Vædemål, hjælp
Fra : Cwinn

Dato : 02-11-03 01:10

Hej har et vædemål kørende med en ven. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Hvor hurtig er en yamaha fj 1200 88´ fra 0-100
Min makker siger at det er under 3 sek. jeg siger han er stiv er der
nogen der kan bekræfte min mistanke?

Mvh
Christan

Fra : Per Emborg

Dato : 02-11-03 01:13

MC revyen siger 2,9 sek
Jeg siger Hmmmmm.

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 02-11-03 09:08

> [...]
> Hvor hurtig er en yamaha fj 1200 88´ fra 0-100
> Min makker siger at det er under 3 sek. jeg siger han er stiv er der

Jeps, har også checket et par MC-revy'er.

130hk, 238kg, 0-100 2,9 sek.

I 1991 sker der dog en ændring.

Den stiger til 243kg, og falder til 125hk, og dermed 0-100 på 3,0 sek.

Men det er stadig i nærheden af 2,9.

Hvordan MC-revyen måler det, eller om det blot tager fabrikkens
opgivelser for gode varer, aner jeg ikke.

/Anders

Fra : Bo-gsxR

Dato : 02-11-03 11:02

> Hvordan MC-revyen måler det, eller om det blot tager fabrikkens
> opgivelser for gode varer, aner jeg ikke.

det er oftest fabriks opgivelser, da de ved deadline ikk har noget at teste
de nye mod.
og alt hvad der står af fakta i mc-revyen er vist nok fabriks opgivelser
for alle mod. vedkommende.

bo-gsxR

Fra : S.G

Dato : 02-11-03 11:53

på papiret under 3sek, men irl?

Fra : Armand

Dato : 02-11-03 04:28

S.G <diller@mbox301.cykelget2net.dk> skrev i en
> på papiret under 3sek, men irl?

Men Christians modpart i væddemålet må være uforskyldt dersom at han har
noteret sig tallet i en officiel udgivelse som MC-revyen. Så dermed må det
nødvendigvis være Chr. der dukker nakken

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-11-03 21:22

"Cwinn" <masterpooh@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvor hurtig er en yamaha fj 1200 88´ fra 0-100
> Min makker siger at det er under 3 sek. jeg siger han er stiv er der

Her er en liste over performance for fj'erne :
http://www.gfm.net:81/~march/index.php?action=fj1200#3

vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 02-11-03 22:55

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en

> Her er en liste over performance for fj'erne :
> http://www.gfm.net:81/~march/index.php?action=fj1200#3

Hva' er dét for en adresse?
Jeg kan ihvetfald ikke komme ind på'en - Ejheller ved at klippe fra ledvis
fra enden af!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-03 17:14

> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en

> Hva' er dét for en adresse?
> Jeg kan ihvetfald ikke komme ind på'en - Ejheller ved at klippe fra ledvis
> fra enden af!

Hmm. Den kører over en port 81 af sære årsager. Din firewall blokerer nok.

Jeg forsøger med enm Cut'n Paste (undskyld HTML'en)

Performance Specifications
Items in BOLD indicate best performance characteristic of group.

FJ 600

'84-'85 FJ1100L/LC
50H / 47M
'84-'85 FJ1200S/SC
1UX / 1WJ
'86-'87 FJ1200W/WC
3SK1 / 3SK2
'89-'90 FJ1200B/BC
4AH1 / 4AH2
'91-'93 FJ1200AD/DC
4CR1 / 4CR2
'92-'93 ABS
Maximum Torque -
8.9 kg*m
(64.4 lb*ft)
@ 8,000 rpm 9.3 kg*m
(67.5 lb*ft)
@ 7,500 rpm 10.4 kg*m
(75.2 lb*ft)
@ 7,500 rpm 10.5 kg*m
(76 lb*ft)
@ 6,500 rpm -

Maximum HorsePower (56 bhp)
(102.21 hp)
@ 9,000 rpm
(101.33 hp)
@ 8,500 rpm
(105.2 hp)
@ 8,500 rpm
(105.2 hp)
@ 8,500 rpm
(105.2 hp)
@ 8,500 rpm
1/4 Mile -
10.7 sec
@ 125.34 mph 10.8 sec
@ 127.07 mph 11.0 sec
@ 123.67 mph 11.1 sec
@ 119.31 mph -

0-60 mph -
3.04 sec 2.8 sec 2.95 sec 2.95 sec -

Roll-On: 45-70
3rd Gear -
2.88 sec
@ 247 ft 2.88 sec
@ 232 ft 2.4 sec
@ 201 ft 2.60 sec
@ 219 ft -

Roll-On: 45-70
4th Gear -
3.68 sec
@ 327 ft 3.28 sec
@ 273 ft 3.0 sec
@ 254 ft 3.35 sec
@ 284 ft -

Roll-On: 45-70
5th Gear -
4.48 sec
@ 392 ft 3.92 sec
@ 326 ft 3.7 sec
@ 312 ft 4.30 sec
@ 362 ft -

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-03 17:18

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:3fa67f43$0$95010> Hmm. Den kører over en port 81 af sære årsager. Din
firewall blokerer nok.

> Jeg forsøger med enm Cut'n Paste (undskyld HTML'en)

Og det passerede så ikke.. hvis nogen er interesseret, kan jeg maile siden.

vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 17:32

> [...]
>
> Hva' er dét for en adresse?
> Jeg kan ihvetfald ikke komme ind på'en - Ejheller ved at klippe fra

prøv http://www.krumling.dk/fj1200.htm

mvh
Kenneth
R1

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 17:28

> [...]
> Hvor hurtig er en yamaha fj 1200 88´ fra 0-100
> Min makker siger at det er under 3 sek. jeg siger han er stiv er

...den er i hvert fald i nærheden af 3, måske under. Vægtfordelingen på
den maskine er ganske 0-100 venlig, man kan fra de første metre give den
ukristelig meget gas uden den flipper over.

Jeg har selv haft en sådan (FJ1200), og jeg vil næsten vædde med at den
fra 0-100 kan køre fra min nuværende cykel (R1), hvad der så sker efter
100, er en helt anden sag

mvh
Kenneth
R1