Så kom der lidt billeder af hvor skjult en~
Fra : Moller

Dato : 01-11-03 22:10

Heysa,

så er der lidt billeder :

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=409

Ja, og når plastrøret hvor olien kommer ud, sider så tæt nede på kæden,
så behøver man ikke at skrue så meget op for olien så ens fælge osv.. blir
sprøjtet ind i olie, men stadig kommer der nok olie så ens kæde ikke har
blanke rene led pga. oliemangel.

VH
Lars Molnit

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-11-03 02:14

Moller wrote:

> [...]
> fælge osv.. blir sprøjtet ind i olie, men stadig kommer der nok olie
> så ens kæde ikke har blanke rene led pga. oliemangel.

Nydeligt! Jeg brugte selv lidt ekstra tid på at montere min scottoiler så
den er så godt gemt væk at den næsten ikke ses - og i øvrigt pilles ved uden
at afmontere sædet. Så kan man tilgengæld heller ikke ændre på doseringen
under kørslen - men det er nok også rimeligt ligemeget...

--
Tony

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-11-03 09:06

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sprøjtet ind i olie, men stadig kommer der nok olie så ens kæde ikke har

Hej Moller.

Hwa faan, har du luret , min Scottoiler er monteret akkurat samme sted !
Jeg har da altid blanke ruller, og det er ikke pga. oliemangel, snarer tvært
imod, men jeg vil nu hellere have lidt svineri på bagfælgen, end tørre
_sorte_ ruller.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Moller

Dato : 02-11-03 10:34

> Hej Moller.
>
> Hwa faan, har du luret , min Scottoiler er monteret akkurat samme sted
!

Cool, sider din også nede på bagsvingeren :)

> Jeg har da altid blanke ruller, og det er ikke pga. oliemangel, snarer
tvært
> imod, men jeg vil nu hellere have lidt svineri på bagfælgen, end tørre
> _sorte_ ruller.

hmmm, nu snakker jeg om fugtige sorte ruller :) eller rettere
grå/sorte... det med spejlblanke pga. for høj olie dosering er jeg ik så
glad for når jeg skal vaske cyklen jo :)

VH
Lars Molnit

Fra : Zemich

Dato : 05-11-03 20:47

Hej folkens.
Bruger man ikke pænt meget olie med sådan en?
Hvad koster den og hvor kan man få den?

Mvh Tommy :)

Fra : Moller

Dato : 05-11-03 22:15

"Zemich" <zemich@jubiipost.dk> wrote in message
> Hej folkens.
> Bruger man ikke pænt meget olie med sådan en?

Nopes, ikke hvis den er monteret korect, og doseringen er sat
fornuftigt...

> Hvad koster den og hvor kan man få den?

Ka ikke huske prisen, men Holtug MC har den til fornuftig pris, ellers
er den hos Louis.de med vare nr. 10003132 til 129,95?

Nogen syntes det er dyrt, andre kan godt regne :) f.eks. er der set
flere tilfælde med kæder som har holdt både 20.000km og 30.000km med
Scootoiler, og med maskiner som f.eks. min egen koster et kædekit snildt
1500-2000Kr.... (ja ja, ku la hver at købe Alu tandhjuel) men når man er
bare lidt doven med kædesmøring, og derved skal skifte kæde for under
10.000km , så skal man ikke regne meget for at se hva der spares over tiden.

VH
Lars Molnit
P.S. Nogen påstår de sviner, eller er grimme ... men de kan jo bare
montere dem ordentligt, da det gør de ikke ved korect brug, især ikke i
forhold til en velsmurt kæde :) med manuel smøring.

Fra : Kristian Budde

Dato : 05-11-03 22:33

"Zemich" <zemich@jubiipost.dk> wrote in message
> Hej folkens.
> Bruger man ikke pænt meget olie med sådan en?
> Hvad koster den og hvor kan man få den?
>
> Mvh Tommy :)

Jeg kørte en tur fra DK til Nordkapp (4500km) uden at skulle fylde efter og
det med et fornuftigt lag olie på rullerne
Så olieforbruget det er ikke slemt

Mvh
Kristian Budde