Vægt af bil
Fra : Morten Lund

Dato : 02-11-03 16:55

Hej

Jeg undrer mig lidt over vægten af min bil. Ifølge registreringsattesten
vejer den 1225kg, hvilket jeg formoder er det rigtige.

Bilen er en Volvo 240GLT - 4 dørs fra 1989. Men ser jeg på sider som:
http://www.volvo200.de/content/technik/daten.php
Står bilen opgivet som 1350 - 1475. Alle de andre tekniske data på siden
passer fint overens de data der er givet i instruktionsbogen.

Kan bilen være "vejet" forskelligt i forskellige lande? Jeg kan forestille
mig, man hjerhjmme dengang ville holde en bil under 1300kg pga.
vægtafgiften. Derfor fyldte man kun lidt olie på, eftermonterede
lyddæmpning osv? I dag gælder det jo nærmest om at få en bil til at fremstå
så tung som mulig pga. sikkerhed.

En anden ting, hvilket ekstraudstyr kan gøre en forskel på 125kg i bilen?
(fra den mindste til den største).

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 02-11-03 20:12

On Sun, 02 Nov 2003 16:55:28 +0100, Morten Lund <m-lund@post8.tele.dk>
wrote:

>En anden ting, hvilket ekstraudstyr kan gøre en forskel på 125kg i bilen?
>(fra den mindste til den største).

4x4

/Mogens