/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad gør KTM folket?
Fra : Maria & Anders


Dato : 02-11-03 12:14

Hejsa.
Sidder lige og glaner på min drømme kværn, lc4 640 adventure, og kom til at
spekulere på. Hvad nu hvis man fik fingrene i sådan en? er det til at få
lavet service på dem og få stumper og udstyr efter at FI motorcykler i Sorø
ikke er forhandler længere. Har vi i det hele taget en officiel forhandler i
DK længere??
Nå ja, et tillægsspørgsmål, er de lige så dyre at servicere som f.eks.
Ducati er?
Bare lige lidt tanker.
Ville sætte pris på at få lidt svar på nogle af dem...


--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=422



 
 
Armand (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-11-03 04:36


Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en
news:3fa4e6b5$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Nå ja, et tillægsspørgsmål, er de lige så dyre at servicere som f.eks.
> Ducati er?

Det er en skrøne at Ducati er dyre at servicere:
Der er ikke flere vippearme at justere end en alm. fire-cylindret har
ventiler og der er efterhånden elektronisk bensin-indsprøjtning, som er
mindre service-krævende end karbunader, på alle nye Duc's!
Reservedels-priserne er endvidere langt under det niveau som især Suzuki og
Aprilia er kendt for!

--
Armand.
(ellers kendt som Ducati-revser)



Bjørn S (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 02-11-03 21:01


"Armand" skrev
> Det er en skrøne at Ducati er dyre at servicere:

Det lyder jo godt, selv om jeg nu heller ikke har troet andet. Blev meget
positivt overrasket da jeg i sommers anskaffet en ny orginal blinklygte til
kr..... 98,- !!
Så var det måske lige det med periodisk skift af tandremmen som trækker en
lille smule ned. Er selv underlagt merke-værksted service grundet garanti og
den medfødte vejhjælp jeg gerne vil beholde de 2 år den gælder!

> Reservedels-priserne er endvidere langt under det niveau som især Suzuki
og
> Aprilia er kendt for!
Kender du de seneste priser på Aprilia ?
En kollegas søn væltet med sin her i sommers og måtte ha ny kåbe til sin
Mille, har tidligere hørt om lange ventetider her inde, men der gik en uge,
samt prisen var halveret !
Vet dog ikke om resten af stumperne følger samme politik.

--
/Bjørn




Jens Jacob Bager Jen~ (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 02-11-03 21:01

> Det er en skrøne at Ducati er dyre at servicere:
> Der er ikke flere vippearme at justere end en alm. fire-cylindret har
> ventiler

Service intervallerne er dog rimelig kort så vidt jeg er informeret. En std.
4 cyl 1.000cc har mellem 24.000 og 48.000km mellem
venindstilningsintervallerne. Det kan en Duc ikke slå. Den skal også have
skiftet remme, er det hver 12.000km?
Min Honda kører 24.000 mellem hver ventil service og 12.000km på et
olieskifte. Hvor langt kører en Ducati vand eller luftkølet?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Hekto (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-11-03 22:24

In article <todpb.1554$aG2.1077@news.get2net.dk>, Jens Jacob Bager
Jensen says...
> Service intervallerne er dog rimelig kort så vidt jeg er informeret. En std.
> 4 cyl 1.000cc har mellem 24.000 og 48.000km mellem
> venindstilningsintervallerne. Det kan en Duc ikke slå. Den skal også have
> skiftet remme, er det hver 12.000km?
> Min Honda kører 24.000 mellem hver ventil service og 12.000km på et
> olieskifte. Hvor langt kører en Ducati vand eller luftkølet?
>
De nye 4-ventilede ved jeg ikke så meget om - endnu.
Den toventilede motor, af typen med våd kpbling, siger olie og
ventijustering for hver 3.000, og det må jo siges at være lidt kort,
målt med dagens standard.
Remmene skiftes vel nærmes routinemæssigt hver sæson, eller deromkring.
Jeg har ikke selv gjort det, endnu; men det ser ud til at være en
simpel procedure.
Bl.a. Ebay bugner af stumper, til rimelige priser.

Det er mit klare indtryk, at det er helt andre værdier der rykker, når
man taler Ducati, end serviceintervaller, ventiljustering o.s.v.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Brian Luckow (03-11-2003)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 03-11-03 16:50

> Den toventilede motor, af typen med våd kpbling, siger olie og
> ventijustering for hver 3.000, og det må jo siges at være lidt kort,
> målt med dagens standard.

Det må vist så være en noget ældre model, måske en 600 Pantah(?) ;)
Min "gamle" luftkølede 98'er siger nemlig ventiljustering for hver 10.000,
og nye remme hver 20.000. Og måske de helt nye årgange har endnu større
intervaller (?) Endtil nu synes jeg ikke dens serviceeftersyn har været
specielt dyre, men nu må jeg se her efter vinter, hvor den skal til 30.000
service.


Mvh., Brian Luckow



Armand (03-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-11-03 18:00


Brian Luckow <luckowbNOSPAM@grafisk.dk> skrev i en
news:bo5tho$1tgq$1@news.cybercity.dk...
> > Den toventilede motor, af typen med våd kpbling, siger olie og
> > ventijustering for hver 3.000, og det må jo siges at være lidt kort,
> > målt med dagens standard.
>
> Det må vist så være en noget ældre model, måske en 600 Pantah(?) ;)
> Min "gamle" luftkølede 98'er siger nemlig ventiljustering for hver 10.000,
> og nye remme hver 20.000.

Jup!
Det var de gamle motorer før Pantah-motoren (Pantah = den første med
tandremme => stamfader til alle Duc.-motorer produceret siden!), der havde
det ubrugeligt korte interval!
Årsagen dertil lå at finde i desmodromikken: Når ventilerne også lukkes(!)
af en vippearm, bør der ikke være noget spillerum dér (= ikke helt lukkede
ventiler => brændte udstødningsventiler!)!
Tilsyneladende har man ud fra erfaring kunnet øge service-intervallet til
det nuværende!

--
Armand.







Maria & Anders (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Maria & Anders


Dato : 02-11-03 21:06

"Reservedels-priserne er endvidere langt under det niveau som især Suzuki og
Aprilia er kendt for!"

Det var jeg godt nok ikke klar over. Jeg havde bare fået at vide at hvis man
havde en Duc, så skulle man hav den store tegnedreng frem når dyret skulle
til service.
Men så blev jeg så klog-)
Men hvad med KTM'erne??

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=422



Armand (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-11-03 22:44


Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en
news:3fa56373$0$29400$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Reservedels-priserne er endvidere langt under det niveau som især Suzuki
og
> Aprilia er kendt for!"
>
> Det var jeg godt nok ikke klar over. Jeg havde bare fået at vide at hvis
man
> havde en Duc, så skulle man hav den store tegnedreng frem når dyret skulle
> til service.
> Men så blev jeg så klog-)
> Men hvad med KTM'erne??

KTM'erne er fortrinsvis en-cylindrede, så det burde ikke kunne løbe så meget
op :-/

Tilbage er så holdbarheds-spørgsmålet; men derom kan jeg ikke udbrede mig!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste