kul eller batteri?
Fra : Simon Børresen

Dato : 03-11-03 23:12

Hejsa...
Jeg ved godt at der er talt meget om det her på det sidste (der er jo
sæson, men jeg er åbenbart lidt tungnem...

Min mc (kawasaki z440 fra '81) har i knap en uge døjet med at starte... Den
siger dog stadig et lille klik fra starteren, nå startknappen trykkes ind
(?). Jeg sætter den til opladning i morgen... og håber at et batteriboost
kan klare sagen. Hvis ikke, lyder det så som kullene? Er det en større
operation at skifte dem? (Jeg ved godt hvordan man bruger værktøj, men jeg
har aldrig haft en starter åbnet før)

/Simon,
der håber det snart er klaret, for der er godtnok langt fra AUC til
Nørresundby...

PS. Flere har skrevet at hvis man rokkede med mc'en så starteren kørte lidt
rundt, så ville man måske kunne starte... Det lykkedes for mig et par gange,
men her til eftermiddag kom den ikke længere end klicket...

Fra : Armand

Dato : 04-11-03 22:28

Simon Børresen <FJERNDETTEsboe02@control.auc.dk> skrev i en

> [...]
gange,
> men her til eftermiddag kom den ikke længere end klicket...

Tricket med at rokke i gear er en meget sikker indikation af at det ér
kullene der er færdige! Til gengæld skal man nyde de få gange man kan
benytte dét trick og se at få stumper (kul ell. kul-plade) hjem inden den
hurtigt derefter strander helt!
Der vil altid være dén mulighed at løbe modellen igang og 440'eren er ikke
større end at det skulle kunne lade sig gøre, ikke mindst v.h.a. 2.person -
Faktisk er dét en ting man burde prøve/øve sig på til den dag man står på en
mørk landevej uden starterfunktion

> Er det en større operation at skifte dem? (Jeg ved godt hvordan man bruger
> værktøj, men jeg har aldrig haft en starter åbnet før)

Det er regulært nussearbejde, som de fleste skulle kunne se sig ud af; men
det kán være et problem at få starteren afmonteret p.g.a. karburatorerne, og
dé er
et helvede at afmontere og især(!) genmontere
På den anden side er netop sådant et lortejob fortjenstfuldt at snyde
mekanikeren for at hælde på timesedlen!!!

--
Armand.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 05-11-03 18:37

Hej Simon,

> [...]
> (?). Jeg sætter den til opladning i morgen... og håber at et batteriboost
> kan klare sagen. Hvis ikke, lyder det så som kullene?

Nåeja, men vi snakkede jo om det nede på AAU's parkeringsplads i foregårs!

Prøv lige, at checke dit starterelæ først... der er ingen grund til at
splitte startermotoren fra hinanden, hvis det "blot" er kontaktsættet (eller
forbindelse) på starterrelæet der driller. Din beskivelse tyder såmænd også
på et kul-problem, men giv dig selv det kvarte minut, det tager at måle
spændingensforsyningen til starteren, når start-knappen aktiveres.

> Er det en større
> operation at skifte dem? (Jeg ved godt hvordan man bruger værktøj, men jeg
> har aldrig haft en starter åbnet før)

Vel ikke et større problem, end dét at skifte kul i boremaskinen: Problemet
er vel at komme ind til starteren?...

Hilsen
Lars

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-11-03 23:59

Lars T. Thomsen wrote:

> Hej Simon,

> Nåeja, men vi snakkede jo om det nede på AAU's parkeringsplads i foregårs!

Øjj, sikke en flok vi er dernede

....jeg er godt nok begyndt at bruge en anden P-plads :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 00:25

> Øjj, sikke en flok vi er dernede
>
> ...jeg er godt nok begyndt at bruge en anden P-plads :-/

Hvorfor har du meldt dig udenfor fælleskabet?

Hilsen
Lars

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-03 15:39

Lars T. Thomsen wrote:

> Hvorfor har du meldt dig udenfor fælleskabet?

Jeg slipper for at gå et par hundrede meter hver morgen, derfor
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-03 16:27

> Jeg slipper for at gå et par hundrede meter hver morgen, derfor

Jeg har godt set din Fazer parkeret ved Novi, ofte ved siden af en rød
SV'er, så vidt jeg husker.

Min motorcykel holder aldrig derude mere siden jeg flyttede derud for et
halvt års tid siden. Det kan ikke rigtigt betale sig at tage MC-tøj på og
starte cyklen op og køre en stor omvej, når turen tager 5 min. på trædecykel
ad de små cykelstier.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-03 22:29

Martin Sørensen wrote:

> Jeg har godt set din Fazer parkeret ved Novi, ofte ved siden af en rød
> SV'er, så vidt jeg husker.

Jaeh, men nu parkerer jeg helt oppe på Novi's P-plads, fordi
bygningsbetjenten (René, der ynder at kalde sig Kongen) fik ondt i røven at
jeg holdt dernede. Andre mc'er, 45-knallerter etc. har fjolset ikke noget
imod, men han har af uvisse grunde allerede set sig gal på mig... så nu er
jeg også gal på ham :-|

> Min motorcykel holder aldrig derude mere siden jeg flyttede derud for et
> halvt års tid siden.

Nej, jeg har godt bemærket at den mangler. Bor Jacob også derude nu? Hans
Super-dream mangler jo også

> Det kan ikke rigtigt betale sig at tage MC-tøj på og
> starte cyklen op og køre en stor omvej, når turen tager 5 min. på
> trædecykel ad de små cykelstier.

Nej, det er træls, ikke?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-03 22:56

> [...]
> fjolset ikke noget imod, men han har af uvisse grunde allerede set
> sig gal på mig... så nu er jeg også gal på ham :-|

Sådan er han, vi plejer bare at sige 'jaja' og så tænker vi ikke mere over
hvad han sagde.

> Nej, jeg har godt bemærket at den mangler. Bor Jacob også derude nu?
> Hans Super-dream mangler jo også

Nej, han rejste til Canada for at tage dette semester derovre, så hans cykel
kommer du heller ikke til at se før efter nytår.

> Nej, det er træls, ikke?

Det ved jeg nu ikke, det er rart at undvære det ellers daglige
2xpåklædnings/afklædningsritual når man alligevel har travlt om morgenen.
Den bliver dog alligevel startet op ca. hver anden dag for at købe ind, så
jeg ikke lige behøver at benytte den lokale Føtex. Idag tog indkøbene f.eks.
30 km. Jeg kører gerne 10 km mere for at spare 1 krone på en vare,
fornuftigt, ikke?

Derudover synes jeg heller ikke om at cyklen ikke når at blive ordentligt
varm når den er ude at køre, så der køres nogle små omveje. Jeg har
egentligt ikke brug for den til daglig transport mere, men når man nu har
den, så skal den da også udnyttes.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-11-03 21:47

Martin Sørensen wrote:

> Sådan er han, vi plejer bare at sige 'jaja' og så tænker vi ikke mere over
> hvad han sagde.

