Skriv til René La Duracell
Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-03 10:11

Jeg sendte en mail i går, måske andre havde lyst til at spørge ham, hvordan
de 200.000 danskere der sidste år blev snuppet i fotofælder, skal tage
systemet seriøst, når ikke engang han kan køre pænt i byen? Og hvorfor han
ikke fratræder med det samme

http://www.rfsf.dk/object.php?obj=1360029&Medarbejder=Ren%25E9%2Bla%2BCour%2BSell

René la Cour Sell
Direktør
Tlf: 3916 3939
Mobil: 4058 2200
E-mail: rlcs@rfsf.dk
Fax: 3916 3940

----

Thomas H. - www.thhe.dk (Med Citroen-reklame der er set 2800 gange siden
lørdag!

Fra : anders majland

Dato : 03-11-03 10:38

> når ikke engang han kan køre pænt i byen?
> Og hvorfor han ikke fratræder med det samme

Hvornår har han fået "dummebøder" ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-03 11:35

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 03-11-03 15:49

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de 200.000 danskere der sidste år blev snuppet i fotofælder, skal tage
> systemet seriøst, når ikke engang han kan køre pænt i byen? Og hvorfor han

No offence, men hvor er det dog plat. Fatter ikke at du overhovedet gider
spilde din tid på det.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-11-03 16:11

On Mon, 3 Nov 2003 15:49:29 +0100, "Morten Holberg Nielsen"
<holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> wrote:

>No offence, men hvor er det dog plat. Fatter ikke at du overhovedet gider
>spilde din tid på det.

Lige min ord da jeg så postingen...

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-03 17:03

> Lige min ord da jeg så postingen...

....ikke noget at sige til, at anti-fart lobbyen i dette land, blomstrer helt
uden modstand

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-11-03 17:04

On Mon, 3 Nov 2003 17:02:43 +0100, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>...ikke noget at sige til, at anti-fart lobbyen i dette land, blomstrer helt
>uden modstand

Ah, det er jo ikke rigtigt. "De" har da fået et alvorligt hak i tuden
med den sidste tids opdagelser (de mange folkevalgte syndere)og
fangster! (Buksti). Som sagt mangler vi blot, at M Auken fanges i et
eller andet. Dét ka' du jo sætte EB på!

/Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-03 17:17

> [...]
> med den sidste tids opdagelser (de mange folkevalgte syndere)og
> fangster! (Buksti). Som sagt mangler vi blot, at M Auken fanges i et

Og du tror ikke René dukker frem på TV igen, næste gang der sker noget,
taler ned til alle folk der kører for hurtigt, og løfter pegefingre helt
uden at blive stillet kritiske spørgsmål fra journalister ??
Denne sag med ham, er desværre totalt druknet, den har været skrevet i EB én
gang, og den er glemt nu, selvom jeg mener den er lige så grov eller værre,
end Buksti-sagen.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-11-03 17:29

On Mon, 3 Nov 2003 17:16:37 +0100, "Thomas H."
> [...]

>taler ned til alle folk der kører for hurtigt, og løfter pegefingre helt
>uden at blive stillet kritiske spørgsmål fra journalister ??

"Man må sno sig", sagde ålen. Jeg tror ikke, der er nogen ændring.
Kunne man jo faktisk se dagen efter Buksti's fjolleri

>selvom jeg mener den er lige så grov eller værre end Buksti-sagen.

Helt enig - at køre SÅ stærkt i byen er noget skidt.
Høj fart er noget, der hører motorvejene til - alle andre steder bør
den følger reglerne...

/Mogens

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-11-03 17:35

> Helt enig - at køre SÅ stærkt i byen er noget skidt.
> Høj fart er noget, der hører motorvejene til - alle andre steder bør
> den følger reglerne...

hehe

/Caspersen

Fra : JS

Dato : 03-11-03 17:57

> [...]
én
> gang, og den er glemt nu, selvom jeg mener den er lige så grov eller

Han har kørt 10 km/t for stærkt. Det kan man altså undskylde sig fra. Det
kan man ikke med 62!!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 18:16

> Han har kørt 10 km/t for stærkt. Det kan man altså undskylde sig fra. Det
> kan man ikke med 62!!!

