Må jeg se din 406'er?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 02-11-03 12:36

Har du en smart 406'er? Lidt rå eller rap at se på? Så send mig et foto af
den. Jeg leder efter ideer til vores egen.
Erik - Odense

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 12:48

www.bilgalleri.dk

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 13:19

> Har du en smart 406'er? Lidt rå eller rap at se på? Så send mig et
> foto af den. Jeg leder efter ideer til vores egen.

Her er lidt:
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406bordeaux01.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406bordeaux02.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406bordeaux03.jpg

http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406sort01.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406sort02.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406sort03.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406sort04.jpg

... og min ven Peters 406 turbo. Den kommer til at se ud som den sorte stc.,
blot i sedan :)
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406player01.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406player02.jpg

.... og dette er en af hans tidligere 406 turboer (han har haft tre i alt):
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/406player01-RIP.jpg

Håber det kan bruges.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 02-11-03 13:29

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> ... og dette er en af hans tidligere 406 turboer (han har haft tre i alt):
> [...]

Den er sgu sej.

Erik

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 16:00

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> .. og min ven Peters 406 turbo. Den kommer til at se ud som den sorte
> [...]

Kender de to tidligere ejere af den lille røde...

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 16:30

> Kender de to tidligere ejere af den lille røde...

Det er jeg overbevist om at du ikke gør. Det er en import fra Sverige og
han har selv bygget den om i løbet af 2003.

Det er en Toyota MR2 Turbo fra starten af 1990'erne, som er ombygget med et
Ferrari F355 replica kit. Det ser ret godt ud.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 17:24

> Det er jeg overbevist om at du ikke gør. Det er en import fra Sverige og
> han har selv bygget den om i løbet af 2003.

Hmm.. så er der to i dk nu.

> Det er en Toyota MR2 Turbo fra starten af 1990'erne, som er ombygget med
et
> Ferrari F355 replica kit. Det ser ret godt ud.

Den bil jeg kender til er også en Toyota MR2. Også ombygget i glasfiber med
et ferrari F355 replica kit. MR2'en er jo velegnet til formålet.

Intet på den bil er originalt, bortset fra fælgende og måske rattet. (Det
kan jeg ikke lige huske)

Hvis man ser godt efter, kan man se der står toyota i bagruden. Det samme
gør sig gældende på sideruderne, hvor det derimod er forsøgt dækket med et
ferrari klistermærke.

Er jeg galt på den? Det skulle da være underligt der fandtes to af denne i
dk?

Fra : René Lønstrup

Dato : 02-11-03 17:46

Morten Holberg Nielsen wrote:

> Hmm.. så er der to i dk nu.

Jeg har en indscannet artikel om hhv. en Toyota MR2 og en Pontiac Fiero som
er ombygget til Ferrari lookalikes.
Den artikel er fra februar 2002, så hvis Thomas har ret i at den han taler
om er blevet bygget i løbet af 2003 (og jeg ser ingen grund til hvorfor han
ikke skulle ha' ret i det), så må der være (mindst) to..

Den i artiklen er vist ikke en Turbo, - der står ihvertfald at den er tunet
til 190hk, og da Turbo'en har over 200hk som standard, gi'r det ikke så
megen mening at tune motoren "nedad"
Så det er næppe den samme bil..

> Intet på den bil er originalt, bortset fra fælgende og måske rattet.
> (Det kan jeg ikke lige huske)

Det meste af kabinen, er original i den i artiklen.. Men det er hverken
fælgene eller rattet (fælgene er originale Ferrari - rattet ved jeg ikke,
men ligner bare et tilfældigt Momo-rat med et Ferrari-emblem i midten).
- Så det kan endda være at der måske er hele 3 af slagsen her i landet

> Er jeg galt på den? Det skulle da være underligt der fandtes to af
> denne i dk?

Ikke desto mindre ser det ud til at være tilfældet

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 18:16

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
han
> ikke skulle ha' ret i det), så må der være (mindst) to..

Jep. Det er den fra artiklen jeg troede det var. De er jo noget der ligner
100% identiske (på billedet). "Mysteriet" er løst.

> [...]
tunet
> til 190hk, og da Turbo'en har over 200hk som standard, gi'r det ikke så

Ja, det har du ret i.

> [...]
> men ligner bare et tilfældigt Momo-rat med et Ferrari-emblem i midten).
> - Så det kan endda være at der måske er hele 3 af slagsen her i landet

Ah, vi taler forbi hinanden. Jeg tænker på originalt FERRARI, du tænker
originalt TOYOTA. Ergo, er vi enige. Så indtil videre er der (kun) 2...

> Ikke desto mindre ser det ud til at være tilfældet

Det må man sige.

Det kan altså konkluderes at jeg ikke kender manden som ejer bilen på
billedet som Thomas Krath postede. Derimod kender jeg den mand der har den
der ligner meget.

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 18:48

> Det kan altså konkluderes at jeg ikke kender manden som ejer bilen på
> billedet som Thomas Krath postede. Derimod kender jeg den mand der
> har den der ligner meget.

Godt så!! Fatter ikke at det altid er det første folk spørger om.... det er
altså et kit der kan købes af alle menesker!!

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 19:10

> Godt så!! Fatter ikke at det altid er det første folk spørger om.... det
er
> altså et kit der kan købes af alle menesker!!

Det var da et underligt svar. Er du pir'lig?

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-11-03 19:43

> Det var da et underligt svar. Er du pir'lig?

Næ.. du stiller spørgsmål til det jeg skriver som om jeg er dum og du ved
bedre. Sådan opfatter jeg det...

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-11-03 19:50

> Næ.. du stiller spørgsmål til det jeg skriver som om jeg er dum og du ved
> bedre. Sådan opfatter jeg det...

Det var da bestemt ikke meningen. Jeg undskylder mange gange.

Fra : Rasmus

Dato : 02-11-03 13:20

"Erik M. Nielsen" <406er@tiscali.dk> wrote in message
> Har du en smart 406'er? Lidt rå eller rap at se på? Så send mig et foto af
> den. Jeg leder efter ideer til vores egen.

kig i evt. i galleriet på http://www.hi-speed.dk/

mvh
Rasmus

Fra : MB

Dato : 02-11-03 18:58

Se DK binaer - jeg har postet nogle billeder af min gamle 406'er. (Info fra
min erfaring : Skøn bil, men de franske l..... har mange problemer, også min
tideligere 2,0...)

Fra : Rasmus

Dato : 03-11-03 08:58

"Erik M. Nielsen" <406er@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Har du en smart 406'er? Lidt rå eller rap at se på? Så send mig et foto af
> den. Jeg leder efter ideer til vores egen.
> Erik - Odense

http://www.hi-speed.dk/Galleriet.html
Kør nedad på siden, så finder du mange forskellige !!!