Ja, det er vist det nemmeste. Han går helt i selvsving, hvis man så meget
som antyder, at man har en anden mening end ham

> Nej, han rejste til Canada for at tage dette semester derovre, så hans
> cykel kommer du heller ikke til at se før efter nytår.

Sikke en tur Det er garanteret spændende.

> Det ved jeg nu ikke, det er rart at undvære det ellers daglige
> 2xpåklædnings/afklædningsritual når man alligevel har travlt om morgenen.

Det er selvfølgelig rigtigt Tid er der aldrig nok af om morgenen. Idag
formåede jeg at køre hjemmefra 8.01 og stadig nå at have en kop kaffe med
til forelæsningen 8.15 (godt 10 km fra hvor jeg bor). Jeg snyder dog
vistnok lidt - jeg tror nok at uret på Yamahaen er 5 minutter foran

> [...]
> jeg ikke lige behøver at benytte den lokale Føtex. Idag tog indkøbene
> f.eks. 30 km. Jeg kører gerne 10 km mere for at spare 1 krone på en vare,

Voldsomt fornuftigt Jeg kører også nogle gange 100 km for at få en is -
man har jo ikke en mc, for at den skal holde stille

> [...]
> varm når den er ude at køre, så der køres nogle små omveje. Jeg har
> egentligt ikke brug for den til daglig transport mere, men når man nu har

Selvfølgelig. Min bliver også udnyttet - pt. kører jeg omkring 2000 km om
måneden Jeg har haft så mange ærinder nede hos mine forældre på det
sidste, så det løber altså hurtigt op Fazeren runder forresten snart
49k km, så jeg har snart kørt 30k på den. Dejlige kilometer
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 07-11-03 00:54

> [...]
> imod, men han har af uvisse grunde allerede set sig gal på mig... så nu er

Heh, batmand, han skal bare stryges med hårene, jeg fatter heller ikke
hvordan jeg har gennemlevet 5 år der uden at rende ind i problemer med ham.
Man kan vel være mere heldig end tilladt

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-03 23:58

Martin Pedersen wrote:

> at
>>

> Heh, batmand, han skal bare stryges med hårene,

Batmand?

> jeg fatter heller ikke
> hvordan jeg har gennemlevet 5 år der uden at rende ind i problemer med
> ham. Man kan vel være mere heldig end tilladt

Det kunne jeg så ikke - den var gal efter 14 dage, så jeg tør ikke tænke på,
hvad der kan nå at ske de næste fire år
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 07-11-03 00:52

> Jeg har godt set din Fazer parkeret ved Novi, ofte ved siden af en rød
> SV'er, så vidt jeg husker.

Dvs. du plejer at holde nede under gangbroen mellem a4 og a5?, troede sådan
set at det mest praktiske var at holde oppe ved skydedørene, det ved jeg at
jeg gjorde dengang.

Mvh
Martin Pedersen
På en sort SV som holder på Novi hver dag.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-11-03 01:07

> Dvs. du plejer at holde nede under gangbroen mellem a4 og a5?, troede
> sådan set at det mest praktiske var at holde oppe ved skydedørene,
> det ved jeg at jeg gjorde dengang.

Nu ved jeg ikke lige hvor han har grupperum henne, men hvis det er i A3
(gangbroen går mellem A3 og A5 så vidt jeg husker), så kan jeg fint forstå
det. Så er der lidt vej at gå fra Novis parkeringsplads.

> På en sort SV som holder på Novi hver dag.

En lille opgradering fra XJ900'eren?
Var der ikke noget med at kardantrækket ikke kunne holde længere?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Pedersen

Dato : 07-11-03 09:08

> Nu ved jeg ikke lige hvor han har grupperum henne, men hvis det er i A3
> (gangbroen går mellem A3 og A5 så vidt jeg husker), så kan jeg fint forstå
> det. Så er der lidt vej at gå fra Novis parkeringsplads.

Okey, så er det A3 og A5, jeg har aldrig kunnet finde rundt i hvilke der var
benævnt 1,2,3 og 4.
Jeg vidste hvad der lå hvor i bygningen og så klarede jeg mig med det

> En lille opgradering fra XJ900'eren?
> Var der ikke noget med at kardantrækket ikke kunne holde længere?

En dejlig lille opgradering, eller nedgradering, kald det hvad du vil,
motoren er blevet mindre men cyklen noget mere sjov at køre på og livlig i
optrækket. Topfarten er en anden snak, men hvor tit bruger man lige det

Ved ikke om det var kardantrækket eller hvad der ikke ville være med
længere, bagdækket blokerede og gav ikke slip igen før den lå i en grøft.
Derefter valgte jeg at skifte cyklen, den havde på det tidspunkt også tjent
mig i 2 år, tror SV'eren skal få lov at køre lidt længere med mig.

Udover det så var den også begyndt at have diverse skavanker, en god
motorvejstur med høj hastighed og den smed (ikke brugte, men smed) 1 liter
olie, alle bremseskiver skulle udskiftes på den og der var noget ved
toppakningen på en af cylindrene. Alt i alt et godt bytte at få en ny cykel

Mvh
Martin Pedersen
Hvilket gudevejr det er i dag, godt man tog mc'en på arbejde.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-03 20:20

Martin Sørensen wrote:

> Nu ved jeg ikke lige hvor han har grupperum henne, men hvis det er i A3
> (gangbroen går mellem A3 og A5 så vidt jeg husker), så kan jeg fint forstå
> det. Så er der lidt vej at gå fra Novis parkeringsplads.

Hmm, nu kan jeg ikke lige huske nummeret på bygningen, men grupperummet er
lige ved siden af Novi's skydedøre ved den nordlige indgang fra
parkeringspladsen. Der er egentlig kortere at gå ude fra parkeringspladsen,
end der er fra fortovet under gangbroen (som bygningsbetjenten jagede mig
væk fra). Grunden til at jeg ikke gjorde det fra starten af, er at vi
vistnok har fået at vide, at studerende ikke må holde på Novi's plads.

Den har jeg da set
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-11-03 22:26

> [...]
> bygningsbetjenten jagede mig væk fra). Grunden til at jeg ikke gjorde
> det fra starten af, er at vi vistnok har fået at vide, at studerende

Hmm. Det har jeg aldrig hørt noget om, og jeg har da parkeret der i 1½ år.
Jeg har dog ikke brugt en parkeringsbås, men parkeret på det tomme areal
foran vinduerne. Jeg kender også mange andre der har parkeret der, også i
biler. Det kan godt ske at vi rent faktisk ikke må, men hvem ved hvem der er
ansat eller ej?

> Den har jeg da set

Det tror jeg også jeg har. Jeg har ihvertfald set én eller anden sort SV'er.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Pedersen

Dato : 09-11-03 22:47

> [...]
> biler. Det kan godt ske at vi rent faktisk ikke må, men hvem ved hvem der

Jeg har også parkeret foran vinduerne 1 års tid uden nogensinde at høre for
det, men det kan jo godt være at der er nogen der er blevet lidt emsige
siden dengang.