Hans speedometer har nok vist 70 Km/t eller lidt mere

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : John Sahl

Dato : 03-11-03 19:40

Tom wrote:
> Hans speedometer har nok vist 70 Km/t eller lidt mere

Det behøver det altså ikke... Mit speedometer ligger pænt
indenfor en fejlvisning på 1-3km/t hele vejen op til 150km/t...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Babba-Papa

Dato : 03-11-03 23:49

On Mon, 03 Nov 2003 17:03:55 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>med den sidste tids opdagelser (de mange folkevalgte syndere)og
>fangster! (Buksti). Som sagt mangler vi blot, at M Auken fanges i et

Margrethe Auken kører sikkert så langsomt at hun kan risikere en bøde
for ulovlig parkering på kørebanen.

- -
Babba-Papa

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-11-03 18:15

> Lige min ord da jeg så postingen...

Jeg forstår - og deler - harmen over at de der højlydt moraliserer og
fordømmer allermest ikke selv er i stand til at efterleve deres idealer. De
er endda finansieret af vores penge, og med de holdninger de står for, har
de bare at overholde den lovgivning de selv har været med til at indføre,
eller med alle midler forsvarer.

Hvor langt går tolerencen? Skatteminister får lavet sort arbejde, eller
hvad? Både Buksti og la cour Sell har dummet sig, og sidstnævnte endda i
bymæssigt område hvor der ifølge ham selv overhovedet ingen formildende
omstændigheder findes. Jeg har aldrig haft noget til overs for hans
argumentation, men fremover vil jeg ikke engang kunne respektere hans
meninger.

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-03 19:39

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omstændigheder findes. Jeg har aldrig haft noget til overs for hans
> argumentation, men fremover vil jeg ikke engang kunne respektere hans

Ok, så er vi da to, mod alle lobbyisterne
Jeg har lige fået svar fra ham i øvrigt, en lang undskyldnings-smøre, som
mest ligner noget copy/paste, hvor han faktisk skriver, at han både dengang
forseelsen skete, og da afsløringen kom frem, tilbød at trække sig, men at
formanden nægtede dette. Brevet afsluttes så, med en lille belæring om at
overholdelsen af hastigheden er meget meget vigtigt, selvom jeg i mit lange
brev netop har prøvet at fortælle at der altså ER andre ting, så den del er
nok også bare en standard formular. Han slutter af med at ønske, at der
snart kommer satellitstyret fartkontrol osv., spændende fremtidsvisioner de
folk har

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-11-03 19:47

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en
meddelelse news:igxpb.6397$Bl7.3714@news.get2net.dk

> Ok, så er vi da to, mod alle lobbyisterne

Tæl bare mig med også, så er vi 3
At det lige nøjagtigt var de 2 mest fremtrædende
"hastighedsgrænserneskaloverholdes100%altid" er i mine øjne en meget
skærpende detalje.
Havde det været en (næsten) hvilken som helst anden af de folkevalgte/rådet
for større færdselssikkerhed's medarbejdere, så ville jeg nok ikke engang
have løftet mine øjenbryn

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-11-03 20:13

> Havde det været en (næsten) hvilken som helst anden af de
folkevalgte/rådet
> for større færdselssikkerhed's medarbejdere, så ville jeg nok ikke engang
> have løftet mine øjenbryn

Præcis min pointe. Det er ikke handlingen der forarger - udelukkende dem der
udfører den.

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-03 20:18

> [...]

> nok også bare en standard formular. Han slutter af med at ønske, at der
> snart kommer satellitstyret fartkontrol osv., spændende fremtidsvisioner

Nå, i behøver ikke at skrive til ham, det er nemlig et standardsvar der
kommer tilbage! En kammerat har fået et 100% identisk svar, bortset fra
navnet! Men det er jo meget normalt i fartdebatten, ikke at forholde sig til
hvad folk siger, men bare komme med bedrevidende og belærende sætninger....
hold kæft hvor er det dog slapt!

Thomas H.

Fra : Peter Weis

Dato : 03-11-03 22:07

> [...]

til
> hvad folk siger, men bare komme med bedrevidende og belærende

Der er nok flere end jer to der har skrevet til ham, så han har næppe tid
til at svare alle individuelt.

mvh
Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 03-11-03 17:02

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:3fa66af8$0$94861$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> No offence, men hvor er det dog plat. Fatter ikke at du overhovedet gider
> spilde din tid på det.

Tjaa nogle sidder og skriver små søde breve, til dem og roser dem, andre
herinde skriver små sød breve til ministre om, at hele verden er ved at gå i
lave, pga. fartbøller, hvorfor er det så plat, at jeg skriver til landets
pt. største hykler, når han beviser at han ikke er en skid bedre, end de
200.000 andre der har fået bøder, som han ellers ynder at tordne imod?

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-11-03 17:34

> [...]
> pt. største hykler, når han beviser at han ikke er en skid bedre, end de
> 200.000 andre der har fået bøder, som han ellers ynder at tordne imod?

Måske fordi vi, og resten af befolkningen har forstået budskabet. Hvor længe
skal vi blive ved ?

Iøvrigt gælder det jo også i børneopdragelse, at børnene sommetider skal
"gøre som der bliver sagt, og ikke som der bliver gjort".

Ikke at jeg forsvarer det; De har ikke været for heldige, Duracell og
Buksti.

/Caspersen

Fra : Chr. L.

Dato : 03-11-03 17:35

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
> de 200.000 danskere der sidste år blev snuppet i fotofælder, skal tage
> systemet seriøst, når ikke engang han kan køre pænt i byen? Og hvorfor han

René la Cour Sells argumenter har jeg stadigvæk svært ved at se ikke er
rigtige...hvis alle bilister kørte pænt og efter reglern,- så ville da da
være at foretrække, jeg har selv svært ved at finde nogle rigtigt gode
argumenter mod hvad det er han siger, selvom jeg selv kører for stærkt!,har
jeg sådanne set ingen argumenter MOD det han siger!!.

-Rene's argumenter vil da altid holde mere vand end argumenterne mod det som
han siger..

I og med at han er taget i en fartkontrol siger jo bare hvor vigtigt det er
at folk bliver opmærksomme på at de skal køre ordentligt...incl René la Cour
Sell.

Chr.

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 03-11-03 21:27

On Mon, 3 Nov 2003 17:34:35 +0100, "Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk>
wrote:

> [...]
>argumenter mod hvad det er han siger, selvom jeg selv kører for stærkt!,har
>jeg sådanne set ingen argumenter MOD det han siger!!.

Så længe der færdes mennesker i trafikken vil ulykker ske.
Diskussionen omkring fart er fuldstændig ude af proportioner - set i
lyset af _hvor_ få mennesker der kommer til skade. Den eneste grund
til at det er så meget oppe i tiden, er at alle har en holdning til
det, og det er så fandens nemt at pege fingre.

> [...]
>at folk bliver opmærksomme på at de skal køre ordentligt...incl René la Cour

Eller at fotofælderne er en skjult ekstra skat, som rammer en masse
mennesker, der ikke bruger al deres tid i bilen på at kigge på
speedometeret.

Det ER sgu' hul i hovedet at få en bøde for at køre 5 km/t for stærkt.

Skal man endelig benytte denne automatiserede kontrol, er den i mine
øjne brugt bedre ved at fotografere folk der kører over for rødt eller
fanger fartsyndere på de _farlige_ vejstrækninger.

- Jeg blev selv taget for nyligt med 59km/t på Roskildevejen ind mod
København (man må køre 50km/t dér, på trods af at der er 2 spor og
temmelig godt udsyn rundt omkring....) - jeg har svært ved at se
placeringen af en fotomaskine dér, som nogetsom helst andet end en
pengemaskine.

Det viser politikerne jo iøvrigt også med al tydelighed, når de
ligefrem iberegner en mérindtægt på finanserne i forbindelse med
udbygning af den automatiske trafikkontrol (som det så fint hedder)...
de penge bliver jo iøvrigt ikke automatisk brugt til at øge
sikkerheden på vejene, men på at lukke forskellige huller.

Ikke engang rockerne går så vidt med deres "dumme-bøder"...

Men diskussionen kommer næppe videre - det er nu engang det nemmeste
budskab for politikerne at sende: "du må ikke køre for stærkt" fremfor
"vis hensyn i trafikken, kør efter forholdene, sørg for at din bil er
i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand og sørg for hele tiden at hold din
køretekniske viden ved lige..." - det klinger ikke så godt.

/Tobias

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-11-03 22:52

> [...]
> temmelig godt udsyn rundt omkring....) - jeg har svært ved at se
> placeringen af en fotomaskine dér, som nogetsom helst andet end en

Forbryderspirer !!! Mig fik de kun målt til 56 km/t, og kort efter udråbte
frk. (det må hun være) Auken mig til potentiel morder i et interwiev til
TV-avisen.

Min forbrydelse blev i øvrigt også begået i en Citroen Xsara der i "et
øjebliks uopmærksomhed" pludselig kørte hurtigere end tilladt

MVH Klaus