Så er det officielt....!
Fra : John Jensen

Dato : 02-11-03 19:06

Iflg. crashnet.com har Rossi & HRC bekræftet at de skilles, Rossi mangler
dog stadig at fortælle
hvem han kører for i 2004..

/ John

Fra : MKS - 74

Dato : 02-11-03 21:00

On Sun, 2 Nov 2003 19:06:19 +0100, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Iflg. crashnet.com har Rossi & HRC bekræftet at de skilles

Fint IMO...

>Rossi mangler dog stadig at fortælle hvem han kører for i 2004..

I princippet ja,meeen men det ligger vist ret meget i kortene hvem det
bliver - Selv synes jeg egentlig heller ikke det er specielt
afgørende,for mig er det vigtigste klart _at_ han skifter idet det kan
besvare en del (for mig) interessante spørgsmål

Begrundelsen der er anvendt fra begge sider med manglende udfordring
er morsom nok,men næppe (synderlig meget) i overenstemmelse med
sandheden,men så kan man jo få det hele til at se pænt ud på
overfladen.Man kan dog allerede nu forudsige en ganske spændende sæson
i 2004,med en masse interessante spørgsmål som :

Har Yamaha en M2 klar til Rossi ?
Hvad kan Edwards på en RCV ?
Hvad ruller Honda frem ?
(en V3,en V6 eller blot en væsentlig bedre RCV-C)
Hvem bliver 1. kører hos HRC,"slagsmålet" er allerede igang
Kan Ducati fortsætte fremgangen ?
Kan Suzuki bygge en konkurrencedygtig racer (næppe) ?
Osv -osv ...

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-11-03 21:09

> Har Yamaha en M2 klar til Rossi ? årh mon ikke
> Hvad kan Edwards på en RCV ? ja deeeet...
> Hvad ruller Honda frem ? Hvad ruller alle frem???
> (en V3,en V6 eller blot en væsentlig bedre RCV-C)
> Hvem bliver 1. kører hos HRC,"slagsmålet" er allerede igang. Skulle alle
ikke være lige efter deres nye stategi?
> Kan Ducati fortsætte fremgangen ? Hvad for en frem gang?
> Kan Suzuki bygge en konkurrencedygtig racer (næppe) ? Desværre... (håbe
håbe)
> Osv -osv ...

Hvad med Nicky Hayden, jeg er også spændt på at se om han fortsætter sin
fremgang i samme hastighed som i år.
--
Best regards Rune (bandit600R)
http://bandit600R.netfirms.com

Fra : MKS - 74

Dato : 02-11-03 21:24

On Sun, 2 Nov 2003 21:09:16 +0100, "Rune \(Bandit600R\)"
<rrREMOVETHIS@os.dk> wrote:

> Skulle alle ikke være lige efter deres nye stategi?

Både og,de bygger 6 ens cykler (fint nok,hvilket angiveligt også var
Rossi meget imod) men hvem der får adgang til de nyeste stumper først
og i hvilken retning udviklingen skal gå ligger stadig ikke fast ,det
naturlige i år har været Repsol og Rossi.Specielt Sete har tidligere
givet udtryk for en forventning om at det nu bliver ham og at cyklen
mere bliver udviklet efter hans smag og kørestil - andre taler for
Hayden,vi får se.

> Hvad for en frem gang?

Fra nul til deres nuværende stade og frem til en cykel med bedre
køreegenskaber i 2004

>desværre... (håbe håbe)

Jeg tvivler meget,det ser ikke meget ud som om de kan,man kan undre
sig meget over hvor lidt de egentlig har lært i løbet af i år,det er
nærmere tilbage- end fremskridt.

>Hvad med Nicky Hayden, jeg er også spændt på at se om han fortsætter sin
>fremgang i samme hastighed som i år.

Det er der mange andre der også er...Doohan f.eks har store
forventninger,han har i hvert fald masser af vilje,er dog noget "vild"
i sin kørsel stadig.