> Det tror jeg også jeg har. Jeg har ihvertfald set én eller anden sort
SV'er.

Tror ikke der holder så mange af dem på Fredrik Bajers Vej eller ovre ved
Novi, så det er sikkert min

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-03 23:56

Martin Pedersen wrote:

> Jeg har også parkeret foran vinduerne 1 års tid uden nogensinde at høre
> for det, men det kan jo godt være at der er nogen der er blevet lidt
> emsige siden dengang.

Pedel-René har jo set sig gal på mig, så han skaber sig sikkert tosset, hvis
han ser mig parkere der. Oh well, det skal prøves alligevel

> Tror ikke der holder så mange af dem på Fredrik Bajers Vej eller ovre ved
> Novi, så det er sikkert min

Så ser du sikkert også en nydelig rød Fazer 600 en gang imellem
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 13:38

> Pedel-René har jo set sig gal på mig, så han skaber sig sikkert tosset,
hvis
> han ser mig parkere der. Oh well, det skal prøves alligevel

Heh, så lad ham brokke sig, så har han også lidt mening med hans liv, tror
det er det han går mest op i.

> Så ser du sikkert også en nydelig rød Fazer 600 en gang imellem

Tror faktisk kun jeg har set den en gang. Jeg kan jo ikke gøre for at jeg
sidder inde på kontoret og arbejder og ikke har en god udsigt til
parkeringspladsen

> --
> mvh Jes Vestervang

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-11-03 16:27

> Heh, så lad ham brokke sig, så har han også lidt mening med hans liv,
> tror det er det han går mest op i.

Da jeg var nede for at aflevere nøgler efter sidste semester, skældte han
mig næsten ud fordi vi ikke måtte stille køleskabene på gangene i
sommerferien. Jeg har ikke noget køleskab derude, men det var nok en tale
han gav de fleste der afleverede nøgler. Jeg fik at vide, at hvis de ikke
blev fjernet blev de alle sammen kylet på lossepladsen, da de ikke måtte stå
der. Da vi startede igen i september stod samtlige køleskabe stadigvæk på
gangene, så endnu engang lukkede han blot luft ud.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 20:54

Martin Sørensen wrote:

> Da jeg var nede for at aflevere nøgler efter sidste semester, skældte han
> mig næsten ud fordi vi ikke måtte stille køleskabene på gangene i
> sommerferien.

Der var også en obligatorisk skideballe i forbindelse med nøgleuddelingen,
bl.a. noget om EDB-rummet. Det lød ret skægt, da nogle udenlandske
studerende fik en demonstration af Renés evner i det engelske. De anede,
pudsigt nok, ikke hvad et 'EDB room' var for noget
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 20:50

Martin Pedersen wrote:

> Heh, så lad ham brokke sig, så har han også lidt mening med hans liv, tror
> det er det han går mest op i.

Jah. Jeg forstår egentlig ikke hvordan sådan en klovn kan beholde sit
arbejde :-| Der er langt mellem dem, som ikke har noget imod ham.

> Tror faktisk kun jeg har set den en gang.

Pæn, ikke? Pt. møgbeskidt...

> Jeg kan jo ikke gøre for at jeg sidder inde på kontoret og arbejder og
> ikke har en god udsigt til parkeringspladsen

Jeg ser bare din sv'er, når jeg kører hjem ved 16-tiden. Mens du sidder inde
på dit kontor, og jeg skal hjem og holde fri¹

¹:Fri - dvs. læse en masse
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-03 23:53

Martin Sørensen wrote:

> Hmm. Det har jeg aldrig hørt noget om, og jeg har da parkeret der i 1½ år.
> Jeg har dog ikke brugt en parkeringsbås,

Jeg plejer at dele en plads med en sort/gul xt350, hvis ikke den røde vfr750
har taget pladsen

> men parkeret på det tomme areal foran vinduerne.

Det har jeg undladt indtil videre, for ikke at blive opdaget af 'batman'
Well, jeg har grupperum lige inde bag ruderne, så det kunne da godt være at
jeg bare skulle glemme alt om Hr. Pedel

> Jeg kender også mange andre der har parkeret der, også i
> biler. Det kan godt ske at vi rent faktisk ikke må, men hvem ved hvem der
> er ansat eller ej?

Nemlig Jeg har dog en irriterende fornemmelse af at gøgeungen ved at jeg
ikke er ansat på Novi Nå pyt, han kan rende og hoppe
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 07-11-03 14:46

Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en

> Det kan ikke rigtigt betale sig at tage MC-tøj på og starte cyklen op og
køre en
> stor omvej, når turen tager 5 min. på trædecykel ad de små cykelstier.

Ligesom man principielt ikke kan fare vild på en motorcykel, så findes
ordet: "omvej" ikke i mc-istens parlør :-|

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-11-03 15:39

> Ligesom man principielt ikke kan fare vild på en motorcykel, så findes
> ordet: "omvej" ikke i mc-istens parlør :-|

Min tid om morgenen er enormt meget værd, forstået på den måde at jeg ofte
sover lige til 'smertegrænsen'. Derfor vælger jeg altid den hurtigste
transportform, så jeg kan sove de minutter længere. Jeg har formået at stå
op omkring 8.05 og være rettidigt til en forelæsning kl. 8.15.
Det kunne slet ikke lade sig gøre hvis jeg skulle køre MC.

Så kan jeg til gengæld køre en hygge/indkøbstur om eftermiddagen, hvor der
ikke er noget tidspres. Så kan jeg også køre en lille omvej hvis jeg har
lyst.

Tager du også MC'en når du skal i Rema ovre på den anden side af vejen?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 08-11-03 00:10

> [...]
> transportform, så jeg kan sove de minutter længere.
> Tager du også MC'en når du skal i Rema ovre på den anden side af vejen?

Nix!
Og jeg er tilsyneladende akkurat ligeså meget B-menneske som dig, hvorfor
det altid har været bilen der har holdt for som til/fra arbejds-kørsel

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-11-03 20:12

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> op omkring 8.05 og være rettidigt til en forelæsning kl. 8.15.
> Det kunne slet ikke lade sig gøre hvis jeg skulle køre MC.

Det er tæt på Jeg bor jo ude ved storcentret, og har godt 10 km ud til
uni. Det kan gøres på 7 minutter uden at køre sindssygt (takket være
motorvejen
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 06-11-03 17:27

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev i en

> Øjj, sikke en flok vi er dernede

Er det så ikke snart på tide at i får lavet en ækvivalent til Pims'erne
deroppe i Aalborg?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-03 20:19

Armand wrote:

> Er det så ikke snart på tide at i får lavet en ækvivalent til Pims'erne
> deroppe i Aalborg?

