Første ansvarsforsikring
Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 04-11-03 13:37

Hej derude,
hvor for jeg som 22 årig min første ansvarsforsikring billigst, til e 400
ccm?

Fra : Morten Skriver

Dato : 04-11-03 13:49

On Tue, 4 Nov 2003 13:36:58 +0100, Thomas Rudbeck wrote:
> hvor for jeg som 22 årig min første ansvarsforsikring billigst, til e
> 400 ccm?

Prøv GF Forsikring.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Benz...

Dato : 04-11-03 13:58

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> wrote in message
> Hej derude,
> hvor for jeg som 22 årig min første ansvarsforsikring billigst, til e 400
> ccm?

Det er så 1million spørgsmålet.
Ring til alle og en hver og spørg dem, det er det eneste råd jeg kan give.
Jeg giver 2100kr for min R6 hos GF.

Held, lykke og sidst men bestemt ikke mindst masser af toldmodighed!!

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Bo-gsxR

Dato : 04-11-03 14:04

> hvor for jeg som 22 årig min første ansvarsforsikring billigst, til e 400
> ccm?

fair, gf har rygte som billige mc forsikringer.
men tjek også lige mht. forholdende ( evt. hvad folk her inde synes om dem)
se
http://soeg.jubii.dk/resultater/?query=forsikringer&cat=jubii&x=12&y=11

og evt. tjek om du kan få den stildstandsforsikret også, så spare du en
hel del i vinter sæsonen. jeg har gerne 4-6 mnd. stildstand med lav premie
om året.

bo-gsxR

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-11-03 15:49

Bo-gsxR wrote:

> [...]
>
> og evt. tjek om du kan få den stildstandsforsikret også, så spare du
> en hel del i vinter sæsonen. jeg har gerne 4-6 mnd. stildstand med

Hmm nu ved jeg ikke med Fair???<
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=fair+er+de+rigtig+
kloge&meta=group%3Ddk.fritid.motorcykel>

--
Virtually Yours

Brian laursen
Yamaha YZF1000r

DMCN# 687
http://dfmc.dk/?id=155

Fra : Bo-gsxR

Dato : 04-11-03 16:08

> Hmm nu ved jeg ikke med Fair???<

ham her skal også kun have ansvar! og jeg sparede 2.500kr.
på fair i forhold til topdanmark på ansvars forsikring af en
årg. 86 vfr 750 som helt ny billist.
så jo de var billige for mig.

bo-gsxR

Fra : Bo-gsxR

Dato : 04-11-03 16:12

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=fair+er+de+rigtig+
> kloge&meta=group%3Ddk.fritid.motorcykel>

jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide om ham r1turbo fyren fra
esbjerg, har kasko på.

og hvem pokker der tillader sådanne ombygninger til en betalelig pris
for kasko?
da det er lidt kedeligt at have en 180.000kr. uden kasko/tyveriforsikret
stående uden for om natten her i kbh. (

bo-gsxR

Fra : Armand

Dato : 04-11-03 22:29

Bo-gsxR <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev i en

> jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide om ham r1turbo fyren fra
> esbjerg, har kasko på.
> og hvem pokker der tillader sådanne ombygninger til en betalelig pris
> for kasko?

Præmien følger modellen og ikke eftermonteringer, dog kan der være noget med
en beløbsgrænse, som man mere eller mindre hurtigt overskrider :-/
Dette gælder såvel tuninger (også de vildeste turbo-tuninger o.lign.) som
f.eks eftermontering af kåbe på en ellers nøgen (= billig præmie) model -
SV650 er nærmest født til dét trick! :-|

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-11-03 22:53

Armand wrote:
> [...]
> som f.eks eftermontering af kåbe på en ellers nøgen (= billig præmie)
> model - SV650 er nærmest født til dét trick! :-|

Følger udbetalingen ikke også modellen? Ekstraudstyr i et rimeligt omfang er
altid dækket, men en kåbe på en SV650N er vel principielt lig med et
modelskifte. Og dermed er man i realiteten underforsikret. Hvis taksatoren
tilfældigvis har en lille indsigt i motorcykler, kan det vel blive svært at
argumentere for at få dækket en kåbe på en N-model.

Allan Bojesen
..

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 09:45

> Følger udbetalingen ikke også modellen? Ekstraudstyr i et rimeligt
> omfang er altid dækket, men en kåbe på en SV650N er vel principielt
> lig med et modelskifte. Og dermed er man i realiteten underforsikret.

Nogen selskaber forsikrer også efter aktuel værdi istedet for nyværdi
(Bla. GF) Så skal man bare sørge for at værdien inkluderer
ekstraudstyret. Jeg synes det er en meget rimelig måde at opgøre det på.
Grænsen for en totalskade eller erstatningen ved et tyveri - og dermed
hvor stor en udgift de risikerer er jo netop også efter den aktuelle
værdi. Mindre skader betaler de fleste sikkert alliegevel af egen lomme
da tab af ancienitet og selvrisko gør det mindre attraktivt at lade
forsikringen betale ...

Jeg betaler ca det samme i kasko på yamahen som ansvar på bilen, og
apriliaen koster ca 1000kr/årlig - også for kasko

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 05-11-03 17:52

Allan Bojesen <allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]
at
> argumentere for at få dækket en kåbe på en N-model.

De to modeller koster tilnærmelsesvis dert samme fra ny af og det er kun
sports-imaget at selskabet bon'er en S-ejer for!
Derved er det ikke et spørgsmål om der er en mer-værdi á en S-kåbe på en
"N"-model, men slet og ret at "N"en ikke er en S'er!
Hvordan skulle situationen da se ud til forskel hvis vi nuancerer sagen
lidt?:
- Hvis man monterer en tilgængelig uoriginal ½-kåbe på sin "N"??
- Hvis man monterer en dyr original Ducati ½-kåbe af kulfiber??

Man kan også vende forholdet omkring præmieforskel for de to modeller, til
situationen hvor S'eren er uønsket os selskabet (á Runa!) - I så fald vil
man næppe blive opsagt hvis man monterer én af ovestående tre kåbe-options!

--
Armand.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-11-03 08:35

--- snip en masse en præmieforskel på SV N og S---

Måske kunne man også se på det på den måde, at ligger du din kværn ned på
siden, og smadrer din påmonterede kåbe, så vil det (selv om du skal have ny
kåbe) stadig være billigere end ellers, da du ville få meget andet skrabet,
ridset etc på en kåbeløs cykel. Og det tror jeg nu nok er dyrere at skifte
på en SV'er end en kåbe....

mvmch
christian

Fra : Armand

Dato : 11-11-03 19:46

Christian Knudsen <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykler.dk> skrev i
en news:3fb09116$0$69897$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
skrabet,
> ridset etc på en kåbeløs cykel. Og det tror jeg nu nok er dyrere at skifte

Næppe!
Dels kan man på en "basic" ofte nøjes med knuste blinklygter og et bøjet
greb, samt ellers usynlige ridser på undersiden af motordækslet, og dels ved
importørerne godt hvor lidt der skal til at smadre en kåbe, hvorfor prisen
for diverse kåbe-dele er yhyrlig =

--
Armand.