--
-Michael

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-11-03 21:32

> Fra nul til deres nuværende stade og frem til en cykel med bedre
> køreegenskaber i 2004

Det er rigtigt men jeg syntes ikke der har været nogen fremgang fra starten
af sæsonen til slut

> Jeg tvivler meget,det ser ikke meget ud som om de kan,man kan undre
> sig meget over hvor lidt de egentlig har lært i løbet af i år,det er
> nærmere tilbage- end fremskridt.

De har gjort det rigtigt skidt og det burde være muligt for dem at gøre det
meget bedre!

Fra : MKS - 74

Dato : 02-11-03 22:01

On Sun, 2 Nov 2003 21:32:14 +0100, "Rune \(Bandit600R\)"
<rrREMOVETHIS@os.dk> wrote:

>Det er rigtigt men jeg syntes ikke der har været nogen fremgang fra starten
>af sæsonen til slut

Det kan man vel på sin vis egentlig godt sige,men da de andre heller
ikke ligger stille året igennem,men til stadighed udvikler er bare det
at bevare sin position,specielt i bedste ½-del af feltet,en
bedrift.Ducati's race-boss har også lidt sagt at de med vilje ikke har
ændret så meget fra gang til gang (som mange andre har været tvungen
til) for at gi' deres kørere en chance for lære cyklen bedre at kende
og få værdifuld feedback på de forskellige baner - jeg tror at det
også for Ducati står klart at motoren er fin-fin,det er mere at få et
bedre afstemt chassis nu i løbet af vinteren,der står på programmet.

--
-Michael

Fra : finn sander

Dato : 02-11-03 21:30

> Både og,de bygger 6 ens cykler (fint nok,hvilket angiveligt også var
> Rossi meget imod) men hvem der får adgang til de nyeste stumper først
> --------------------------
Ang ens i år-

Ahm , nok ikke helt rigtig at det var det samme i år . Så vidt jeg har læst
var V.R. motor den eneste der blev renoveret i japan mens de andre skulle
forbi "værkstedet" i belgien. Også N.H.'s motor ( samme team )

FS
Hvis motor skal over Sdr. Vissing denne vinter ( dog nok ikke "helt" med
samme resultat..... )

Fra : MKS - 74

Dato : 02-11-03 21:48

On Sun, 2 Nov 2003 21:29:36 +0100, "finn sander" <rc30@wanadoo.dk>
wrote:

>Ahm , nok ikke helt rigtig at det var det samme i år .

Det skrev jeg vist heller ikke,tværtimod er det min opfattelse at de
(full factory) _ikke_ var ens i år,det gik udelukkende på næste
år,hvor de har sagt at de laver 6 ens spec. fra begyndelsen af,ikke
noget med customer-spec. cykler,som Tamada og Biaggi's i år.Men det
vil antageligvis stadig være sådan at der kun er een nr. Uno,og hvem
der skal være det og ha' mest støtte det er spørgsmålet....

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 02-11-03 22:46

Rune (Bandit600R) <rrREMOVETHIS@os.dk> skrev i en

> Hvad med Nicky Hayden..............

Som lidt tørt blev fremhævet af E-S kommentatorerne som "rookien med flere
point end den tidligere Suzuki-champ"

--
Armand.

Fra : John Jensen

Dato : 02-11-03 21:30

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> -Michael
> Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Jeg vover et helt vildt gæt............ Rossi går til Aprilia i 2004,
sammen med den netop
hyrede BSB mester Byrnes.!

/ John

Fra : finn sander

Dato : 02-11-03 21:34

> Jeg vover et helt vildt gæt............ Rossi går til Aprilia i 2004,
> sammen med den netop
> hyrede BSB mester Byrnes.!
>
> / John
---------------
Egentlig et godt bud.... Ifg. Moto GP side , har Yamaha ikke en
underskreven kontrakt ...MMEENN jeg tror det ikke , de skulle jo nok få
svært ved at skaffe de 7-8 Mil. £ Yamaha har tilbudt .....
FS

Fra : MKS - 74

Dato : 02-11-03 21:44

On Sun, 2 Nov 2003 21:29:53 +0100, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg vover et helt vildt gæt............ Rossi går til Aprilia i 2004,
>sammen med den netop hyrede BSB mester Byrnes.!