Jeg har meldt mig til! Pres de andre!
Motortosserne, Gale ko-dreng og Thomas Buus, Jonas Holt og de andre
nordjyder kunne jo også tage med, jeg skal nok vise vejen*

* Diverse vittigheder om min retningssans frabedes
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-03 22:11

Jes Vestervang wrote:

> Jeg har meldt mig til!

Blob! Jeg skal vist til at læse det jeg svarer på Jeg havde lige bildt
mig selv ind, at du skrev at vi skulle lave ækvivalent til pimse_turen_ ned
til sidste X-dag. Det vil jo nok heller ikke være svært at stille med en
tilsvarende folkemængde

^^^^^^^ Men det gælder stadig!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 07-11-03 01:02

> [...]
ned
> til sidste X-dag. Det vil jo nok heller ikke være svært at stille med en

Jeg foreslog det sidste år, men som det ofte er, så render sådan noget ud i
sandet.
Jeg havde personligt monstertravlt med sidste år på uni og sådan er der jo
en mio. forskellige undskyldninger
Men hvad, det kan være det lykkedes på et eller andet tidspunkt, jeg ved at
som der også er skrevet i denne tråd er flere ovre fra M linien som kører
mc, vel et spørgsmål om at få samlet tropperne. Nu er jeg heldigvis ude af
det, god tid mens det varede, men det varede heldigvis ikke for evigt

Mvh
Martin Pedersen
Tidligere XJ900 kører på Frederik Bajers Vej 7, nu SV650S kører på Niels
Jernes Vej 10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-11-03 21:49

Martin Pedersen wrote:
> Jeg foreslog det sidste år, men som det ofte er, så render sådan noget ud
> i sandet.

Hmm :-/ Det kunne nu ellers være sjovt.

> Jeg havde personligt monstertravlt med sidste år på uni og sådan er der jo
> en mio. forskellige undskyldninger

Jeg har nu også lidt småtravlt her på 3.sem EE, men jeg tager mig nu
alligevel tid til andet end bøgerne

> Men hvad, det kan være det lykkedes på et eller andet tidspunkt, jeg ved
> at som der også er skrevet i denne tråd er flere ovre fra M linien som
> kører mc, vel et spørgsmål om at få samlet tropperne.

Ja, idéen skal da tages op til foråret!

> Nu er jeg heldigvis ude af det, god tid mens det varede, men det varede
> heldigvis ikke for evigt

Jeg mangler 'kun' små fire år
> Martin Pedersen
> Tidligere XJ900 kører på Frederik Bajers Vej 7, nu SV650S kører på Niels
> Jernes Vej 10

Jeps, den holdt der da igen idag
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 13:35

> Jeg har nu også lidt småtravlt her på 3.sem EE, men jeg tager mig nu
> alligevel tid til andet end bøgerne

Heh, 95% af min tid gik med studierne på 10 sem, 5% på fest og 25% på mc'en,
så kan du selv regne ud hvor travlt jeg har haft

> Ja, idéen skal da tages op til foråret!

Det ville da være kanon at få lavet noget, og så mange som der åbenbart
sidder herinde burde der være nogle personer om det.

> Jeg mangler 'kun' små fire år

Fire år er ingen tid, de forsvinder lynhurtigt, blev selv overrasket over
hvor hurtigt det gik.

> Jeps, den holdt der da igen idag

Self. gjorde den det, der er jo nogen der rent faktisk er nødt til at lave
noget for føden og ikke feder den på en SU
> --
> mvh Jes Vestervang

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-11-03 16:43

> Heh, 95% af min tid gik med studierne på 10 sem, 5% på fest og 25% på
> mc'en, så kan du selv regne ud hvor travlt jeg har haft

Åbenbart ikke travlt nok til at lære procentregning.

> Det ville da være kanon at få lavet noget, og så mange som der
> åbenbart sidder herinde burde der være nogle personer om det.

Jeps, umiddelbart kan jeg komme i tanke om 8 motorcyklister fra AAU (hvis
jeg tæller dig med), hvoraf 7 er aktive her i DFM, men der er da også en del
cykler hvis ejermænd jeg ikke kender til. Umiddelbart tror jeg nok vi kunne
samle nogle stykker, hvis vi ville.

> Fire år er ingen tid, de forsvinder lynhurtigt, blev selv overrasket
> over hvor hurtigt det gik.

Jeps, det går rimeligt stærkt, jeg mangler kun 1½ år nu og før jeg får mig
set om, så skal jeg til at skrive speciale.. Jeg synes ikke det er så længe
siden jeg selv gik på 3. sem., selv om det nu er 2 år siden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-11-03 19:03

> Åbenbart ikke travlt nok til at lære procentregning.

LOL... Martin P, hvad har du brugt de sidste -25% på?

> [...]
del
> cykler hvis ejermænd jeg ikke kender til. Umiddelbart tror jeg nok vi

Ja da!

> [...]
længe
> siden jeg selv gik på 3. sem., selv om det nu er 2 år siden.

Ja, for 3 år siden gik jeg på 3. semester... og nu skal jeg snart til at
skrive afgangsprojekt (2-mandsgruppen er eftersigende blevet dannet, hvoraf
de 50% består af mig!)

<filosofi>
.... Ja, tiden går og snart kommer panikken over, hvad man nu skal foretage
sig, når man engang forlader anstaltens betonagtige, men alligevel ihså
trygge rammer.
</filosofi>

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-11-03 19:27

> LOL... Martin P, hvad har du brugt de sidste -25% på?

Han må have skyndt sig hurtigere end lysets hastighed.

> [...]
> ... Ja, tiden går og snart kommer panikken over, hvad man nu skal
> foretage sig, når man engang forlader anstaltens betonagtige, men

Du kunne jo begynde på lægestudiet for at få tiden til at gå?
Så engang en i fjernsynet der både var uddannet ingeniør, advokat, læge og
psykolog. Han må have været tæt på pensionsalderen da han var færdig med at
uddanne sig.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 20:07

> Han må have skyndt sig hurtigere end lysets hastighed.

Heh, så hurtigt kørte XJ900'eren altså ikke

> [...]
> psykolog. Han må have været tæt på pensionsalderen da han var færdig med

Eller så tog han bare flere uddannelser samtidig, det må man vel sagtens kan
klare

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-11-03 20:11

> Han må have skyndt sig hurtigere end lysets hastighed.

Tjaa... eller brugt een eller anden form for tidsportal...

> Du kunne jo begynde på lægestudiet for at få tiden til at gå?

Ja, enten dét eller en kandidatuddannelse i Tysk...

> [...]
> psykolog. Han må have været tæt på pensionsalderen da han var færdig med

Hvis han ikke dør indenda pga. skizofreni.... For hvordan skulle han dog få
menneskets psyke og lægeløftet til at gå fin spænd med en masse paragraffer
og en dyb indsigt i en masse teknisk teori?

Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 11-11-03 20:31

> [...]
> psykolog. Han må have været tæt på pensionsalderen da han var færdig med

En af mine seneste kolleger havde efter sin læretid læst til kemi-ingeniør
(dét syntes han lød spændende); men arbejder selvsagt som smed endnu. Nu
hvor beskæftigelsen er for nedadgående (M&T lukker stort set helt ned her i
byen (=> op til 150 mand på gaden)), snakker han om en længere IT-uddannelse

--
Armand.
(der føler sig helt groet fast som smed)

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 22:44

Armand skrev i meddelelsen ...

>snakker han om en længere IT-uddannelse

Hvis man kan lide sit job, typen altså, så er der vel ingen grund til at
skifte, men hvis man skifter til anden branche, som jeg har gjort nogle
gange, så har man pludselig en meget bredere erfaring at trække på. Jeg blev
udlært kontormaskinemekaniker, da jeg så ikke kunne leve af det mere, blev
det til et job med udvikling af kølemøbler til butiksbrug. Det blev også med
tiden kedeligt, og efter en kortvarig afstikker med at reparere
svejsemaskiner og andre værktøjsmaskiner, er det nu udstyr til
elektronmikroskoper jeg arbejder med. Jeg har ikke fortrudt et eneste af
skiftene, men jeg ville nok nu, (i min alder), være forsigtig med at starte
på en længerevarende uddannelse, og det er altså heller ikke absolut
nødvendigt. Viljen til at sætte sig ind i nye ting er det væsentligste.

mvh
Orla, som bliver lidt panisk når et ansættelsesforhold har varet 7 - 8 år

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 20:06

> LOL... Martin P, hvad har du brugt de sidste -25% på?

Det var jo det jeg sagde, jeg havde travlt, og der var en mio.
undskyldninger
Syntes faktisk næsten at jeg var så meget i gang, men det var jeg sikkert
ikke hvis man tæller timerne efter.

> del
> kunne
>
> Ja da!

Jeg stopper på Novi fra nytår, så ved jeg ikke hvad jeg skal lave, men
rygterne går på at jeg forhåbentlig bliver ansat under universitet så, bare
et års tid, jeg kan ikke undvære det

> [...]
>
> Ja, for 3 år siden gik jeg på 3. semester... og nu skal jeg snart til at
> skrive afgangsprojekt (2-mandsgruppen er eftersigende blevet dannet,

Og så er man snart færdig når først man er igang med specialet, det gælder
bare om at udnytte alle timerne i døgnet, plus lidt ekstra

> [...]
> sig, når man engang forlader anstaltens betonagtige, men alligevel ihså

Lad være med at forlade stedet?

> Hilsen
> Lars

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-11-03 20:36

> Lad være med at forlade stedet?

Ja, han kunne f.eks. blive Uwe Hartmanns afløser når han på et tidspunkt
skal pensioneres?
Der skal jo også være nogle til at lave eksamensopgaver de næste 30 år.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-11-03 20:58

> Ja, han kunne f.eks. blive Uwe Hartmanns afløser når han på et tidspunkt
> skal pensioneres?

Tror du nogensinde, at han bliver dét?!

> Der skal jo også være nogle til at lave eksamensopgaver de næste 30 år.

Opgaver indenfor matematik 1, matematik 2, digital signalbehandling og etc.
skulle nok ikke volde de helt urimlige problemer...

MEN skulle jeg fabrikere nogle sandsynlighedsregningsopgaver, så vil
spørgsmålene blive i stil med, at beregne sandsynligheden for, at begge ens
terninger både skifter farve til gul, falder på gulvet og bliver kørt over
af en køkkenblå pansret mandskabsvogn... (ingen andre oplysninger gives,
andet end at den samlede sandsynlighed er forskellig fra nul!)

Hilsen
Lars
(.... ikke særlig god til sandsynlighedsregning)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 21:22

Lars T. Thomsen wrote:

> Tror du nogensinde, at han bliver dét?!

Han er godt nok ved at lugte lidt gammel

> Opgaver indenfor matematik 1, matematik 2, digital signalbehandling og
> etc. skulle nok ikke volde de helt urimlige problemer...

Blah, blah, blah, på torsdag har jeg sidste forelæsning i matematik 2

*lol*
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 23:08

> Han er godt nok ved at lugte lidt gammel

Uwe han er kult, der er ikke ret mange der magter at undervise i det han
underviser i, han ved hvad han snakker om.
Næh du, så er Preben "gori" en helt anden snak. Han luskede rundt over på
kom afdelingen indtil for et år siden eller sådan noget.

> Blah, blah, blah, på torsdag har jeg sidste forelæsning i matematik 2

> *lol*
Sålænge jeg ikke skal have noget med stokastik at gøre så er jeg tilfreds!

> --
> mvh Jes Vestervang

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 23:13

Martin Pedersen wrote:

> Uwe han er kult, der er ikke ret mange der magter at undervise i det han
> underviser i, han ved hvad han snakker om.

Jep, han siger meget fornuftigt mellem alle øh'erne

> Næh du, så er Preben "gori" en helt anden snak. Han luskede rundt over på
> kom afdelingen indtil for et år siden eller sådan noget.

Hvordan får man et tilnavn som Gori?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 23:51

> Jep, han siger meget fornuftigt mellem alle øh'erne

> Hvordan får man et tilnavn som Gori?

Man går _altid_ rundt i træsko (med bare tær) og er så tør at både se og
høre på at man ligefrem kan høre ham skrige efter Gori.

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-11-03 00:00

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-11-03 17:26

> Uwe han er kult, der er ikke ret mange der magter at undervise i det han
> underviser i, han ved hvad han snakker om.

..... Ja, det er bare ofte, at hans medlyttere ikke fatter en klap af dét han
lukker ud... Jeg har da også haft ham som censor, hvor man jo har en tendens
til, at gemme dén klap, som man ikke fatter...

> Næh du, så er Preben "gori" en helt anden snak. Han luskede rundt over på
> kom afdelingen indtil for et år siden eller sådan noget.

Mnjaa, det er nu længere (ca. 2 år siden), at jeg sidst så og snakkede med
Gori.... Yessss!
Han boede nede i på Novi-gangen (ved siden af Siemensrummet)... ja, jeg
mener "boede".... han var speciel!

> kørt

> Sålænge jeg ikke skal have noget med stokastik at gøre så er jeg tilfreds!

Sikkert... Bryder mig heller ikke om hverken elastik og hám den snorkastiske
professor. Statistik på 6. og 7. semester er noget kedeligt ævl, det slår
slet ikke dén statistikundervisning, som er på 9. semester akustik. Hvor
formiddagens opgaveregning i det sidste minimodul bestod af, at hele gruppen
fik nogle gratis øl og heraf skulle foretage en ABx-ølsmagningstest.

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-11-03 17:36

> Mnjaa, det er nu længere (ca. 2 år siden), at jeg sidst så og
> snakkede med Gori.... Yessss!
> Han boede nede i på Novi-gangen (ved siden af Siemensrummet)... ja,
> jeg mener "boede".... han var speciel!

