In article <8OMpb.2510$Mx.2154@news.get2net.dk>, gert@uthspruth.dk
says...
> Det kan godt være, at mere rutinerede håndværkere nu trækker på
> smilebåndet...men det må jeg så tage med. Kåben på min FJ1100 er blevet så
> beskadiget i den ene side, at jeg nok ender med at skulle have skiftet
> sagen. Den kåbe der sidder på nu er en Pichler kåbe, som er noget større end
> den cyklen er født med originalt. Da den samtidig også er gammel, kan den
> ikke genkøbes og Pichler i Tyskland har ingen reservedele der passer. Dte
> kan jo aldrig gå at smække 12-14000 i en ny kåbe, så kunsten må nu være at
> finde en brugt. Men hvordan kan jeg vide om en anden kåbe passer på min mc?
> Er der nogle standarder man kan kigge efter, eller er der slet ikke nogen
> regulering af, hvordan sådan nogle fætre sættes på?
>
Du kunne f.eks. søge på Ebay under verkleidung. Der er ofte en del til
salg; men kunsten er selvf. at finde noget der passer nogenlunde.
Der bliver nok lidt hjemmesløjd med at få den til at sidde på cyklen.
Alternativt kan du se hos LC Racing eller andre der kunne have brugte
kåber liggende på loftet.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!