Det er nu slet ikke så vildt endda,jeg har i hvert fald godt hørt
rygtet bragt til torvs før og Rossi har måske lidt antydet at det godt
_kunne_ gå hen og blive en overraskelse for mange :

"I am a HRC rider until the 31st December so I cannot comment yet on
which bike I will be riding, but I can say that it will be a big
challenge"

Hvilket man så kan tolke lidt forskelligt,for uanset hvad han vælger
bliver det en stor udfordring mod 6 RCV'ere (eller hvad det nu bliver)
og Honda der har udtalt at de vil gøre alt for at slå ham

Gør han _det_ (går til Aprilia,der har ret store problemer og har
mistet sin hovedsponsor) får han det nok meget svært,men vil samtidig
ha' bevist at han vitterlig går efter en udfordring nu,det ville
udløse stor respekt fra min side i hvert fald

Nok ikke det mest sandsynlige,men udelukke det - det kan man ikke

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 02-11-03 22:47

> [...]
> udløse stor respekt fra min side i hvert fald
> Nok ikke det mest sandsynlige,men udelukke det - det kan man ikke

Tjaeh :-/
Der er andet end gods og guld, og alt andet lige må den nationale ære som
Capirossi gjorde sig fortjent til ved at være den første italiener på
italiensk maskine, der entrede toppen af sejrsskamlen i mands minde, have
svidt lidt under læderet på den ellers sejrsvante Rossi!
Selvom han nu ikke længere kan blive den første, kunne man jo godt regne ham
for at sigte mod Aprilia ud fra den "natioale udfordring" :-/

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 03-11-03 00:21

MKS - 74 wrote:

> [...]
>
> "I am a HRC rider until the 31st December so I cannot comment yet on
> which bike I will be riding, but I can say that it will be a big

En "lidt" anderledes formulering fra www.motograndprix.com

I am a HRC rider until the 31st December so I cannot comment yet on which
bike I will be riding, but I can say that it will be a big challenge - it
maybe even seems a little crazy right now! I think all the journalists, fans
and everybody involved in this sport is very happy because next year will be
a great fight."--

Jeg tror det bliver Aprillia, og Rossi i sadlen for de nok lidt nemmere ved
at skaffe en ny sponsor.
Desuden har herren jo kørt for dem før med stor sucess !!

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 03-11-03 11:07

> Jeg tror det bliver Aprillia, og Rossi i sadlen for de nok lidt
> nemmere ved at skaffe en ny sponsor.
> Desuden har herren jo kørt for dem før med stor sucess !!

Jeg håber du har ret, men på: www.motograndprix.com
Har Yamaha lige offentlig gjort at de ligger i forhandlinger med Rossi...

Fra : Richard

Dato : 02-11-03 23:05

John Jensen wrote:

> Jeg vover et helt vildt gæt............ Rossi går til Aprilia i 2004,
> sammen med den netop
> hyrede BSB mester Byrnes.!

Den mistanke har jeg også - et mærke som A. har meget mere at vinde ved
at hyre en kører som Rossi end Y. - og der skal nok være penge at finde
et eller andet sted i Italien, måske på Sicilien

Og hvis Y. endelig tager sig sammen og laver en kanoncykel, er køreren
underordnet - alt andet lige. Når Y.'s teamchef udtaler sig i dag, kan
det sagtens være for blot at udnytte den interesse, der er om Rossis
skift, til at give Y. lidt omtale efter en kikset sæson og ikke mindst
som et løft til den næste.

Men det kan jo også være så meget andet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : MKS - 74

Dato : 03-11-03 23:16

On Sun, 2 Nov 2003 19:06:19 +0100, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Iflg. crashnet.com har Rossi & HRC bekræftet at de skilles, Rossi mangler
>dog stadig at fortælle hvem han kører for i 2004..

