Personbil og van?
Fra : Per H

Dato : 02-11-03 18:58

Hej.

Jeg har kig på en Suzuki bil, men er kommet lidt i tvivl om man må
have pasagerer i den.
Hvad med en Suzuki Grand Vitara Van er der bagsæder i den?
hvad så når der er gitter bag føreren?

jeg har set at priserne står excl moms. men jeg skal jo bruge den til
privat, så er det vel bare at betale momsen?

Det jeg er ude efter er en høj bil, som man let kan komme ind og ud
af.

Sorry de måske lidt tossede spørgesmål. men jeg plejer nu kun at vælge
"alm" personvogne"

Vh Per
icq 8212837

Fra : Allan Møller

Dato : 02-11-03 19:35

> Jeg har kig på en Suzuki bil, men er kommet lidt i tvivl om man må
> have pasagerer i den.
> Hvad med en Suzuki Grand Vitara Van er der bagsæder i den?
> hvad så når der er gitter bag føreren?

Det må du ikke - rummet bagi er et "varerum" - altså en varevogn på gule
plader.

> jeg har set at priserne står excl moms. men jeg skal jo bruge den til
> privat, så er det vel bare at betale momsen?

Ja du skal betale moms

> Det jeg er ude efter er en høj bil, som man let kan komme ind og ud
> af.

Så skal du have en på hvide plader og så er prisen jo en helt anden.

Mvh. Allan

Fra : Deaster

Dato : 02-11-03 19:38

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har kig på en Suzuki bil, men er kommet lidt i tvivl om man må
> have pasagerer i den.
> Hvad med en Suzuki Grand Vitara Van er der bagsæder i den?

Ikke når det er en Van.

> hvad så når der er gitter bag føreren?
>
> jeg har set at priserne står excl moms. men jeg skal jo bruge den til
> privat, så er det vel bare at betale momsen?

Jep, + misundelsesafgift på ca. 6K om året.

Deaster

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-03 20:36

Deaster wrote:
::: jeg har set at priserne står excl moms. men jeg skal jo bruge den
::: til privat, så er det vel bare at betale momsen?
:::
::
:: Jep, + misundelsesafgift på ca. 6K om året.

5040,-

M.v.h.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 03-11-03 16:35

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
> :::
> ::
> :: Jep, + misundelsesafgift på ca. 6K om året.

Er der iøvrigt nogen der fatter meningen med at man ikke betaler
forbrugsafgift (miljøafgift) af en gulpladebil, men derimod blot en lav
vægtafgift (ca. 3000 for en benzin, 4000 for en diesel), plus tillægget for
privat anvendelse? Det gør jo, at hvis man køber en meget uøkonomisk bil
(eks BMW x5 4,4), så bliver den faktisk billigere i årlig afgift på gule
plader, på trods af misundelsesafgiften! Det giver da i mine øjne slet ingen
mening, men det er da et meget fint fif
Eller har jeg midforstået noget?
Mvh
Anders O

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 04-11-03 00:40

Lige et opklarende ekstraspørgsmål:

Hvad er det helt præcis der udløser misundelsesafgiften? Er det modellen,
vægten, nummerpladefarven eller art/anvendelse? (Hvis vi tager udgangspunkt
i registreringsattesten)

Hilsen Jacob

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 05-11-03 16:52

"Jacob Buus Smidt" <jacob.smidt@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvad er det helt præcis der udløser misundelsesafgiften? Er det modellen,
> vægten, nummerpladefarven eller art/anvendelse? (Hvis vi tager

Min opfattelse:
Gule plader, anvendt 100% privat.
Afgiften er så enten lille (ca 1000,-) eller stor (ca 5000,-) afhængig af om
bilens totalvægt er hhv. under eller over 2000kg.
Mvh
Anders O

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 05-11-03 18:10

Tak for dit svar.

Vil vægten under 2000 kg så udløse den lave afgift?

Hilsen Jacob

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 05-11-03 18:57

> Tak for dit svar.
>
> Vil vægten under 2000 kg så udløse den lave afgift?
>
> Hilsen Jacob

Jeps, men læg mærke til at der stod totalvægt.
Eksempel Toyota sportsvan, egenvægt vel omkring 1300kg, totalvægt 2025kg :
Altså 30% registreringsafgift, men 5000 i årlig misundelse.
Havde Toyota istedet valgt at opgive en totalvægt på 1975kg :
90 registreringsafgift, 1000 i årlig misundelse.
Jeg er ikke 100%, men tror dog ovenstående er rigtigt.
Mvh
Anders O

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-11-03 23:01

> [...]
> have pasagerer i den.
> Hvad med en Suzuki Grand Vitara Van er der bagsæder i den?

Van betyder varevogn og så er der ikke bagsæder i. Men jeg mener bestemt at
man kan få Grand Vitara med bagsæder i til en, for 4x4'ere, rimelig pris.
Den findes også i en kort og en lang udgave.

MVH Niels