger på igen.

> Tillykke - selvom den er ramponeret. Har du kun ansvar på den ?
En DT'er fra 1983 - kun ansvar? - ja det tror jeg! Det ville være dyrere at
have helårs-kasko+selvrisiko end at købe en ny!
Men forsikringen dækker jo heller ikke hvis den bliver fundet 2 dage efter!

[snip]
> Jeg "nøjes" pt med en kraftig wirelås til gadeinventaret og en
> skivelås i bagerste tandhjul.
Tja, jeg må i gang med kæderne. Der er ikke skivebremser på den.

[snip]

Fra : anders majland

Dato : 06-11-03 11:37

> En DT'er fra 1983 - kun ansvar? - ja det tror jeg! Det ville være
> dyrere at have helårs-kasko+selvrisiko end at købe en ny!

Det afhænger af så meget - Jeg vil kunne forsikre den for ca. 1100kr
årligt incl vinterkørsel, men jeg er jo også et gammel røvhul over
30.... Apriliaen der jo også har en lille bitte motor har jeg også
haft kasko på hele tiden - ahs til risikoen for tyveri. Det har så ikke
kunnet betale sig at bruge kaskoen de gange at der har været
tyveriforsøg og/eller hærværk på den (eller jeg selv er tiltet), så i
forhold til risikoen har jeg fundet det prisen værd.

> Men forsikringen dækker jo heller ikke hvis den bliver fundet 2 dage
> efter!

En kasko dækker da de skader der er opstået ved tyveriet - men om det
kan betales sig at belaste ens ancienitet og betale selvrisisko er en
anden sag.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-11-03 18:38

Tillykke. Helt kanon, dog ærgerligt de skulle nå at ødelægge så meget....

Håber snart du får liv i den.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-11-03 20:48

"TheHobbit" <LæsAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse

> Nu skal den repereres og en mere omfattende låse-anordning iværksættes.

Måske en løsning med en håndgranat skjult under sædet samt lidt usynligt
fiskesnøre ville kunne løse "problembørnene".. Når den kommer 5 meter væk
fra hvor den står eksploderer kværn + tyveknægte... eller... måske man kunne
finde en lidt bedre måde at tyverisikre sin kværn, måske et horn fra en bil
som sidder indenfor i huset, og så noget ledningsværk som, ved adskildelse
med MC'en, sætter gang i hornet så man vågner.. Kunne måske kombineres med,
at der tændes lys inde i huset.. Måske nogen kunne arbejde videre med ideen?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 22:04

> [...]
> sætter gang i hornet så man vågner.. Kunne måske kombineres med, at
> der tændes lys inde i huset.. Måske nogen kunne arbejde videre med

Har du set programmet SWAG (dansk titel ukendt) der kører på en af de danske
kanaler. Her snyder de tyve og andre godtfolk. De har f.eks. en fed
racerscooter hvor de glemmer nøglerne i. Når en eller anden idiot prøver at
starte den, oversprøjtes han med vand fra under sædet. Hertil skal det lige
tilføjes at det her filmes om vinteren, hvilket gør det knap så sjovt for
tyven. Det er dog heller ikke fedt hvis knægten kommer hjem til mor og skal
fortælle, hvorfor det ser ud til, at han har tisset i bukserne

Desuden har de en flot VW Boble som falder fra hinanden, og en escort med
automatisk lås og en snekanon indbygget.

Så ka' de' lær' de'
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-03 22:16

> Har du set programmet SWAG (dansk titel ukendt) der kører på en af de
> danske kanaler. Her snyder de tyve og andre godtfolk.

Skidtfolk må det være.

Jeg synes den var ret sjov den episode, hvor der var en mand der parkerede
sin bil ulovligt. Så placerede de en container på hver side af bilen ca.
20cm fra hver ende, så han umuligt kunne få den ud igen. I tilgift havde de
i forruden sat et skilt med 'Your parking is rubbish'.

> Så ka' de' lær' de'

Absolut! De slipper for let.

--
signing off.. Martin Sørensen