"Lidt" go'nat læsning for interesserede :

After a fabulous race win at Valencia, Rossi and Honda confirmed the
end of their four year relationship. Signs of a rocky relationship
started to surface around the middle of the season. The marriage was
not as great as some thought. For the past three years, Rossi and
Honda have dominated the top class of motorcycle racing. Most
recently, the switch to the four-strokes, has allowed the two to
completely decimate their competition.

So why break-up something that has worked so well. Many will say it
has worked too well, and as a result made MotoGP predictable. Since
its inception, the RC211V has been the best bike on the paddock. For
two years, the V5 has completely demolished the competition. But so,
has its number one rider. Valentino Rossi, arguably the best
motorcycle racer ever, has been piloting most of the V5 wins. 22 times
in a row, the Italian rider and Japanese machine have been at the
podium, with the Japanese machine being higher up on the podium more
times than its rider.

No one doubts Rossi is one of the greatest ever, but there are some
questions about whether he is the best of them. It seems that in order
to become the best you need to pass through several hurdles (that tend
to change as the time changes), and then, maybe then, not so many
people will question your ability and talent. The challenges that need
to be accomplished range from, winning multiple championships, to
winning multiple races, to visiting the podium multiple times, to
winning multiple different-class championships (on different bikes).
Here is where it gets sticky. In order to be considered the best, you
must win the championship multiple times, but also on multiple
machines. However, the machines in which you win cannot be the best
machine at the time. At least one (or two) of your championships must
be attained on an inferior machine. Hence, Eddie Lawson is considered
by some circles as the greatest ever, because in 1988 he managed to
win the 500cc championship on the Yamaha, in a year the Yamaha was
considered to be a dog. Are these unfair rules, maybe; but no one said
being the best ever would be easy.

We've discussed what a rider needs to do in order to be considered the
greatest, but what does a motorcycle manufacturer need to do in order
to be the best machine out there. As a manufacturer you can do several
things. You can flood the field with your machine, and score as many
points as possible towards the manufacturer's championship (something
many say Honda has being doing for the past few years). You can also
put the best rider(s) on your machine and conquer. Lastly, you can let
go of your best rider in an attempt to prove to the world that it's
the machine and not the rider that win championships.

Today, we have the world's best motorcycle rider (currently), and the
world's biggest manufacturer trying to prove they are the best in
their respective forte. After today's final race of the season at
Valencia, in front of 121,000 spectators (201,000 over the entire
weekend), Rossi won the race and officially said he would not be
renewing his contract with the manufacturing giant. The flamboyant
Italian said all along it was not the money that would dictate his
decision (everyone knows that if the issue were money, Vale would
still be at Honda), but instead the type of professional obligations
associated with his contract at HRC. Back in 2001, at the end of the
season, there were rumors that Vale would not renew with Honda because
Honda wanted him to run the number 1 plate in MotoGP. The Italian
famous for his playfulness and talent has made the number 46
synonymous with himself. In addition, his apparel and memorabilia
empire depend on this number. Obviously, Honda and Rossi worked that
out, as 2002 and 2003 saw the World Champion race his beloved number
46.

This year however, the two were not able to work out their
differences. Many said it was the money, an unprecedented 9.5 million
dollars for one year from Yamaha. Others said it was due to the
clauses in the Italian's contract that dictated what he could and
could not do, officially and in private. I believe the issue revolved
more around the latter. If the issue really revolved around money,
Honda could very easily match any monetary figure floating around. So
we can discard that rumor. Honda is a very old motorcycle company and
along with that come old business and negotiation traditions. I
believe HRC did not appreciate Rossi's indecisiveness and his
questioning of the contract being offered.

At a recent press conference, HRC revealed there was an extra 15% they
could extract from the V5. This, not surprisingly, happened after
being beaten by Capirossi on a more- powerful-than-Honda Ducati. Honda
has also said that if Rossi chose to leave, they would build an even
more powerful, faster Honda to destroy him.

This is where I think the clash happened. Honda feels that while Rossi
is a great rider, his domination would not have been so, without
Honda. Vale on the other hand, feels that it's the rider and not the
machine that win a championship. 2004 will prove that.