Der hvor Kristian Harmark har kontor nu? Kristian sad der ihvertfald også
for 2 år siden da jeg gik på 3. sem.

Hmm.. Måske er det lidt rigeligt offtopic, så jeg tror jeg stopper herfra.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-11-03 17:53

> Der hvor Kristian Harmark har kontor nu? Kristian sad der ihvertfald også
> for 2 år siden da jeg gik på 3. sem.

Jeps netop på denne gang! Og Kristian Harmark har også (ihvertfald min tid)
siddet dér!
Men Karin Lange (vores sekretær på 3. og 4. semester) sad oppe på gangen
iblandt Søren Holt- og Vang.

> Hmm.. Måske er det lidt rigeligt offtopic, så jeg tror jeg stopper herfra.

.... ok!... jeg havde ellers på forhånd sat "offtopic" i subject!

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-11-03 17:55

> ... ok!... jeg havde ellers på forhånd sat "offtopic" i subject!

Ja, men det gør det jo ikke mere 'lovligt'.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-11-03 18:05

> Ja, men det gør det jo ikke mere 'lovligt'.

Ja, men du stoppede ikke!

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-11-03 18:09

> Ja, men du stoppede ikke!

Jo, jeg stoppede med offtopic snakken, for denne diskussion om hvorvidt det
er lovligt at snakke off-topic når man blot skriver det i subj. mener jeg er
delvist on-topic for gruppen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 12-11-03 22:22

Lars T. Thomsen <ltth00@VÆKacoustics.auc.dk> skrev i en

> .... Ja, det er bare ofte, at hans medlyttere ikke fatter en klap af dét
> han lukker ud...

Jamen, hedder hán ikke Holger??

--
Armand.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-11-03 20:44

> Det var jo det jeg sagde, jeg havde travlt, og der var en mio.
> undskyldninger

Nåeja... Ja, jeg så skam godt, at XJ900'eren stod helt ud på de sene
aftentimer!
Så det må være de aftentimer, som du havde talt med!

> Syntes faktisk næsten at jeg var så meget i gang, men det var jeg sikkert
> ikke hvis man tæller timerne efter.

Kender dét! - Det er en ret hård tid...

> [...]
> >
> Og så er man snart færdig når først man er igang med specialet, det gælder
> bare om at udnytte alle timerne i døgnet, plus lidt ekstra

Jowjow, jeg ser nu alligevel frem til det! - I en 2-mandsgruppe, der har man
nok mere styr på, hvad der skal gøres ved projektet og hvem der har
gjort/gør hvad!
Men, vi mente, at vi havde travlt på 8. semester! - Men jeg kan da sagtens
huske, at døren altid stod åben og lyset altid stod tændt i 10.
semester-grupperummet..... såååhr, det bliver nok ikke plads til de 25% i
MC-kørsel! - Så dém må nogle andre tage sig af!

> Lad være med at forlade stedet?

Der skal jo være een eller anden form for udskiftning blandt et hold
studerende... Men sådan som det pt. er med job-mulighederne..... puha, ja
det jo ikke godt.... Mnjaaa... mangler de mon rengøringsfolk på Novi?

Hilsen
Lars

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 22:55

> [...]
> semester-grupperummet..... såååhr, det bliver nok ikke plads til de 25% i
> MC-kørsel! - Så dém må nogle andre tage sig af!

Vi var 3 personer og de gik skam uden de store problemer. Problemet ligger i
at specialet kan man jo altid gøre endnu mere perfekt..
De 25% er det bare om at tage sig tid til, så går de andre timer lettere.
Jeg havde selv en episode hvor jeg mistede 7 timers arbejde pga. et
computernedbrud, der kom de 25% til god brug, jeg nåede da at køre 150 km
inden jeg var hjemme igen
> [...]
> studerende... Men sådan som det pt. er med job-mulighederne..... puha, ja
> det jo ikke godt.... Mnjaaa... mangler de mon rengøringsfolk på Novi?

Kom nu, stil højt

> Hilsen
> Lars

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 21:17

Martin Sørensen wrote:

> Åbenbart ikke travlt nok til at lære procentregning.

Pjat, ligesom som tømrere har træstrækkere, så har ingeniørstuderende
tidsstrækkere... i en perfekt verden

> [...]
> del cykler hvis ejermænd jeg ikke kender til. Umiddelbart tror jeg nok vi
> kunne samle nogle stykker, hvis vi ville.

Jaeh, 15 på Bajervej skulle ikke være urealistisk. Hvis der så også er en
god flok M'ere, så skulle det da ikke være helt umuligt

> Jeps, det går rimeligt stærkt, jeg mangler kun 1½ år nu og før jeg får mig
> set om, så skal jeg til at skrive speciale.. Jeg synes ikke det er så
> længe siden jeg selv gik på 3. sem., selv om det nu er 2 år siden.

Pudsigt, jeg havde bildt mig ind at du kun var på 5. semester
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 21:13

Martin Pedersen wrote:

> jo

> Heh, 95% af min tid gik med studierne på 10 sem, 5% på fest og 25% på
> mc'en, så kan du selv regne ud hvor travlt jeg har haft

En smule

> Det ville da være kanon at få lavet noget, og så mange som der åbenbart
> sidder herinde burde der være nogle personer om det.

Jep

> Fire år er ingen tid, de forsvinder lynhurtigt, blev selv overrasket over
> hvor hurtigt det gik.

Arrh, lidt tid er det altså

> Self. gjorde den det, der er jo nogen der rent faktisk er nødt til at lave
> noget for føden og ikke feder den på en SU

Feder den?!? Skal du have slag? Arrh, ohh hvilken fryd det må være at
tjene rigtige penge. Mmhhhh, dejlig tanke, men så frygteligt langt ude i
fremtiden... Oh well, tiden går af sig selv
--
mvh Jes Vestervang - der alligevel har den fedeste cykel

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 22:51

> Feder den?!? Skal du have slag? Arrh, ohh hvilken fryd det må være at
> tjene rigtige penge. Mmhhhh, dejlig tanke, men så frygteligt langt ude i
> fremtiden... Oh well, tiden går af sig selv

Det pussige er at jeg ikke har fået flere penge, syntes jeg selv, det er nok
alle de penge man brugte under studietiden der skal betales tilbage som er
problemet.

> --
> mvh Jes Vestervang - der alligevel har den fedeste cykel

Jeg vil ikke starte en religionskrig her, der er ellers lagt op til at hente
cola og popcorn med den udtalelse

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 22:56

Martin Pedersen wrote:

> Det pussige er at jeg ikke har fået flere penge, syntes jeg selv, det er
> nok alle de penge man brugte under studietiden der skal betales tilbage
> som er problemet.

