Sikke en overraskelse MZ'eren er stadig dø~
Fra : Thomas

Dato : 02-11-03 16:00

Hej igen igen

Efter jeg havde skiftet laderelæ og tændspole, på min MZ 150 ETZ, troede jeg
lykken var gjort, lige indtil jeg havde kør omkring 6km :( Nedtur!!!

Efter et par timers fejlsøning er jeg kommet frem til at det må være den
elektroniske dims (der bestemmer tændings tidspunktet) der sidder nede ved
generatoren (i stedet for platiner), når den bliver for varm virker den bare
ikke!!

Nogen der ved hvad man kalder sådan en dims og hvor man kan skaffe sådan en
billigt???

Mvh Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-11-03 17:08

> [...]
> den elektroniske dims (der bestemmer tændings tidspunktet) der sidder
> nede ved generatoren (i stedet for platiner), når den bliver for varm

En pickup? Ja, når de bliver gamle, får de ofte varme-problemer.

> Nogen der ved hvad man kalder sådan en dims og hvor man kan skaffe
> sådan en billigt???

Hvis det er en pulsgiver der sidder og måler på krumtappen, så må det være
en pickup. Den giver signalet til en tændingsboks, som sørger for at
avancere tændingen korrekt ud fra omdrejningshastigheden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 02-11-03 17:59

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> være en pickup. Den giver signalet til en tændingsboks, som sørger
> for at avancere tændingen korrekt ud fra omdrejningshastigheden.

Jamen det lyder som sådan en! Tak

Mvh Thomas

Fra : Moller

Dato : 02-11-03 18:28

> [...]
> generatoren (i stedet for platiner), når den bliver for varm virker den bare

Muha ha ha :) det er jo den dejlige lorte pickup :) det sker på dem
alle efter tiden.

> Nogen der ved hvad man kalder sådan en dims og hvor man kan skaffe sådan en
> billigt???

www.MZ-b.de har både elektronisk tænding erstatning, nu da du har et
*host* velfungerende Lade system :)

Bedste resultat er nok at du ringer til Ole Bentsen, og for skaffet
dig de dele der skal til at omdanne den til platiner :) for det er eneste
der dur, så længe vi snakker Low Budget.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... med MZ-B's komplette lade/tændingsystem :)
Suzuki GSF 1200 S