In 2004 Honda will only field 6 machines, instead of the 7 Hondas this
year. All 6 will be HRC-spec machines. This is different than 2003 and
any other year. Usually, there are only 2 or 3 full HRC-spec bikes on
the grid. The remaining machines are what are called customer bikes. A
customer bike is always the last bike to get any newly developed bits.
This is why Biaggi complained so much at the beginning of the season.
While his teammate Tohru, had an HRC bike, Biaggi was left to ride the
2003 customer RCV (a 2002 factory bike). HRC has said that at the
beginning of 2004, all 6 Honda-mounted riders will have the same bike;
development of the bike will be given to whichever team (and rider) is
doing best. This was one of the problems Rossi had with Honda. The
current world Champion felt that his status at HRC should be number 1
by virtue of his title.

Since Rossi is still signed to HRC until December 31 2003, he has not
yet made an official announcement about his whereabouts for 2004. At
this moment, there is little doubt that he will ride for Yamaha.
However, Ducati can still sign him.

While watching the Valencia GP, one of the commentators said the 2004
season would begin on Monday for some of the teams. Ducati and Yamaha
are expected to begin pre-season testing next week. They also made a
very good observation during the race. Rossi will need to "take the
bike from 5th and 6th in the hands of Checa and Barros, and put it
where he is now, leading the race in front of Sete". This is a huge
task even for Rossi. In addition, Rossi's contract with HRC is until
the end of the year. If HRC wanted, they could hold Rossi to it,
leaving him with even less time to test and develop the M1 (should he
sign with Yamaha), or V4 Ducati (if he goes with Ducati).

What does this do to the championship? It is going to make it even
stronger, that's certain. In terms of Rossi's future, Rossi and Yamaha
are not going to be able to be ready for the likes of Gibernau,
Biaggi, and Hayden next year. It is going to take the new duo at least
a few races before they can beat the Honda gang. There will certainly
be a new world champion. Rossi will not be able to win the
Championship on the Yamaha on his first year together. There will be
too many good riders (and future Champions) on the Hondas. Gibernau
will be out to prove he is not a fluke. He has been ridding at the top
for a very long time, and never been able to win a Championship. In
fact, four out of his five 500cc/MotoGP race wins came this year on
the Honda. Next we have Max Biaggi, the Emperor. The Emperor of the
250cc class has never been able to win the top-class championship. In
fact, he's never finished less than 3rd overall since he moved up to
the 500cc/MotoGP class, but he has never taken the top crown. Hayden
will be out there trying to prove he deserves Rossi's team and bike
(even though, according to HRC all 6 riders will start out with equal
machines). The American AMA SuperBike champion was greatly criticized
as not being ready for MotoGP. His most recent results however, prove
that Hayden is ready to fight for the top podium position. Not ever
having been at any of the race tracks in which the MotoGP championship
race, his ability to finish in the top five of the most competitive
championship in the world is short of incredible. The Texas tornado is
also back at Honda. After a miserable season ridding the cube, the
two-time WSBK champ, will attempt to prove to the world that he
deserved Nicky's seat from last year. Tamada will remain on
Bridgestones and if he continues to perform as he has in the last few
races, we can expect to see him fighting for the podium next year.

Valentino Rossi was faced with a tough decision. Continue winning on a
superior machine, and remain unable to celebrate the way you like it.
Or switch bikes and have more freedom to be yourself. On one hand, you
have a guaranteed championship, let's face it, no one denies the
chemistry between the V5 and Rossi are unbeatable. Or prove to the
rest of the world that you are the best ever by winning on something
clearly inferior, against a bunch of good riders on a superior bike.

You wished it, and now you have it. Rossi is going to switch to an
inferior machine and prove to all he is the best ever.

--
-Michael

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-11-03 08:41

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

[sniiip]

> You wished it, and now you have it. Rossi is going to switch to an
> inferior machine and prove to all he is the best ever.

Yay! Jeg glæder mig ihvertfald.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.