Hmm, jeg har også std. SU-lån, men håber at få/tage tid til at udskifte det
med et arbejde fra 5.semester. Det ender sikkert bare med at forbruget
bliver sat op istedet

> Jeg vil ikke starte en religionskrig her, der er ellers lagt op til at
> hente cola og popcorn med den udtalelse

Ingen grund til krig, vi ved jo begge at det er mig der har ret
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Pedersen

Dato : 11-11-03 23:12

> Hmm, jeg har også std. SU-lån, men håber at få/tage tid til at udskifte
det
> med et arbejde fra 5.semester. Det ender sikkert bare med at forbruget
> bliver sat op istedet

Jeg har haft arbejde hver sommer men har alligvel formået bare at bruge
flere penge, så det kan kun gå en vej

> Ingen grund til krig, vi ved jo begge at det er mig der har ret
> --
Man kan ikke sige andet end du har selvtilliden iorden

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-11-03 23:19

Martin Pedersen wrote:

> Jeg har haft arbejde hver sommer men har alligvel formået bare at bruge
> flere penge, så det kan kun gå en vej

Jeg arbejder da også hver sommer (dvs. éen indtil videre - det er en
dejlig pengeindsprøjtning. Så nu skal der købes en XT350'er... når jeg lige
får min MTX125'er solgt

> Man kan ikke sige andet end du har selvtilliden iorden

Det ville da være dumt, ikke at have tillid til sig selv, når man ved man
har ret
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 21:26

> Er det så ikke snart på tide at i får lavet en ækvivalent til Pims'erne
> deroppe i Aalborg?

Hmm! - Jow, men hvad skulle der nu være galt med MC-parkeringspladsen på
universitets parkeringsplads i Frederik Bajers Vejs komplekset?
Er der mon stemning for at slå et par pløkker i de runde
cement-blomsterkummer (der er fordelt på parkeringsarealet) og slå et
kæmpe-ego-enormt øltelt op på hele pladsen?

Jeg tror, at det er det tætteste, at vi kan kommet på målet!

Det vistnok engang været et reel forsøg, men det blev vistnok opgivet...
hvilket et kort kig på det relative lille antal af MC'er, måske kan
bevidne...

Hilsen
Lars

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-11-03 22:21

Lars T. Thomsen wrote:

> [...]
> cement-blomsterkummer (der er fordelt på parkeringsarealet) og slå et
> kæmpe-ego-enormt øltelt op på hele pladsen?

Ork ja

> Jeg tror, at det er det tætteste, at vi kan kommet på målet!

Hmmmm :-/

> Det vistnok engang været et reel forsøg, men det blev vistnok opgivet...
> hvilket et kort kig på det relative lille antal af MC'er, måske kan
> bevidne...

Hmm, ST, EE og Datateknik 3.semestre tæller vist fire cykler, så hvis det er
repræsentativt bliver det godt nok ikke til det helt vilde :-/
....medmindree alle er med på den

Fredrik Bajersvej lægger ellers op til et godt klubnavn

Alternativt skulle man spænde over hele UNI, men så bliver det vist et
temmeligt stort projekt...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 06-11-03 22:41

Jes Vestervang wrote:
> Hmm, ST, EE og Datateknik 3.semestre tæller vist fire cykler, så hvis
> det er repræsentativt bliver det godt nok ikke til det helt vilde :-/
> ...medmindree alle er med på den

Den 4. cykel... hvem har den? :) ZZR-brian forsvandt jo lige pludselig, og
så vidt jeg kan tælle mig frem til, så er der da kun 3? Hmm?

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-11-03 00:40

Rasmus Neckelmann wrote:

> Den 4. cykel... hvem har den? :) ZZR-brian forsvandt jo lige pludselig,
> og så vidt jeg kan tælle mig frem til, så er der da kun 3? Hmm?

Nåja, så er vi nok kun 3. Medmindre der er flere ST'ere på mc... men det
tror jeg nu ikke :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-03 21:55

> Er det så ikke snart på tide at i får lavet en ækvivalent til
> Pims'erne deroppe i Aalborg?

Der har været en AUC-MC-klub for en del år tilbage, men den forsvandt lige
så stille, sikkert fordi der er så få MC'er som Lars nævner. På en god dag
kan man nok finde 10-15 MC'er fordelt på hele området, og det er jo nok ikke
alle der er lige interesserede i en klub.

For at starte, kræver det også lidt initiativ og arbejde, og den side er jo
ret svær. Hvis der er nogen andre der vil tage initiativet, så er jeg med.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 22:21

Hej Martin,

> [...]
jo
> ret svær. Hvis der er nogen andre der vil tage initiativet, så er jeg med.

Vi tre (Jacob D. Grunnet, dig og mig) kan ihvertfald ikke finde ud af noget:
Vi har kendt hinanden i 2 år og læst på samme sted og vi *har* da alle tre
kørt et par småture, men *altid* kun fordelt på 2 MC'er.
1] Først kom Jacob bagpå din MC og vi tager alle et par små køreture (3
pers. 2 MC'er).
2] Så får Jacob sin CB400N og ganske nærliggende planlægger vi, at køre en
tur sammen alle tre på hver sin MC: Men så er din cykel i stykker og du må
tage turen bagpå Jacobs CB400N (igen 3 pers. om 2 MC'er)
3] Din cykel kommer i stand og min cykel bliver stjålet (atter 2 MC'er igen)
og snarlig slutning på denne sæson.
*** Stadig aldrig nogen fællestur ***
4] Så ville vi med til noget MC-halløj i Aalborg, vi havde aftalt at mødes,
men jeg missede fuldstændig de to andre (stadig ingen fælleskørsel alle tre
MC'er).
5] Inden sommerferien planlægges der en tur til Helgenæs på Djursland,
forældrenes sommerhus bliver reserveret en uge i højsæsonen, vi laver nøje
planer, griner over skæbnens spil, for det må jo gå galt igen... grinet
stivner, da Jacob må melde fra...
6] Jacob tager til Canada, du og jeg kører en lille fællestur (2 pers. 3
MC'er).
..
..

måske bliver dette 7] eller 8]? - Til sommer har jeg været 5 år på
AAU-anstalten og så siger jeg (forhåbenlig) farvel-og-tak: Og efter de 3 år,
hvor vi nærmest har kunnet råbe til hinandens grupperum, så vi har stadig
ikke opnået, at køre en tur alle tre på hver sin MC!

Så, efter denne præstation, så må vi jo nok kunne konkludere, at det nok
ikke skal være mig eller dig, som skal stå for organisationen i en evt.
MC-klub...

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-03 22:40

> [...]
>planer, griner over skæbnens spil, for det må jo gå galt igen... grinet

Han meldte ikke fra, det blev bare aflyst dagen før vi skulle afsted pga.
vejrudsigten de følgende to dage. Vejret var ret dårligt, og jeg gad ikke at
køre MC og tage i sommerhus i regnvejr. Det var selvfølgeligt 3 dages
regnvejr i en ellers lang række solskinsdage.
Den endelige dato tog dog en del tid at fastlægge, da en af os altid havde
et eller andet i vejen når de andre to havde tid. Vi fik endeligt en dato
hvor vi kunne alle tre, og indtil dagen forinden så det ud til at det skulle
lykkes, men nej. Det er nok det tætteste vi har været på en fællestur.

> 6] Jacob tager til Canada, du og jeg kører en lille fællestur (2
> pers. 3 MC'er).

Jeg lagde ikke mærke til at du kørte på 2 MC'er, for jeg kørte ihvertfald
kun på én.

> [...]
> de 3 år, hvor vi nærmest har kunnet råbe til hinandens grupperum, så
> vi har stadig ikke opnået, at køre en tur alle tre på hver sin MC!

Vi bliver nødt til at bevise at det rent faktisk kan lade sig gøre for os
tre. Engang til næste forår/sommer må vi gøre det. Der har du nok travlt med
specialet, men det må kunne lade sig gøre alligevel.

> Så, efter denne præstation, så må vi jo nok kunne konkludere, at det
> nok ikke skal være mig eller dig, som skal stå for organisationen i
> en evt. MC-klub...

AAU MC - fællestur hver 10. år... måske... hvis solen står i nord under en
solformørkelse på en søndag.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 07-11-03 07:24

> [...]
> køre MC og tage i sommerhus i regnvejr. Det var selvfølgeligt 3 dages
> regnvejr i en ellers lang række solskinsdage.

Nåeja, det er vistnok rigtigt: Der var jo nogen, som ikke kunne lide
regnvejr....

> [...]
skulle
> lykkes, men nej. Det er nok det tætteste vi har været på en fællestur.

Nej, jeg tror at dét var dén dag, hvor jeg kørte over til jer og Jacob kørte
ud og du blev "hængende" på matriklen pga. dine MC-problemer...

> Jeg lagde ikke mærke til at du kørte på 2 MC'er, for jeg kørte ihvertfald
> kun på én.

Bwaad ok, for de pernippengrynede: Der skulle stå: 2, hvis 3-tallet havde
givet anledning til misforståelser!

> [...]
med
> specialet, men det må kunne lade sig gøre alligevel.

Jamen, vi diskuterede da engang, at dette må være skæbnen eller en slags
naturlov og et hvert forsøg på at gennembryde dette, måske kunne resultere i
en katastrofe.... Så jeg tror ikke længere, at det er en god idé....

> AAU MC - fællestur hver 10. år... måske... hvis solen står i nord under en
> solformørkelse på en søndag.

Jeps, eller en søndagstur, hver søndag den 31. februar...

Hilsen
Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-11-03 00:12

> [...]
>
> For at starte, kræver det også lidt initiativ og arbejde, og den side
> er jo ret svær. Hvis der er nogen andre der vil tage initiativet, så

Vidste ikke, der var så mange AUC'ere herinde
Jeg har selv ikke tid til alt sådan noget klubhalløj, da der er så meget
andet, jeg skal lave. Jeg er dog frisk på en tur næste år (hvor der sikkert
kommer en mere med, som vil købe mc til foråret). Sådan en køretur er
selvfølgelig betinget af, at jeg ikke har den langsommeste mc
--
mvh. Jacob Larsen (fra CS) - GS500

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-11-03 23:34

"Lars T. Thomsen" <ltth00@VÆKacoustics.auc.dk> writes:

> Hmm! - Jow, men hvad skulle der nu være galt med MC-parkeringspladsen på
> universitets parkeringsplads i Frederik Bajers Vejs komplekset?

Det skal jeg så ikke kunne udtale mig om, da jeg aldrig har været der

Men det kunne da være hyggeligt nok med en søsterklub i Aalborg.

PMC blev startet ved at nogle folk tog initiativ til at holde en
stiftende generalforsamling for snart 10 år siden. De smuttede så
rundt på hele DTU og satte løbesedler på folks motorcykler. Det
virkede tydeligvis.

Hvis I skulle finde på sådan et trick, så husk at smutte forbi hvor
M'erne holder til. Enhver M'er med respekt for sig selv har enten
motorcykel eller bil har jeg fundet ud af efter jeg havde et fag på
diplom-M retningen på DTU her i vinters. Der er da også en ganske stor
del af PMC's medlemmer der er M'ere.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-11-03 00:43

> [...]
> motorcykel eller bil har jeg fundet ud af efter jeg havde et fag på
> diplom-M retningen på DTU her i vinters. Der er da også en ganske stor

M for Maskin? Det kan godt være det også er sådan heroppe at de alle har
køretøjer, men det er i den anden ende af universitetsområdet, så der kommer
jeg ikke så ofte.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-11-03 13:59

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

> M for Maskin?

Ja

> Det kan godt være det også er sådan heroppe at de alle har
> køretøjer, men det er i den anden ende af universitetsområdet, så
> der kommer jeg ikke så ofte.

Det kunne du jo så gøre for en enkelt gangs skyld for at sætte et par
løbesedler på folks motorcykler. Men det er nok sikrest at vente til
foråret, hvor folk har fået deres maskiner frem igen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Simon Børresen

Dato : 11-11-03 21:30

hihi... Det var da fantastisk sådan en skrivelyst sådan nogle
ingeniør-studerende kan udvise, når de blot bliver kickstatet

Efter næsten en uge hvor jeg ikke engang har haft overskud til at checke op
på mit eget indlæg (Det er hårdt at cykle helt til nørresundby!)har jeg nu
fået cyklen flyttet hjem.

Jeg har også fået målt på relæet (Tak Lars for at du fik mig mindet om den
mulighed, så jeg ikke straks skildte alt af!), og det var ikke det... Så nu
er næste projekt, at få undersøgt om starteren også får strøm... og derefter
skal skidtet skilles af og der skal sættesnye kul i.... Det bliver let at
finde tid til, når vi nu ikke har ret meget projektarbejde

Simon

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-11-03 22:03

Hej Simon!

> [...]
op
> på mit eget indlæg (Det er hårdt at cykle helt til nørresundby!)har jeg nu

Kan sådan en fætter ikke rendes igang?

> Jeg har også fået målt på relæet (Tak Lars for at du fik mig mindet om den
> mulighed, så jeg ikke straks skildte alt af!), og det var ikke det...

Nåeja, så er det jo blevet konstateret...

> [...]
> skal skidtet skilles af og der skal sættesnye kul i.... Det bliver let at
> finde tid til, når vi nu ikke har ret meget projektarbejde

Hvis forsyningen kan måles helt ned til selve startmotoren, så regn med, at
det er starteren, der er problemet!
Strømmen kan du ikke regne med! - For dén må den må du nemlig ikke måle!

Hilsen
Lars

Fra : Simon Børresen

Dato : 11-11-03 22:46

> Hvis forsyningen kan måles helt ned til selve startmotoren, så regn med,
at
> det er starteren, der er problemet!
> Strømmen kan du ikke regne med! - For dén må den må du nemlig ikke måle!

Årrrh ja... Det var jo også det jeg mente.... (Hader når vi D'ere bliver
irettesat af de evigt mere el-kyndige E'ere hihi

/Simon